• Winterzon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo ik heb een nieuw moederbord/geheugen/processors gekocht. Ik heb dit ingebouwd, maar nu ik stroom op de pc zet, gaat de case fan al draaien en hoor ik een tikkendgeluid(niet uit de hdd) en als ik op powerknop druk gaat hij niet aan, weet iemand wat er aan de hand is???

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je eerst eens verteld wát je hebt gekocht, merk/type ;)
Glazen bollen zijn denk ik uitverkocht met al die kerstshoppers :P

+ Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 57% gewijzigd door Raven op 25-12-2010 10:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Winterzon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
moederbord: GIgabyte MA770T-UD3
processor: Phenom x4 955
geheugen: corsair 2*2GB DDR3 PC10666

Ik weet niet zeker of ik de power/reset goed aangesloten heb op het moederbord, ik kan niet aan die draadjes zien wat + en - is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

power en reset hebben ook geen plus en min, het zijn gewoon pulsschakelaartjes die een stroomkring maken als je het ding indrukt.
Als je denkt dat de knopjes niet goed zijn kun je die 2 pinnetjes ook gewoon met een schroevedraaier kortsluiten, dat werkt ook prima.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Terw_Dan schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:01:
power en reset hebben ook geen plus en min, het zijn gewoon pulsschakelaartjes die een stroomkring maken als je het ding indrukt.
Als je denkt dat de knopjes niet goed zijn kun je die 2 pinnetjes ook gewoon met een schroevedraaier kortsluiten, dat werkt ook prima.
Niet om verwarring the veroorzaken, maar dat is niet helemaal waar ;)
Heb bij vakantiebaan wel eens kasten gehad (van Aopen geloof ik) waarbij ze op de ene manier wel werkten en andersom niet 8)7
Winterzon schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:58:
moederbord: GIgabyte MA770T-UD3
processor: Phenom x4 955
geheugen: corsair 2*2GB DDR3 PC10666

Ik weet niet zeker of ik de power/reset goed aangesloten heb op het moederbord, ik kan niet aan die draadjes zien wat + en - is
Voedingsstekker naast CPU aangesloten? Dus niet alleen die met 20 of 24 draadjes eraan ;)
Staat het typenr van het geheugen op de QVL?

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 25-12-2010 11:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Raven schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:27:
Heb bij vakantiebaan wel eens kasten gehad (van Aopen geloof ik) waarbij ze op de ene manier wel werkten en andersom niet 8)7
Dat is gewoonweg onmogelijk. Er is geen plus en min, dus het maakt echt niet uit hoe je die dingen aansluit. De PSon pinnetjes maken gewoon een stroomkring compleet, er zitten geen diodes in of wat dan ook waarbij de + of - uberhaupt een verschil zou kunnen maken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, die schakelaartjes doen eigenlijk niets anders dan kortsluiting maken, dus waarom zou dit een + en - nodig hebben ? Verder is dat tikkend geluid wel heel vreemd. Enig idee waar dit vandaan kan komen ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Nielson
  • Nu online
Kortsluiting door verkeerde/ontbrekende afstandsbusjes zou kunnen, maar met zo weinig info nauwelijks wat zinnigs over te zeggen.

@TS, geef eens wat meer info, je vermeldt bv helemaal niet wat voor een voeding je hebt. Maak anders eventueel ook even een paar foto'tjes.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nielson schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:38:
Maak anders eventueel ook even een paar foto'tjes.
Waarom foto's?
Post liever de info gewoon als text, dat is tenminste gewoon leesbaar en dan is het topic ook nog eens wat waard als je erin wilt zoeken.

• Nielson
  • Nu online
Mocht ts wat verkeerd hebben aangesloten of vergeten oid kun je dat soms in één oogopslag zien, terwijl hij er misschien overheen kijkt of je er moeizaam via vraag en antwoord achter moet zien te komen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Terw_Dan schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:32:
[...]

Dat is gewoonweg onmogelijk. Er is geen plus en min, dus het maakt echt niet uit hoe je die dingen aansluit. De PSon pinnetjes maken gewoon een stroomkring compleet, er zitten geen diodes in of wat dan ook waarbij de + of - uberhaupt een verschil zou kunnen maken.
Tsja, en toch was het zo |:(
Heb het nooit kunnen verklaren. Maar was iig wel knopje met meer dan 2 aansluitingen aan de achterkant, maar waar er maar 2 van gebruikt werden.
Weet type van kast niet meer, misschien schiet dat nog te binnen.
edit: Aopen H360 of 340 misschien.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 25-12-2010 12:01 ]

Oscar Wilde

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

zeg, winterzon, ben je er nog :?
Inderdaad, meer info zou welkom zijn.
Voeding, GPU, CPU, RAM, mobo, en een foto zou inderdaad kunnen helpen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT is het de bedoeling dat je eerst zelf doet wat je kunt, en pas als je er dan niet uitkomt dat je hulp gaat zoeken.

Hier heb je een topic geopend zonder relevante informatie en zonder enige (zichtbare) eigen inzet. Vervolgens heb je wel een beetje info gegeven, maar zelf nog niets gedaan. Zo werkt dat hier niet :o

Zoals al aangegeven is:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin eens met wat daarin staat stuk voor stuk door te nemen (niet lezen, doen!), en pas als je daar niet uitkomt hier hulp zoeken. Geef dan wel exact qaan wat je gedaan hebt, wat er gebeurde en hoe je dan verder gegaan bent. Bedenkt sowieso dat wij niet helderziend zijn: als het nodig is om bijvoorbeeld een onderdeel uit te wisselen om te kijken of dat oorzaak van het probleem is, en jij hebt geen onderdeel liggen om mee te testen, dan heeft het geen zin om te vragen of wij zonder dat je test kunnen ruiken wat er mis is. Je kunt dan beter in je eigen omgeving op zoek gaan naar een onderdeel om mee te testen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.