[KPN] ADSL migratie naar tweede aderpaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.429 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Er was eens een man die thuis een isdn aansluiting had en adsl van een BBNed provider. Hem kwam ter ore dat KPN de tarieven voor het bellen drastisch omhoog laat gaan.

De man besloot dat kpn na 35 jaar dienst wel een schop kon krijgen.

Om niet verstoken te zijn van internet en telefoon gedurende langere tijd gaf hij zijn provider de opdracht om zijn adsl aansluiting te migreren naar een adsl-only aansluiting op het aanwezige tweede aderpaar.

Zo gezegd, zo gedaan. In theorie allemaal dik voor elkaar. In de praktijk blijkt het soms toch niet helemaal te gaan zoals gedacht.

De dag van de migratie is aangebroken. De man wacht op het moment dat de lijn verbroken wordt. Helaas er gebeurt niets....... Vier dagen later nog steeds niets.... Ho, er komt een mailtje van de provider, dat de migratie volgens plan is verlopen op de dag die was toegezegd.

Omdat het bijna Kerstavond is, is de helpdesk niet meer bereikbaar (begrijpelijk)

De man krijgt een brainwave en sluit een modem aan op het tweede aderpaar. Tot zijn stomme verbazing blijkt er een dsl signaal aanwezig en na een verdere test blijkt er via de aansluiting gewoon internet toegang te zijn. Wel met een 8Mbit verbindig i.p.v. de 16Mbit zoals gevraagd (en ook op de andere lijn aanwezig), maar toch !!

De man verbaast zich over dit onbedoelde Kerstcadeau: internetten over een dubbel aderpaar.....

Hij neemt zich voor om maandag na de Kerst maar contact op te nemen met zijn provider.

Rare jongens daar bij KPN.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Heel leuk kerstverhaal, maar wat moeten wij hier mee? Je vraagt niks...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's opzich niet erg toch, we zijn geen helpdesk weet je nog ;)

Al lijkt me dit ook niet echt een onderwerp voor een discussie..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChickMagneet
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Zijn blogs hier niet voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moraal van je verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
D4NG3R schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:43:
Heel leuk kerstverhaal, maar wat moeten wij hier mee? Je vraagt niks...
Niets..... Ik vraag me alleen wat af :)
Misschien, maar ik ben geen blogger; wel in een min of meer melige bui :)
Jij hebt em helemaal door ! Stelleje analphadigibeten bij KPN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsja, misschien is aansluiten één klik en afsluiten twee klikken, en hadden ze zo voor de kerst geen zin meer om die laatste twee klikken te maken?

Waarschijnlijk ben je na het weekend aan de beurt.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 25-12-2010 04:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strokealpha schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:41:
Om niet verstoken te zijn van internet en telefoon gedurende langere tijd gaf hij zijn provider de opdracht om zijn adsl aansluiting te migreren naar een adsl-only aansluiting op het aanwezige tweede aderpaar.
Tsja, er is niet zoiets als 'migreren naar een [...] tweede aderpaar'. Het is of migreren, of een aansluiting aanvragen op het tweede aderpaar...
De man krijgt een brainwave en sluit een modem aan op het tweede aderpaar. Tot zijn stomme verbazing blijkt er een dsl signaal aanwezig en na een verdere test blijkt er via de aansluiting gewoon internet toegang te zijn. Wel met een 8Mbit verbindig i.p.v. de 16Mbit zoals gevraagd (en ook op de andere lijn aanwezig), maar toch !!
... en ik vermoed dat jij dus aangevraagd hebt op het tweede aderpaar. En dat kan gewoon (en dat is maar goed ook), dus tsja... Je noemt KPN-ers rare jongens (klopt overigens, zijn het ook), maar jij hebt gekregen wat je aangevraagd hebt, en dat verbaast je? Rare jongen. ;)

Even ter uitleg: een aanvraag voor een ADSL-verbinding (of dat nou met of zonder linesharing is doet er niet toe - naja, in de meeste gevallen niet iig) kan op drie manieren (waarbij het belangrijk is om te onthouden dat de aanvragende partij het scenario bepaalt):

- Een 'telco migrate': zoek een bestaande ADSL dienst, en migreer deze van de ene telco naar de andere
- Een 'migrate line': zoek een aderpaar, als er wat op zit, haal het weg, en sluit de verbinding er op aan
- Een 'new line': zoek een vrij aderpaar en sluit een dienst daarop aan

Het eerste scenario had van toepassing kunnen zijn, maar jij wilde overlap (beide diensten tegelijkertijd actief), dus dat werkt niet - die valt dus af. Het verschil met het tweede scenario is dat die ook zou werken als je alleen telefonie zou hebben (PSTN of ISDN) - dat kan met het eerste scenario niet.

In het tweede scenario zal er niets gevonden worden op het tweede aderpaar (wederom is het nvt om dit te doen op het eerste aderpaar, omdat je overlap wenste), dus hoeft er niets opgeheven worden, en kan de verbinding gewoon opgeleverd worden.

Het derde scenario kan alleen maar als je echt niets aangesloten hebt op dat aderpaar, anders wordt de order afgewezen. Op het tweede aderpaar zat ook niets, dus dat kan.

Het tweede scenario wordt nog niet door de meeste telco's ondersteund, als ik me niet vergis, dus de kans is groot dat het derde scenario gebruikt is.

Toch nog even de vraag aan jou: je vroeg specifiek om een migratie naar het tweede aderpaar, om niet te lang verstoken te zijn van internet. Daar bedoel je dan toch mee dat je overlap wilt, en niet dat je oude verbinding er uitknalt voordat je nieuwe is opgeleverd? Zo niet, waarom dan dat tweede aderpaar gebruiken? En om dat door te trekken: dan heeft het toch geen zin te wachten op de onderbreking op de huidige lijn? Je hebt overlap, dus het hele idee is dat je nieuwe lijn er is voordat de oude is opgeheven.

Ik blijf erbij: jij bent de vreemde snuiter hier volgens mij, en niet een KPN-er. Daarbij doet KPN simpelweg wat bbned van ze vraagt, dus als je de oude verbinding had willen opheffen, en dat is niet gebeurd, dan moet je eerst maar eens vragen aan bbned waarom dat zo is.

Rest me nog om je op het hart te drukken dat je controleert of je oude verbinding wel netjes opgeheven is of wordt, ook administratief, anders betaal je straks voor twee verbindingen. Dat zou een vervelende kerst-nageboorte zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Voor alle duidelijkheid dan nog even en als zodanig afgesproken met de provider: verhuis de bestaande adsl aansluiting van aderpaar 1 naar aderpaar 2. Zij kwamen met het woord migreren (Ik zelf heb het een interne verhuizing genoemd op hetzelfde adres: dat mocht echter administratief niet als verhuizing worden behandeld) : waarschijnlijk omdat er 2 dingen gaande zijn: op aderpaar 1 zit een bepaald abo, wat niet meer wordt aangeboden. De provider kwam met het volgende: we zetten je op het tweede aderpaar met het huidig aangeboden abo, wat verschilt met het oude.

Ten eerste was het oude abo tot 24Mbit (wat in de praktijk bijna niet haalbaar is of je moet naast de centrale wonen) en het was duurder dan wat thans wordt aangeboden.

Ten tweede werd het oude dus op een isdn lijn geleverd, terwijl het nieuwe wordt geleverd als adsl-only

Technisch kun je dus de boel bekijken als een schakelaar omzetten van A naar B (Is natuurlijk niet zo simpel)
Administratief wordt eigenlijk de oude lijn opgezegd en is een nieuwe aanvraag voor de gewenste situatie gedaan.

Ik heb trouwens nooit om een overlap gevraagd omdat de downtime bij deze aktie niet meer dan 10 minuten zou zijn.
Waar het om gaat is dat tijdelijk op aderpaar 1 gewoon de ISDN van KPN blijft bestaan, totdat het adsl gebeuren correct op het tweede aderpaar functioneert. Daarna zeg ik de isdn lijn van KPN op en verhuis een aantal nummers naar BudgetPhone. (Alleen weet KPN dat nog niet - kunnen ze vermoeden)
Ik wil die situatie niet als overlap betitelen omdat het om 2 verschillende diensten gaat van 2 verschillende aanbieders.

Ik hoop dat bovenstaande uitleg wat meer duidelijkheid heeft verschaft.

[ Voor 18% gewijzigd door strokealpha op 25-12-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strokealpha schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:24:
Ik hoop dat bovenstaande uitleg wat meer duidelijkheid heeft verschaft.
Yup, maar of je provider heeft je een scenario verkocht wat niet bestaat, of jij hebt het niet begrepen, maar in ieder geval is er maar 1 partij die een dergelijke planning kan managen: de service provider. De aanvraag van de lijn op het tweede aderpaar staat volledig 100% los van de status van de lijn op het eerste aderpaar, zoals je kan zien uit de beschrijving van voornoemde scenario's. Blijft uiteindelijk de conclusie dat KPN rare jongens noemen hier volledig onterecht is. Maar goed, KPN doet zoveel fout, dat het niet opvalt als ze een keer ergens de schuld van krijgen terwijl het toevallig niet zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:34:
Blijft uiteindelijk de conclusie dat KPN rare jongens noemen hier volledig onterecht is.
Niet per se. Want, ongeacht of KPN nu wel of niet een fout of wat dan ook heeft gemaakt in dit specifieke geval - het zijn en blijven hele rare jongens daar bij KPN.

Ik heb er gewerkt, je kan mij niets meer wijsmaken - KPN is echt vreemd. Maar, het is een beetje zoals Rivella - "Een beetje vreemd, maar wel lekker." ;) Het vreemde beest KPN heeft zo z'n charmes. Soort van logge, seniele oude draak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:42:
Niet per se. Want, ongeacht of KPN nu wel of niet een fout of wat dan ook heeft gemaakt in dit specifieke geval - het zijn en blijven hele rare jongens daar bij KPN.

Ik heb er gewerkt, je kan mij niets meer wijsmaken - KPN is echt vreemd. Maar, het is een beetje zoals Rivella - "Een beetje vreemd, maar wel lekker." ;) Het vreemde beest KPN heeft zo z'n charmes. Soort van logge, seniele oude draak. :P
Hoho (hohoho), ik had het over de conclusie die je uit dit verhaal mag trekken. Als je mijn eerste post ook gelezen had (toegegeven, die is vanwege de lengte van dit topic intussen bijna totaal onvindbaar ;)), dan had je gezien dat ik die opmerking zelf ook al gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Ik zou nu met de domme opmerking kunnen komen: "Schiet mij maar lek, want dit is me wat te verwarrend allemaal"
Gewoon maandag met de provider bellen en eens horen wat ze nu precies wel en niet hebben gedaan en/of welke opdracht ze hebben verstrekt aan KPN.

Toen ik mijn verzoek tot overzetting naar het tweede aderpaar deed zag ik de dame van de helpdesk zich achter de oren krabben. Ze vertelde ook dat ze dit verzoek niet eerder bij de kladden hadden.

Ik heb voor alle duidelijkheid en ter aanvulling ook een mail gestuurd met mijn wensen.

En ja, ik weet het: vaak gaan er dingen fout door een kink in de communicatiekabel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 18:16:
ik had het over de conclusie die je uit dit verhaal mag trekken.
Prima. Ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Even een service-id (= adsl verbinding) verhuizen van het ene naar andere aderpaar is geen dienstverlening die men in Nederland kan verwachten van een consumenten abonnement. Zo'n actie wordt doorgaans alleen uitgevoerd als daar een goede reden voor is voor die provider, níet voor de consument. Kortom bv bij storingen.

Ten tweede, hoe kom jij aan een Annex-A modem? Toegestuurd gekregen zeker? Je hebt al eeuwig ISDN gaf je aan. Op je 1ste aderpaar heb je hoe dan ook een Annex-B modem, als het 2e aderpaar adsl-only is zal dat hoe dan ook over PSTN zijn (zonder daadwerkelijk het telefoonsignaal), kortom Annex-A.

Maar los van dat allemaal, 2 werkende verbindingen, 2 service-id's met ook nog eens andere snelheden, ik denk dat jouw service-provider jouw gewoon een nieuw abonnement heeft "aangesmeerd" op het 2e aderpaar :z . Kortom, je betaald nu ook voor 2, kan ik je verzekeren. En de kans zal zeer groot zijn, dat zonder actie van jouw kant er niets meer gebeurd :) Dat is vaak het leuke van verkoop afdelingen, die snappen toch niet wat je bedoeld 8)

Maar gezien jouw wens is er tóch waarschijnlijk volledig correct gehandeld, al dan niet begrepen door de medewerker die jouw te woord stond. Nu kun je je eerste abonnement opzeggen, maar zit je wel aan een nieuw jaarcontract vast waarschijnlijk.

Mag jij KPN rare jongens vinden, die voeren echt alleen maar exact uit wat de providers hen vertellen wat te doen. Kortom, rare jongens bij jouw ISP (alhoewel, wellicht meer geluk dan wijsheid dat het in dit geval waarschijnlijk de best mogelijke oplossing is voor jouw wensen). Kortom, KPN staat hier volledig buiten.

Buiten dat, veel ISP's hebben er geen probleem mee dat je vaste lijn wordt opgeheven (/geporteerd). Het vaste telefonie en adsl netwerk zijn technisch gezien al jaren geleden "gescheiden", de opheffing van de één heeft daarmee technisch geen invloed meer op de ander, wellicht wel administratief. Dat hangt echter van je ISP af :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval: waarom reageerde je op mij? Ik had namelijk exact hetzelfde al gezegd, en je doet net alsof je iets nieuws introduceert. ;)
strokealpha schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 18:31:
Ik zou nu met de domme opmerking kunnen komen: "Schiet mij maar lek, want dit is me wat te verwarrend allemaal"
Maar dat is toch prima? Het hele proces dat gebouwd is om DSL-verbindingen af te kunnen nemen is ongelofelijk complex, en vanwege historische oorzaken ook niet logisch. Het zou zo moeten zijn dat de consument er niets van hoeft te weten, omdat het gewoon werkt. Soms kom je echter in een situatie dat je denkt: maar dat is toch niet logisch? Vervolgens kan er altijd wel iemand met meer kennis uitleggen waarom het toch logisch is. Maar als iedere consument exact zou moeten weten hoe de processen werken voor het leveren van internetverbindingen, voor het bouwen van PC's, voor het aanvragen en verwerken van verzekeringen, voor het onderhoud aan het spoor, voor alle andere dagelijkse bezigheden die misschien niet tot je werkveld behoren, dan zou je helemaal gek worden. :)

Dus inderdaad: probleem neerleggen bij je ISP, en dan zijn er (na je vorige post gelezen te hebben), twee dingen waar je op moet letten: zorg dat je niet 2 rekeningen betaalt, en let op dat ze je netjes de oude dienst geven met de voorwaarden zoals je hebt afgesproken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Maar gezien jouw wens is er tóch waarschijnlijk volledig correct gehandeld, al dan niet begrepen door de medewerker die jouw te woord stond. Nu kun je je eerste abonnement opzeggen, maar zit je wel aan een nieuw jaarcontract vast waarschijnlijk.
Dat ik aan een nieuw jaarcontract vast zit is geen probleem. Daar had ik al rekening mee gehouden.

Over de modem: Op de "oude" lijn zit een isdn modem en op de nieuwe heb ik een analoge gehangen. (Nee, niet eentje die ik cadeau van de provider heb gekregen of eentje van een andere provider): Linksys WAG54G

Bezit een Fritzbox 7270 (Duitse) met 16MB flashgeh. De dubbele aansluiting is trouwens nog wel een mooie mogelijkheid om te kijken of een flash met de ruKernel tool bruikbaar blijkt. Als het niet (goed) werkt koop ik een andere Fritzbox.

Mijn provider: http://www.concepts-ict.nl/adsl
Er worden 2 abo's aangeboden: tot 4Mbit en tot 20Mbit

De Linksys WAG54G is een adsl2+ modem dus kan tot 24Mbit aan. Dat ik dan toch 8Mbit haal met de linksys en 16Mbit met de Fritz vat ik eerlijk gezegd ook niet...............

[ Voor 14% gewijzigd door strokealpha op 25-12-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:06:
In dat geval: waarom reageerde je op mij? Ik had namelijk exact hetzelfde al gezegd, en je doet net alsof je iets nieuws introduceert. ;)
offtopic:
Hint: Wikipedia: Humour

Het was grotendeels gewoon grappig bedoeld. Enigszins ironisch, kleine hint aan sarcasme en een snufje balorigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:35:
offtopic:
Hint: Wikipedia: Humour

Het was grotendeels gewoon grappig bedoeld. Enigszins ironisch, kleine hint aan sarcasme en een snufje balorigheid.
Komop, wees een vent, en zeg gewoon hoe het echt zit: sorry Kryz, ik had je post niet goed gelezen, en je eerdere post, waar je nota bene exact schrijft wat ik als reactie op jou postte, heb ik niet eens bekeken, terwijl er toch maar 10 posts in het topic bestonden op het moment dat ik die reactie schreef. Het valt misschien wat op, maar ik kan er niet zo goed tegen als iemand zijn fout probeert te verdoezelen met smart-ass opmerkingen die ook nog eens nergens op slaan. En humor? Nou nou, wat een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Update gegevens: Fritzbox met succes naar internationale editie geflashed (Multi Annex) en werkend op 2de aderpaar: 16Mbit down 1.1Mbit up. (Die Linksys was zeker niet echt helemaal lekker.....)
Enigste nadeel is dat ik alle ingevoerde gegevens opnieuw mag doen. (Houdt me van de straat ;-)) Voordeel: geen nieuwe Fritz hoeven te kopen.

Multi-lijn probleem komt nu maandag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Je snapt dat je op ADSL nooit de volle snelheid haalt?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Het is helemaal niet nodig, laat staan noodzakelijk, om je DSL naar een tweede aderpaar te zetten. Het blijft namelijk gewoon werken, zolang je ADSL maar niet via een oude MXstream verbinding werkte. Het feit dat jij nu op beide lijnen een verbinding hebt zegt volgens mij meer over je ISP, want KPN haalt in principe alleen lijnen eraf op verzoek van je ISP.

Ik zou ze nog maar eens gaan bellen om te vragen of je niet toevallig twee abonnementen hebt. Ik vrees namelijk dat het vooral rare jongens bij je ISP zijn :P

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Je snapt dat je op ADSL nooit de volle snelheid haalt?
Yep, zeker te weten. De Fritz is echter getraind op 16Mbit, wat bevestigd wordt bij speedtest.
Het abo is tot 24Mbit en dat haal je in de praktijk, zeg maar rustig nooit.
Ik zou ze nog maar eens gaan bellen om te vragen of je niet toevallig twee abonnementen hebt. Ik vrees namelijk dat het vooral rare jongens bij je ISP zijn :P
Zoals al eerder aangegeven neem ik maandag contact op met de provider. Ik laat ze nu gewoon rustig Kerstfeest vieren :)

Heb trouwens ter controle wel tijdelijk een modem op het eerste aderpaar gezet om te monitoren of straks daadwerkelijk geen adsl meer op die lijn wordt geleverd............
Het is helemaal niet nodig, laat staan noodzakelijk, om je DSL naar een tweede aderpaar te zetten. Het blijft namelijk gewoon werken, zolang je ADSL maar niet via een oude MXstream verbinding werkte. Het feit dat jij nu op beide lijnen een verbinding hebt zegt volgens mij meer over je ISP, want KPN haalt in principe alleen lijnen eraf op verzoek van je ISP.
Hoe had je dat gedacht ? Ik zeg mijn isdn lijn op en mijn internet blijft gewoon werken ? Dacht het niet. Dat laatste stukje lijn moet toch door iemand betaald worden. Zo niet: niks meer.
Hier zijn al eerder discussies over geweest.
De praktijk in dat geval: isdn opzeggen, adsl opzeggen, adsl aanvragen op adsl-only. Daar kan nog wel eens veel meer fout mee gaan dan wat er nu aan de hand is. Of wel: mogelijke lange downtime.
De praktijk is gewoon dat in zo'n geval er nog meer mis-gecommuniceerd wordt. (in dit geval echt tussen kpn en provider)

Ik had er al rekening mee gehouden, dat aan mijn oplossing meer kosten zouden zijn dan standaard. O-)

[ Voor 55% gewijzigd door strokealpha op 26-12-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Maar weet je al of je een of twee abonnementen hebt? Tot nu toe spreekt de realiteit je verhaal tegen namelijk. Aderpaar migratie bestaat niet, je hebt wel twee verbindingen. Dus waarschijnlijk ga je dubbel betalen.
Dat je daarnaast ook nog twee verschillende snelheden hebt zal volgens mij toch echt een dubbel abo betekenen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Probleem is opgelost: Heb vandaag even een gebeld met Concepts ICT.
Heb een moment gehad van verbazing en tegelijkertijd een inwendige lachbui gehad: De dame van de helpdesk vroeg aan mij welke provider het signaal op het eerste aderpaar levert........
Toen ik zei dat ze maar even in de computer moest kijken naar door hen gestuurde brieven in 2008, zag ik door de telefoon wat rood op haar kaken ;-)

Uiteindelijk is alles geregeld: men had het eerste abo gekopieeerd op het tweede aderpaar. (niet volgens afspraak). Dat wordt rechtgezet en het signaal van aderpaar 1 gaat er af.

We zullen maar denken dat het een soort eindejaar roes is welke e.e.a. fout liet gaan. 8)7

Nu nog even afwachten of nu alles daadwerkelijk wordt gedaan zoals afgesproken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll: Gaat strokealpha het nieuwe jaar met of zonder internet in?
Met
Zonder
Welk nieuw jaar? END TIMES!!!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=366583&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Ik zal net even doen alsof ik honger heb: Je kunt wel een poll doen Kryz, maar het is altijd MET: even een geheimpje verklappen: heb met mijn buurman een afspraak: als ik zonder zit mag ik zijn wlan signaal gebruiken tegen een heel kleine vergoeding ;-) Zo zie je maar weer dat een goeie buur bla bla bla _/-\o_

Kan de poll wel waarderen: er is al genoeg ellende in de wereld............ amen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, het was ook meer een geintje, maar je weet hoe het gaat: "nee hoor mijnheer, we zetten netjes uw account over, en heffen niet het verkeerde op". Famous last words, zeg maar. ;) Maar goed, dat heb je zelf ook al wel doorgehad, anders had je geen back-up plan geregeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

Juist ja, het is hier geen HK.
Hij mag van mij best weer open op het moment dat er serieus discussie kan worden gevoerd.

Tot die tijd: op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.