Toon posts:

router-switch vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dom vraagje maar stel ze toch

setup

kabelmodem => Wan-poort WLAN Router => Switch => Laptop en nas

de wlan-router staat ingesteld op dhcp dus connecteer ik via wlan met de laptop krijgt deze van de wlan router een ip-adres.

Als ik nu via de switch connecteer krijgt ook de laptop nu een ip adres, echter wat gebeurt er met de communcatie tussen andere componenten op deze switch?

bv ik wil van de laptop connecteren naar de nas.

Loopt dan de communicatie van laptop => switch => wlanrouter => switch => nas
of gaat dit volgens
laptop => switch => nas

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-02 21:31

Verwijderd

Als de laptop draadloos verbonden is met je netwerk, ziet het er zo uit: Laptop <=> WLAN Router <=> Switch <=> NAS

Als de laptop bedraad verbonden is met de switch, ziet het er zo uit: Laptop <=> Switch <=> NAS

Aangezien TS onduidelijk is wat hij bedoelt met "nu via de switch connecteer krijgt ook de laptop nu een ip adres" beide scenario's geschetst.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Q> Als ik nu via de switch connecteer krijgt ook de laptop nu een ip adres, echter wat gebeurt er met de communcatie tussen andere componenten op deze switch?

A> helemaal niks deze gaan ook over de de backplane van de switch maar daar zullen nog de laptop nog het nas iets van merken.

Maar ja, dat bedoel je natuurlijk niet . Je verbind met wlan dus deze verbind met het AP in de router -> Switchrouter -> switch extern? -> nas

Iperf

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-02 21:31
Ja ik had begrepen dat zijn laptop via de switch verbonden was. Inderdaad als hij draadloos gaat werken loopt het wel via de router.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Schitterend nieuw woord in onze nederlandse taal: Ik connecteer.
Nooit eerder gezien, maar ik vind het prachtig. Maar niet heus :).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Uh volgens mijn word het wel vaker gebruikt.

http://www.encyclo.nl/begrip/Connecteren
http://www.google.nl/sear...SgA&q=connecteren&spell=1

ok hij staat (nog) niet in de dikke vandale. maar ik vermoed dat die wel er in komt

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 25-12-2010 12:04 ]

Iperf

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat het (inmiddels) wel vaker wordt gebruikt zegt natuurlijk niets. En één van de links vermeldt het zelfs als absurditeit. Het is zeg maar gebrekkig Nederlands van een engelstalig iemand die hier pas woont.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tuurlijk wel als woorden vaak worden gebruikt komen ze vanzelf in het woordenboek.

(ik moet bekennen dat ik hem ook wel eens gebruik)

Iperf

Pagina: 1