Toon posts:

Kan windows niet installeren met epox 7KXA

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Epox7KXA met daarop een Athlon 700 gekocht, probeer ik windows(win98se nl) te installen begint ie te zeiken over een antal vxd en dll bestanden die niet goed zijn ?!?!

Please help mij....

Verwijderd

Kun je de geheugenbus een paar Mhz terugschroeven en dan weer proberen ??
Lukt het dan wel ff geheugen ruilen met goeie kwaliteit.
Ik had hetzelfde geintje met asusk7m daarna bus op 95 gezet en walla toen liep hij goed.

Verwijderd

Topicstarter
godverdomme, ik heb er nu al spijt van dat ik dat kloteding heb gekocht.

hoe zet ik die geheiugenbus op 95 ?

Verwijderd

Topicstarter
godverdomme, ik heb er nu al spijt van dat ik dat kloteding heb gekocht.

hoe zet ik die geheiugenbus op 95 ?

Verwijderd

Zet eerst in je bios je gehele sound onboard eens af, installeer dan windows en zet vervolgens het onboard geluid aan.
Ander probeert windows zelf drivers te vinden en dit gaat niet goed.

Dit is volgens de oplossing voor het probleem met windoos 2000!

Misschien werkt dit ook bij windows 98?

Verwijderd

Topicstarter
die onboard sound en modem stonden all off..

nu heb ik net die dram op 95 gezet, staat er bij het booten 7x95=665MHz DRAM clk=95

en verder komt ie niet, ik kan niet eens meer naar de bios gaan !!?

wat moet ik hieraan doen, ik heb trouwens pc100 geheugen van toshiba.

Verwijderd

Mijn FSB staat op 115, PCI op 38 en mijn geheugen bus op 115+38 = 153.

Dus dat mag het probleem toch niet zijn als je goed geheugen hebt?

Verwijderd

Topicstarter
heb jij dan pc100 of pc133 geheugen en van welk merk? dan ga ik dat morgen ook even halen.

Verwijderd

lalal <A HREF="i/s/wink.gif[/IMG" TARGET=_blank>i/s/wink.gif[/IMG</A> ]

Verwijderd

Topicstarter
BorisGarf:

heb jij dan pc100 of pc133 geheugen en van welk merk? dan ga ik dat morgen ook even halen.

Verwijderd

Topicstarter
wil er iemand even zeggen wat een goed merk 100 of 133 geheugen is. En waar ik het an kopen.

Richard

Verwijderd

Ik heb PC-133 geheugen,
6 ns van het merk semicon?
Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Het spijt mij dat ik zolang met een respons heb gewacht, ik was Star Trek First Contact aan het kijken!

Vette film

Verwijderd

Het maakt overigens niet zoveel uit welk merk geheugen je neemt, kijk gewoon of het wel PC-133 is met 6 ns geheugen. Het koste mij maar 6 gulden meer, dan met 7 ns.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dan zal ik nu wel 7ns hebbe dan.

morgen maar snel PC-133 6ns halen dan :)

Ik heb zojuist een PC-100 LGSemicom 128mb uit m'n broertje z'n pc gehaald en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Dat zal wel over zijn met PC-133 geheugen hoop ik.

Hoe kan ik trouwens zien of ik 6ns of 7ns koop ??

Verwijderd

Insane: stoere vent hoor. Je zou een tweakersontzegging van een maand moeten krijgen. Een tweaker onwaardig :(

Ripper: Misschien kun je het beste gewoon de je PC omder de hand meenemen. Kun je ter plaatse testen. Kun je gelijk de dealer laten bewijzen dat de hardware goed is. Even snel Win98SE kaal installeren bijvoorbeeld. Dan DirectX testje. OpenGL screensaver testje. Als dat gaat zit je wel goed.
Kan je een ritje schelen.

Laat iig geval even weten hoe het afgelopen is.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik zal morgen effe een zaakje in de buurt uitkiezen waar ze PC-133 geheugen hebben en me pc daarmee naartoe neemen.

Tot morgen

Richard

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja... ben het met Sake eens. Ben ook van mening dat het niet je geheugen is. Weet eerlijk gezegd niet wat het wel is, maar ik heb ook gewoon PC100 geheugen, draait als een tierelier... ;)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=160&page=2

hier staat welke geheugens er allemaal goed werken op dat moederbord.

Ricchard

Verwijderd

Ik herniner me nog een post op een bericht daarin zei ik dat de epox super onstabiel was. Ik kreeg hier zelfs minpuntjes voor iedereen wou me maar niet geloven blablabla andtech zegt dat het goed is dit zegt dat het goed is en ik zei dat het onstabiel was bewijst hier dat ik gelijk had. Had je naar me moeten luisteren. Sake wie denk je dat je wel niet bent om mijn een ontzegging te geven?. Al loopt iedereen (zijn er zat) intel te bashen is het wel ok he. Ik geniet nu van mijn pc terwijl de amdlovers intel zatten af te kraken nu zijn de rollen omgedraaid alle reden om blij te zijn toch?

Verwijderd

Insane: Er zijn hier al genoeg tweakers met een stabiele Epox KXA. Hoezo gelijk?!

En in plaats van iemand te helpen -> demotiveren. Stoere vent!

BTW Intel of AMD afkatten is heel wat anders als een beetje opscheppen terwijl je iemand anders daardoor eerder demotiveert als op weg helpt(netjes uitgedrukt. Toch?).

Verwijderd

Ok ik zal proberen die ripper te helpen ik kan best begrijpen dat het kut is(zou ik ook voelen als was dat bij mij zo. Haal echt alles eruit die in de pci/isa slot zit behalve de videokaart. Formateer je harddisk vervolgens windows98 installeren en langzamerhand een voor een de rest van de hardware erin. Hoop dat dit helpt :)

Bye
Insane

Ps Mijn excuus voor me abnormaal gedrag ik weet dat ik te ver ben gegaan. Zand erover?

Verwijderd

Nog maar eens een poging doen dan...

0. 300 WATT voeding
1. Alle overbodige kaarten eruit
2. flash nieuwste bios (16-03-2000; beta)
3. Zet bios-instellingen op behoudend
- Let vooral op de DRAM-banking: OFF!)
- Zet voorlopig even de IRQ voor AGP en USB UIT
- AGP op 1x
- Onboard Sound OFF
- Onboard Modem OFF
- HD Block transfer, etc etc OFF
- etc etc etc
4. Zet je geheugentimings op z'n langzaamst
(100MHz, latency 3, etc etc etc)
5. Evt. geheugen omwisselen met die van iemand anders

Post maar even als het dan nog niet lukt.

P.S. Ook ik ben (na wat gestoei met een hakkelende soundcard; gefixed met nieuwe bios) een zeer tevreden EPoX-bezitter! (En ik heb ook een K7M en een MSI6167, dus ik weet waar ik het over heb.)

Verwijderd

kijk hier eens schijnt dat meer problemen met dat mobo zijn. http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9997

Verwijderd

Insane: 2 vrachtwagens met zand. Top!
Pagina: 1