Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen.

Ik kwam vandaag tot het stomme plan om mijn lagfix (voodoo beta 5) van mijn samsung galaxy s te verwijderen. Aangezien ik bij god (ook na een uur google afgespeurd te hebben) niet wist hoe ik dit moest doen, heb ik in de market een applicatie gedownload, genaamd voodoo lag fix toggle of iets.

Ik startte de app op, en gaf deze superuser permessions. Toen ik het scherm bekeek, zag ik dat voodoo lagfix enabled was, ik drukte op disable en rebootte mijn telefoon.

Hierna kwam ik een een soort rode (ja alle letters waren rood?!) recoverymode. ik kan me het woord clock nog herinneren. ik had ontiegelijk veel functies (van reboot system now tot lagfix). ik drukte op lagfix en kon opties aanpassen.

Nu heb ik volgens mij de debugmode aangezet in dat menu'tje. Nu blijft mijn galaxy s hangen op het gt i9000 logo en wil niks meer doen. ook als ik hem aan de pc of lader leg loopt hij vast.

wat kan ik doen om mijn toestel weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, als ik hem alleen al aansluit op de pc, loopt hij al vast. dan zie je dat batterij logootje met een draaiding erin ofzo. Ik weet niet hoe ik nu verder moet :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die video laat 3 verschillende manieren zien om in de Recovery Mode te komen, waar krijg jij de instructie de telefoon aan de PC aan te sluiten? vooral bij methode 1 - Manual mode. :z

Ga in recovery mode en kies voor Wipe Data/Factory Reset.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:23:
Die video laat 3 verschillende manieren zien om in de Recovery Mode te komen, waar krijg jij de instructie de telefoon aan de PC aan te sluiten? vooral bij methode 1 - Manual mode. :z
Manual lukt niet, 3bc doet het niet bij mij. Alleen de 2e manier zou bij mij kunnen werken. Deze werkt echter niet omdat ik niet dat usb debugging aan had staan, voordat al dit gezeur begon. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, ben ontzettend radeloos

Maar oke, zelfs ALS ik al in die recoverymode zou komen, wat moet ik dan doen om mijn galaxy s weer normaal op te laten starten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:25:
[...]
Maar oke, zelfs ALS ik al in die recoverymode zou komen, wat moet ik dan doen om mijn galaxy s weer normaal op te laten starten?
Zoek info hoe je Galaxy S te unbricken, zoals onderstaand;

a. Stuck on Galaxy S Boot Screen
b. Wait a few minutes and screen turns black
c. Button lights stay on
d. Will not power off

Procedure:
1. If phone is in above state; pull battery.
2. Enter recovery mode by holding Vol up and Vol down and pressing the power button until phone turns on, then release power button, not vol buttons.
3. Now using the Vol up and down highlight "erase all user data"
4. Press power to select it
5. Wait for boot and *hopefully* you're good to go!

EDIT: laat even weten of bovenstaande info het probleem heeft verholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 20:54

HaTe

haat niet

Je kan de 3 button combo fix installeren met Odin (heimdall). Ga eens kijken in het custom rom en mod topic van de galaxy s, daar staat het beschreven (door mij nog wel) :)

Als je dan in recovery bent, kan je debug mode uitzetten als dat het probleem was.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HaTe schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:48:
Je kan de 3 button combo fix installeren met Odin (heimdall). Ga eens kijken in het custom rom en mod topic van de galaxy s, daar staat het beschreven (door mij nog wel) :)

Als je dan in recovery bent, kan je debug mode uitzetten als dat het probleem was.
Maar als ik mijn telefoon aan de pc leg zie ik dat batterij schermpje met een draaiend iets (wat niet draait). Kan ik dan alsnog de 3bc fix toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Zorg ervoor dat ADB op je computer is geïnstalleerd: ADB op je Windows computer installeren.
- Zet USB-foutopsporing aan in de instellingen: Toepassingen > Ontwikkeling > USB-foutopsporing
- Zorg ervoor dat de drivers zijn geïnstalleerd (Kies herkend de telefoon)
- Typ *#0228# in de dialer en check de waarde van het voltage (niet op de lader/pc aangesloten). Zorg dat deze ten minste 3800(mV) is!
- Download Heimdall
- Zorg ervoor dat de telefoon niet aangesloten is op de pc.

Ik kan mijn telefoon niet opstarten, dus hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand misschien een USB jig maken voor mij (of als hij/zij er al een heeft) hem verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HaTe schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:48:

Kun je daar even een correct linkje van geven, weet neit of ik de goede heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als jij die eerste stappen niet kan doen, kan je gewoon bij het uitvoeren beginnen. Het is gewoon in het geval er wat mis gaat...
Je bent wel met het goede bezig :)

Maar je moet dus eerst in Download modus komen. Lukt dat ook niet met vol down + home + power? Anders moet het idd met zo'n jig, die je zelf kan maken.

[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 25-12-2010 12:29 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
En na een uur googlen, kwam je niet op deze site uit: http://project-voodoo.org ?

Voodoo is namelijk enorm eenvoudig te disablen, namelijk:

* Create a file or folder named “disable lagfix” in a a directory named “Voodoo” in your internal SD card.
* Reboot

Done !

Of in de clockworkmod recovery, ga je naar advanced settings > lagfix en daar kan je je lagfix disablen. Voor de volgende keer. ;)

Voor nu moet je in ieder geval de 3BC aan de praat krijgen, daar zijn verschillende fixes voor te vinden, waaronder deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:12
Als je weet wat Voodoo is dan had je als je gewoon daarop had gezocht op de website van hun project-voodoo.org gezien.

En omdat je die lagfix gebruikt vind ik dat raar, omdat je toch wel weet wat je doet? Vooral met zoiets!

Waarschijnlijk dus op XDA gevonden, en daar word er op gehamerd dat de 3BC het moet doen voordat je uberhaupt iets doet met je telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door SgtElPotato op 25-12-2010 12:45 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Klink als hetzelfde als wat ik had. Ik kon met geen mogelijkheid meer in recovery of download mode komen. Zelfs de animatie van het opladen liep vast. Ik heb een paar dagen geprobeerd om in download mode.te komen, maar uiteindelijk het apparaat ter reparatie aangeboden. Dit bleek een bekend probleem te zijn, telefoon werd nog niet eens gerepareerd maar direct aangemeld bij Samsung
Moest 3 weken wachten op een nieuwe. Dus... Als het echt niet lukt dan zul je hem weg moeten brengen, gewoon aangeven dat.het sinds een kies update is, dan moet garantie geen probleem zijn.

Edit : ik kon voor de problemen wel in recovery mode komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 25-12-2010 13:44 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sorry als ik onduidelijk reageerde, ik deed het vanaf de telefoon.

Hier heb ik dus de buttonfix beschreven: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware
Ik heb hem net geüpdatet. Nu is hij duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HaTe schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:47:
Sorry als ik onduidelijk reageerde, ik deed het vanaf de telefoon.

Hier heb ik dus de buttonfix beschreven: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware
Ik heb hem net geüpdatet. Nu is hij duidelijker :)
Ik zal het morgen proberen. Bedankt voor je hulp so far! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Wat gebeurt er als vol down + home button ingedrukt houdt terwijl de usbkabel in de pc zit?
Pagina: 1