Raar Win7 gedrag met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Probleem: nieuwe router doet het niet met Windows 7 PC maar wel met alle andere apparaten in huis (o.a. MacBooks en Android telefoon).

Omdat de oude router een hele nare hoge piep produceerde was het tijd voor een nieuwe. Een D-Link DIR 615. Aan de Win7 pc gehangen met meegeleverde CAT5 kabel en wat instellingen goed gezet (wachtwoord, beveiliging, etc). Daarna op de plek van de oude router gezet.

Het draadloze netwerk werkt perfect op twee MacBooks en op mijn Android phone, maar de Win7 pc wil niet aan de wireless. Netwerkkaart is een Realtek RTS8191SU, b/g/n wireless geschikt. Voor de gelegenheid ook de driver geupdate, maar mocht niet baten.

De Windows computer ziet het netwerk wel, kan ermee verbinden maar krijgt geen verbinding met internet. Ook de router kan ik niet benaderen via deze weg. Wel krijg ik met ipconfig /all hele normale IP-adressen te zien.

Ik heb eventjes internet gehad en dat kwam omdat ik toen even de router op wireless B/G-only gezet had. Op B/G/N werkt het niet, ook al heeft de computer dus een wireless N kaart. De oude router was een G modelletje, en daar kan ik nog wel gewoon probleemloos mee connecten.

Ben er nu de hele avond mee bezig, geen flauw idee waar het nu aan kan liggen.