Krijg mijn ip camera niet online via 3 g netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Voor observatie in een paardenstal heb ik een ip camera op een 3 g netwerk geplaatst.
Op de router portforwarding ingesteld op poort 9797.
Op het lokaal netwerk werkt alles perfect, Ddns werkt ook en de Router heeft ook verbinding met het internet.
Alleen ik kan mijn ip camera niet via het internet bekijken.
Heb ook al verschillende poorten geprobeerd : 80 - 8080 – 8181 - 9797
Wie kan mij helpen…

Configuratie:
Ip cam: Foscam IPCAM01
Router: Sitecom Mobile router WL 357
Internet provider: Mobistar (Internet Everywhere USB stick)
Portforwarding: Poort: 9797
Ddns: Yes (deze werkt wel, ip wordt geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Hoe test je dit? Toch niet vanaf het interne netwerk?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Waarschijnlijk zit je met zo'n 3G stick achter een APN, dus je hebt geen eigen IP. Je zult het dus moeten oplossen door vanuit de locatie achter de APN verbinding maakt naar buiten (geen idee hoe/of dat kan btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik test dit op externe netwerk, dus op een andere computer met internet (telenet ) (ivb. loopback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:52:
Waarschijnlijk zit je met zo'n 3G stick achter een APN, dus je hebt geen eigen IP. Je zult het dus moeten oplossen door vanuit de locatie achter de APN verbinding maakt naar buiten (geen idee hoe/of dat kan btw)
-O- Lees jij wel? via DynDNS wordt het IP geupdate EN DAT WERKT. Geen eigen IP 8)7 |:(

Heeft TS vanaf het lokale netwerk wel toegang tot de video stream? / IP Cam webpagina?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:56:
[...]

-O- Lees jij wel? via DynDNS wordt het IP geupdate EN DAT WERKT. Geen eigen IP 8)7 |:(
En je argument is? of was je te druk smileys toevoegen aan je post :+

Dat DynDNS het ip adres update geeft toch geen garantie dat je dan ook van buitenaf er naartoe kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argument? Eerst zeg jij
dus je hebt geen eigen IP
en daarna zeg je
Dat DynDNS het ip adres update
Waarbij je jezelf tegenspreekt, want hij had toch geen IP adres?

Dat DynDNS het ip adres update geeft toch geen garantie dat je dan ook van buitenaf er naartoe kan verbinden.
Dat DynDNS signaal ontvangt van de IP Camera is een goed teken, het probleem is nu waarschijnlijk de port forwarding in de router en/of IP/poort configuratie in de IP Camera.

Dat DynDNS het actuele IP adres heeft geregistreerd geeft inderdaad geen garantie dat alles opeens magisch werkt.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Wat ik bedoel is dat je achter een APN waarschijnlijk geen uniek(alleen voor jou) extern IP krijgt, daarom zal je waarschijnlijk niet van buitenaf een verbinding kunnen opzetten.

Met push e-mail op je mobiel los je dat bijvoorbeeld op door een socket verbinding te maken die je opzet vanaf de mobiel en open houdt met een keep-alive waardoor de server de e-mail kan pushen.

Ik kan me voorstellen dat je het met de opstelling van de TS oplost door een vpn op te zetten naar een server die wel van buiten te bereiken is. Maar wellicht is dit overkill en kan het ook op een andere manier opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je bij verbindingen met APN's geen uniek IP adres krijgt toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Nee, en het zal ongetwijfeld ook weer verschillen per provider. Maar ik weet dat het vaak niet mogelijk is om naar een apparaat achter een APN te verbinden (omgekeer uiteraard wel)

[ Voor 7% gewijzigd door HammerT op 25-12-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Het verschil bij 3G-boer inderdaad. Sommigen hangen je achter NAT, sommigen niet. T-mobile geloof ik niet, Vodafone iirc weer wel. Als je lokaal vanachter je routertje een DynDNS updater runt, geeft die ook het public IP door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er moet iets bij in de url.

Verder wat zie je wanneer je met telnet verbind en een paar keer op enter ramt ?
Re: IPCAM support
« Reply #15 on: December 18, 2009, 03:46:11 AM »

--------------------------------------------------------------------------------

Just got mine working from Jay in Tech Support. (Thanks Jay!)
The IPCAM01 & IPCAM02 are manufactured by the Shenzhen Eye Sight Technology Co., Ltd. of China. Forget about getting any technical info from their site, they pretty much disavow any knowledge of consumer gadgets peddled in the US.

To get the correct videostream in iCam Source, enter the following into the URL box:
http://xxx.xxx.x.xx/videostream.cgi (with x being your device's LAN IP address)
Be sure that MJPEG is the selected button.

If you have trouble finding the camera on an external network, you'll can assign the camera a port via your router's port-forwarding page. (each router varies) In which case, the address would look like:
http://xxx.xxx.x.xx:####/videostream.cgi (with # being the port number you've assigned it)

Hope this helps!

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 26-12-2010 13:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
videostream.cgi werkt ook niet.

hier een screenshot van de instellingen router.

Afbeeldingslocatie: http://www.omct.eu/forum/router1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
screenshot router instellingen. 2

Afbeeldingslocatie: http://www.omct.eu/forum/router2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot instellingen router 3

Afbeeldingslocatie: http://www.omct.eu/forum/router3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot instellingen IP camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.omct.eu/forum/ipcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Je WAN IP ligt in een private subnet, dat is de reden dat je camera niet van buitenaf kan benaderen. Andere 3G-boer nemen die je een echt internet-IP geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 09:52
Check de firewall van je router eens... Zet em eens uit, kijk of dat helpt.....
En idd..... Misschien via Teamviewer o.i.d. een pc overnemen in dat lokale netwerk ???

[ Voor 35% gewijzigd door Zwabber31 op 27-12-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen staan goed, misschien dat Mobistar inkomende verbindingen blokkeert, want ik kreeg 0 replies bij het pingen naar vermeld IP adres. Daarnaast past Mobistar ook datalimieten toe op die sticks.

Bel mobistar voor duidelijkheid: 0800 85 953

Alternatief zou misschien de installatie van een Atom machine zijn waarop een recorder applicatie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18
Instellingen staan NIET goed,
Je Internet IP is 172.23.109.226. Dit is een niet een Public IP adres, en kan dus ook niet vanaf een andere locatie via het Internet benaderd worden.

Dit gaat dus ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rolfie schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:16:
[...]

Je Internet IP is 172.23.109.226. Dit is een niet een Public IP adres, en kan dus ook niet vanaf een andere locatie via het Internet benaderd worden.

Yup waarchijnlijk zit iedereen achter NAT dan, Vraag aan mobistar om een (zakelijke ?) oplossing mischien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Rolfie schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:16:
[...]

Klopt.. is een private adres (class B). Je zit dus achter een router, en niet direct online. Je kan forwarden wat je wil, maar werken gaat het niet.

Enige workaround is om niet op de camera in te willen loggen, maar het via (bv) ftp te uploaden naar een website oid, want je kan wel naar buiten toe (tenzij ze daar ook dingen blokkeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

StartEndNo. of addresses
24-bit Block (/8 prefix, 1 × A)10.0.0.010.255.255.25516 777 216
20-bit Block (/12 prefix, 16 × B )172.16.0.0172.31.255.2551 048 576
16-bit Block (/16 prefix, 256 × C)192.168.0.0192.168.255.25565 536

Voor diegene die het overzichtje nog even willen zien van non-routable ipadressen (voor opt internet) ;)

Wiki link

[ Voor 3% gewijzigd door RammY op 27-12-2010 10:33 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even gebeld naar Mobistar.
Mobistar kan op deze vraag geen antwoord geven.
Er zijn klanten die een ip camera gebruiken via het Internet Everywhere abonnement.
Hoe dit word geconfigureerd kan men bij Mobistar niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik zie in de screenshot van je IP camera config iets met FTP, dus wellicht kan je hem op interval een beeld laten uploaden naar een FTP server?

[ Voor 18% gewijzigd door HammerT op 28-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:42:
Even gebeld naar Mobistar.
Mobistar kan op deze vraag geen antwoord geven.
Er zijn klanten die een ip camera gebruiken via het Internet Everywhere abonnement.
Hoe dit word geconfigureerd kan men bij Mobistar niet zeggen.
Dit toevallig al probeert ?
http://www.sitecom.com/download/4508/3G_ISP_Settings.pdf

En anders mischien een router met met vpn mogelijkheden kopen die belt dan uit naar jou vpn inbel. en dan kun je verbinden (wel een waarvoor je geen poort heft te mappen bij mobistar)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 28-12-2010 17:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Je kunt proberen zeggen dat je pptp vpn niet werkt en dat je een apn nodig hebt waar je een publiek ip adres krijgt. Dit, in combinatie met: "vroeger werkte het wel" heeft in mijn geval wel eens tot succes geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Op hun website staat wel dat je een persoonlijk ip moet krijgen:
http://support.mobistar.b...&Search=true&SearchPage=2

Trouwens hier in de instellingen van hun usb sticks kan je een proxy instellen:
http://support.mobistar.b...tion=0&RefineSearch=false
Heb je niet iets dergelijks in je router staan? Of als je de stick in je pc doet, kan je dan die instellingen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
heeft je provider niet toevallig meerdere APNs?

@kantoor hebben wij een datasim met vast ip, maar om dat vaste ip te krijgen werd een apart apn gebruikt en moes je niet de normale gebruiken

misschien heeft jouw provider ook wel een alternatief apn, zonder nat

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Waarschijnlijk heeft de USB stick wel een extern IP gekregen en maakt deze met de router een adhoc netwerkje. dit verschilt echter per stick. je kunt dit testen door de simkaart in een telefoon, laptop of router met simslot te stoppen en kijken wat voor ip er op de interface verschijnt.

Is dit een ander adres dan moet je kijken naar een andere oplossing; bijv een stick die wel transparant is, of een router met ingebouwde 3g modem.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik denk dat je het beste vanaf je ip camera/router een vpn kunt opzetten (als de provider dat wel ondersteund) en op die manier te zorgen dat je bij de camera kunt. Op de vpn einddoos kun je dan eventueel weer een nat regel maken zodat het vanaf internet wel werkt.

Omslachtig maar het moet werken. Of toch kijken of je een public ip kan krijgen op je 3G stick
Pagina: 1