Hoe vind ik mijn usb harde schijf in netwerk win 7?

Pagina: 1
Acties:

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb een netwerkhardeschijf hangen aan een routertje. Ik kan hier bij via het IP adres. Ik zie daar ook dat de printer herkend wordt en de usb-schijf. Ik kan daar zelfs bestanden zien, maar niet openen. Maar in windows 7 zie ik er niets van. Waar kan dat aan liggen? Ik heb optie aangevinkt voor een Samba-server, een printerserver en een FTP server.

Als ik kan een nieuwe netwerklocatie aanmaken, maar daar zie ik geen bestanden. ook het aanmaken van een netwerkprinten lukt niet. Het is me wel gelukt om dat via een laptop te doen die ook in het netwerk hangt.

Ik ben een leek op dit gebied, wie heeft er tips? Kan het iets met een firewall zijn? Of iets met een pad wat ik in de hoofdrouter moet instellen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Snap niks van je verhaal. Probeer het eens rustig en duidelijk uit te leggen. Noem dingen bij hun naam, dus niet routertje maar merk en model.

edit:
Ik heb een netwerkhardeschijf hangen aan een routertje.
Hoe vind ik mijn usb harde schijf
Wat is het nou? Netwerk of USB. MAW je verhaal rammelt aan alle kanten.

[ Voor 42% gewijzigd door Sosabowski op 24-12-2010 22:57 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

allure

Titaan fase 2/3

Ik neem aan dat hij een USB-schijf aan z`n router heeft gehangen...

Probeer eens \\IP-vanrouter te doen in je verkenner?

• AJJAD
Ik heb een zolid routertje (2 lan poortjes en 2 usb poortjes) van de aldi (http://ictoblog.nl/2010/0...ernet-router-access-point . In de usb-poort heb ik een printer (epson BX300F) geprikt. Het IPadres van deze router is 192.168.1.3. Daar log ik in op de router.Ik zie dan bij de USB-poort de volgende inf: usbtype: Printer, Name: Epson, Model: USB 2.0 MFP. De printerserver is geactiveerd (enable) en ik heb de printer de naam " epson" gegeven.

Mijn USB hardeschijf die kan ik nu vinden, de printer niet. Als ik printer toevoegen doe in Windows 7 vindt deze de printer niet. Ik kan wel handmatig de printer installeren onder de computernaam 192.168.1.3 , maar dan lukt het printen ook niet. Ook als ik aangeef dat windows7 de printer moet installeren onder http://192.168.1.3/epson doet de printer het niet via het netwerk. Als ik de printer hang aan een andere laptop in het netwerk dan lukt het me wel makkelijk om de printer te installeren.

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Typisch geval van rustig de handleiding lezen? Kan nog weinig samenhang in je verhaal vinden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wat is er niet duidelijk aan z'n laatste verhaal dan? Op een andere pc kan die de printer wel vinden, op z'n win7 bakkie niet blijkbaar. Ik heb geen idee wat de oplossing is, misschien eerst drivers installeren onder win7 van de printer?

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:13
ocdaan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:58:
Wat is er niet duidelijk aan z'n laatste verhaal dan? Op een andere pc kan die de printer wel vinden, op z'n win7 bakkie niet blijkbaar. Ik heb geen idee wat de oplossing is, misschien eerst drivers installeren onder win7 van de printer?
volgens mij hangt hij de printer aan de router, waarop een printserver draait. hij krijgt nu niets geprint. hangt hij de printer aan een laptop via usb (ipv direct aan de router) en deelt hem dan via het netwerk dan lukt het hem wel om te printen.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Probeer 1 apparaat per keer werkend te krijgen. Overigens is het niet duidelijk of het probleem met de printer alleen voorkomt bij de Windows 7 machine -> Router (ofwel: kunnen andere systemen wel gebruik maken van de printer via de router).

Ook roep je in de TS iets over "hoofdrouter", wat zou kunnen betekenen dat er 2 apparaten DHCP adressen proberen uit te delen/als gateway willen fungeren. Das nooit goed natuurlijk.

Probeer rustig, stap voor stap, alle elementen in je netwerk te beschrijven, anders krijg je ook maar half advies.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

hmmm, ik begreep het ander idd.... zn verhaal is net als de bijbel, open voor interpetatie ;)

• AJJAD
OK nog een poging. De uitleg van nils zit het meest dicht bij de waarheid. :) Ik heb de 2e router een vast IP-adres gegeven. Ik heb dus verder geen conflicten met IP-Adressen. Ik vraag mij af hoe ik die printer kan vinden. Ik denk niet dat andere systemen wel kunnen communiceren via de router met de printer. Moet de router de printer op een of andere manier ondersteunen of maakt dat niets uit?

Ik heb de handleiding gelezen, maar daar staat niets over windows 7 in. Ik ben ook veel meer bekent met XP dan Win7. Bij Win7 zit alles weer op een andere plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door AJJAD op 28-12-2010 21:35 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
Je maakt een locale printer aan en verwijst naar een tcp/ip adres. Je moet de toegewezen ip van de printer weten.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• AJJAD
Hoe kom ik achter het toegewezen ip-adres van de printer? Daar kan ik in de router niets voor instellen.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
Dan zou ik 192.168.1.3 eens proberen.
Kan je in je routeren zien welke ip adressen zijn uitgegeven?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

AJJAD schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:32:
OK nog een poging. De uitleg van nils zit het meest dicht bij de waarheid. :) Ik heb de 2e router een vast IP-adres gegeven.
Waarom zou je twee router in je netwerk willen hebben?

• AJJAD
De router die ik van solcon heb, heeft geen usb-poort. Ik wil een externe harde schijf in het netwerk hangen voor het maken van backups. Daarvoor heb ik dus die andere router in het netwerk gehangen.

Na veel geklungel is me dat nu gelukt :), maar volgens mij kan de router geen externe usb-schijf aan van 2 TB.Als ik de schijf via de router heb geformateerd is ie goed te bereiken. Maar als ik 10 GB naar deze schijf kopieer via het netwerk is de schijf ineens verdwenen. Dan kan ik deze alleen weervinden nadat ik deze opnieuw heb geformatteerd, duss... waarschijnlijk moet ik toch iets anders verzinnen 8)7 \ 8)7 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door AJJAD op 03-01-2011 22:03 ]

Pagina: 1