Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:31
(jarig!)
Heb dus een vraagje, op 27 Mei heb ik dus een Horloge gekregen van het merk 'Swatch'

Daarjuist wou ik deze dus aandoen, maar het bandje kwam los van de horloge.
Het bandje is duidelijk van lage kwaliteit, zoals je kan zien op onderstaande foto's

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2a6s2fa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/4v1snk.jpg

Op de site van Swatch staat dat volgende niet geldt bij garantie ( enkel relevante ):

- normale slijtage (bijv. een gekrast kristal; verkleuringen en/of veranderingen in het materiaal van niet-metalen bandjes en kettingen, zoals leer, textiel, rubber, klittenband; afschilferen van vergulde of verzilverde delen);

- beschadigingen aan enig onderdeel ten gevolge van abnormaal/ruw gebruik, achteloosheid, nalatigheid, ongelukken (stoten, deuken, verpletting, gebroken kristal, e.d.), oneigenlijk gebruik van het horloge en niet-nakoming van de door SWATCH LTD. verstrekte gebruiksaanwijzingen;

Geldt dit dus onder normale slijtage ( na amper 6 maanden gebruik ) zodat ik een nieuw bandje moet gaan halen of is 6 maanden te kort ? Horloge is niet mee gespeeld, enkel aan- en uitdoen.

Alvast bedankt

Ps : Ben van België en kan niet vragen aan juwelier want pas maandag open )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Enige wat ik hieruit kan concluderen is dat de fot's van te lage kwaliteit zijn om een oordeel te geven.

BTW ik heb hier een mooi advies voor: niet geschoten, altijd mis!

Over niet vragen aan juwelier: Denk jij nog wat te kunnen regelen tijdens kerst bij een bedrijf?

[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 24-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Op onderstaande foto's is weinig te zien , en al helemaal niets te zien omtrent kwaliteit.
Het lijkt me geen oneigenlijk gebruik, en in nederland sta je dan relatief sterk (tot 6 maanden na aankoop ligt de bewijsplicht bij de verkoper).
Hoe eea in belgie zit weet ik niet, maar het zal er gezien de EU richtlijnen vast wel redelijk op lijken.

IANAL.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Tja, zo van de fotos ziet de band er behoorlijk intensief gedragen uit. Ik weet niet of je overmatig transpireert of hem ook tijdens sporten draagt. Een lederen band kan namelijk niet zo goed tegen water of zweet.
Nu heeft swatch group ook niet echt een bepaald goede naam wat service betreft. Je bend aangewezen op coulance van de betreffende juwelier vrees ik.
Ik vermoed dat je aan dit horloge ook een rubberen band kan bevestigen. Misschien is dat te overwegen. Het draagt wat minder prettig dan een lederen band, maar kan natuurlijk wel tegen vochtige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:31
(jarig!)
Horloge ss niet intensief gedragen, 's morgens aandoen en 's avonds voor het slapengaan uitdoen.
Heeft nooit water of transpiratie gevoeld.

Scherpere foto's zullen op het moment niet gaan aangezien ik mijn camera niet ter hande heb.