HDMI Output naar TV onjuiste resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,

Weten iemand wellicht hoe ik het voor elkaar krijg dat ik de juiste resolutie krijg op mijn Samsung LCD TV (1080p) wanneer ik deze aansluit op mijn laptop via HDMI. Wanneer ik deze gewoon op elkaar aansluit, krijg ik of een zwarte rand of zware overscan. Dit valt in te stellen in het nVidia Control Center. Maar je zou denken dat een 1080p output, een fullscreen zo moeten opleveren op een 1080p capable TV. Ik kan het beeld wel zo veranderen dat het fullscreen is, maar vooral met tekst valt te zien dat er iets niet klopt. Weet iemand wat hieraan te doen valt?

Groeten en dank

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 17:57
hoe stel je de 2 schermen in clone of extended? of alleen op de tv?
probeer eerst een clone instellen en dan het scherm van je leptop uitteschakelen, dan moet je als het goed is wel 1080p kunnen aanzetten.

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-02 18:32
Je kan ook je TV als primair scherm zetten en je laptop scherm helemaal uitzetten. Misschien heeft je videokaart niet genoeg kracht om 2 beeldschermen weer te geven. Mijn laptop doet me externe scherm ook op 720p als ik hem op clone of extended zet.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik had voorheen hetzelfde probleem, en ik heb ook een Samsung LCD tv.

In het begin zat ik vaak in de "Nvidia Control Panel" te klooien, maar wat ik ook deed, het beeld kwam op de tv niet goed over.

Totdat ik er achter kwam dat ik niet de control panel moest gebruiken, maar simpelweg rechtermuis / screen resolution en dan te kiezen "Duplicate these displays".

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/7735/settingsu.png

Werkt sindsdien perfect, met een resolutie van 1920x1080 op beide monitoren.

Nu is het wel zo dat dit blijkbaar werkt omdat mijn monitor 1920x1080 ondersteunt (native resolution), ik weet dus niet wat de gevolgen zijn als je bv. nog een 4:3 monitor hebt met standaard 1280x1024.

Mijn YouTube Channel

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Overscan helemaal uitschakelen en niet voor clone of duplicate kiezen, maar voor extend. Je kan dan voor beide schermen een aparte resolutie instellen. Dat zou een juiste weergave op mijn leveren, op mijn Samsung gaat dat in ieder geval probleemloos! :)

Het kan trouwens wel zijn dat je bij je bureaublad achtergrond zwarte balken houdt, deze wordt blijkbaar aan de hand van je primary monitor ingesteld en niet aangepast op de secondary. Dat is bij mij tenminste zo, films ed. zijn echter wel gewoon fullscreen :).

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Dank voor alle reacties. Ik heb het allemaal geprobeerd, maar zonder effect. Mijn videokaart is sterk genoeg voor zoiets, en ook wanneer alleen het externe scherm wordt gebruikt lukt het niet.

Hetzelfde probleem krijg ik met de laptop van mijn broer, welke een ATI-kaart heeft. Zal het wellicht aan de TV liggen?
Pagina: 1