Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De audiopoort van mijn Sony Home cinema systeem (DAV-DZ280, 5.1) heeft het voor de 2e keer begeven. Dit keer buiten de garantie. Nu wil ik graag een versterker kopen, en daarop de Sony boxen aansluiten. Ik ga deze opstelling op dit moment vooral gebruiken voor het afspelen van muziek, films en series vanaf mijn PC. Ik heb weinig verstand van versterkers.

Deze versterker spreekt mij aan:
http://www.pioneer.be/nl/.../405/VSX-920-K/index.html

Maar ik vraag me af of ik mijn boxen daar zomaar op aan kan sluiten, en vooral de subwoofer, die bij mij geen aparte voedingsbron heeft.

Kan iemand mij hier verder over informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:22
als ik de specs bekijk zie ik dat de versterker een preout heeft voor de sub, dit houd in dat het een actieve subwoofer moet zijn. In dit geval is het geen actieve, en kan zo ook niet vinden of een surround kanaal tot een bepaalde Hz waarde ingestelt kan worden. dus ik zou zeggen de sub is al niet mogelijk

daarnaast is nog de vraag, wil je dit wel? je heb een versterker vavn bijna 400 euro met een paar melkpakjes waar nooit fatsoenlijk geluid uit kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Wat zou je in mijn situatie aanraden? Ik wil een opstelling waar ik makkelijk mijn pc op aan kan sluiten. Dat heeft voor mij de hoogste prioriteit. Ik denk dat door de uitbreidingsmogelijkheden van een versterker ik er langer mee kan doen (later hem nog voor andere doeleinden gebruiken). Ik stel op dit moment de mening van andere mensen hierover enorm op prijs. Mijn budget is ongeveer 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij adviseert je om ook de aanschaf van nieuwe luidsprekers te overwegen.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51
R1cardo01 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:40:
Maar ik vraag me af of ik mijn boxen daar zomaar op aan kan sluiten, en vooral de subwoofer, die bij mij geen aparte voedingsbron heeft.
Heeft de subwoofer nog meer ingangen/uitgangen of alleen twee aderig speakerdraad? Als het laatste het geval is zou je de subwoofer actief moeten maken. Dat doe je door een aparte versterker (mono-block) te kopen en deze op de subwoofer aan te sluiten. Deze geeft de subwoofer dan vermogen. Aan de andere kant van de mono-block doe je dan een gewone RCA mono-kabel die in alle receivers past.

Verder ben ik inderdaad van mening dat die Pioneer wel erg overkill is voor de huidige speakers. Een receiver van marktplaats van een paar tientjes zou ook voldoen. Zeker als je alleen de PC er op aan hoeft te sluiten. Zelfs als je de HDMI-ingangen nodig zou hebben zijn er goedkopere opties te vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Thnx voor de reacties! ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik doe! :-)
Pagina: 1