Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Script doet raar voor mij.

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:52
Ik heb dus een script gemaakt voor een website en online gezet.

Nu heb ik opeens dat het script echt enorm lang doet met laden.
Dit terwijl het script bij andere mensen gewoon in een keer laadt, zonder problemen.

Het script staat op een locatie als domain.com/script.
Als ik naar domain.com ga dan laadt de website snel, maar als ik naar domain.com/script ga duurt het weer eeuwen voordat het geladen is.

Wat ik heb geprobeerd:
- Temp files/cache,cookies,etc. verwijdert van me browser
- Andere browser
- Andere computer
- Router + modem opnieuw opgestart

Dit alles hielp niet.

Heel af en toe lijkt het script voor een aantal seconden weer snel te zijn, maar dan gaat het script weer langzaam.
Het is gebeurd nadat ik een kopie van deze script op localhost heb lopen draaien, wat eigenlijk niet voor problemen zou moeten zorgen.

Iemand enig idee? Want het is best frustrerend.

Ik wist niet precies in welke sectie ik dit moest plaatsen, aangezien het van alles wat is.

[ Voor 5% gewijzigd door Stroopwafels op 24-12-2010 19:08 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens met een sniffer (Wireshark bijvoorbeeld) gekeken wat er gebeurd? Of met fiddler, firebug of iets soortgelijks? En heb je al eens getest met een ander (dummy) script? Bijv. een (bijna) leeg bestand met dezelfde extensie in dezelfde directory?

En heb je een url voor ons?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 24-12-2010 19:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien heb je je cache niet netjes leeggemaakt, en probeert hij nu iets van localhost te laden?

TabCinema : NiftySplit

• Stroopwafels
Bozozo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:30:
Misschien heb je je cache niet netjes leeggemaakt, en probeert hij nu iets van localhost te laden?
Dan zou het toch gewoon op een andere computer normaal moeten laden?
RobIII schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:09:
Al eens met een sniffer (Wireshark bijvoorbeeld) gekeken wat er gebeurd? Of met fiddler, firebug of iets soortgelijks? En heb je al eens getest met een ander (dummy) script? Bijv. een (bijna) leeg bestand met dezelfde extensie in dezelfde directory?

En heb je een url voor ons?
Ik zal dit even doen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bozozo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:30:
Wat voor caches gebruik jij? :o
Het zou hooguit nog iets met een proxy te maken kunnen hebben (en dat is ook een vorm van caching; dus die krijg je van me kado :P )

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 24-12-2010 23:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ben ik de enige die zich afvraagt om wat voor script het uberhaupt gaat?

Of gaan we er blindelings vanuit dat het PHP is? Of misschien Javascript? Geen idee eigenlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 24-12-2010 23:41 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bosmonster schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:40:
Ben ik de enige die zich afvraagt om wat voor script het uberhaupt gaat?

Of gaan we er blindelings vanuit dat het PHP is? Of misschien Javascript? Geen idee eigenlijk...
:D Omdat het in WEB stond ging ik eigenlijk van JS uit (onbewust; ik meende ergens JS gelezen te hebben maar ik zie 't niet in de TS staan) maar het zou veel verklaren als 't bijvoorbeeld om PHP gaat met een gare query ofzo.

[edit]
Hmmm;
Stroopwafels schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:04:
Dit terwijl het script bij andere mensen gewoon in een keer laadt, zonder problemen.
dan zou 't al afhankelijk zijn van een cookie/sessie/whatever als 't bij andere mensen wel goed laadt en bij TS niet. Maar TS geeft ook aan cookies e.d. gecleared te hebben...

Weird.

@TS: En daarom is onze Quickstart nou zo belangrijk bij 't openen van een topic ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 24-12-2010 23:49 ]

Over mij

• Stroopwafels
Excuus, het is een PHP script.

Ik heb om te testen een .rar bestand in de folder gedaan en ik kreeg weer precies hetzelfde, het duurt eeuwen voordat het bestand op me scherm komt om te downloaden, als ik het in een andere folder zet dan download Firefox het bestand meteen.

Als ik een nieuwe folder aanmaak met de script bestanden dan duurt het laden weer lang.

Test locatie: *even knip*

Nu is het alleen maar een HTML pagina met wat CSS. Dus het ligt niet aan het PHP script.
Het rare is dat soms de website weer super snel laadt, en op het moment dat de website langzaam laadt en ik naar *even knip* ga, wordt het geladen zonder problemen.

Edit: Volgens mij ligt het wel aan het script, wel vreemd.
Ik zal even onderzoeken.

Edit2: Het ligt aan de .htaccess
Iemand enig idee hoe dit in godsnaam kan?

In de .htaccess staat niet meer dan
deny from all en allow from *mijn ip*

[ Voor 16% gewijzigd door Stroopwafels op 25-12-2010 12:28 ]

Verwijderd

Hmm, aan de hand van de wat vage omschrijvingen is het moeilijk te achterhalen wat je probleem nou eigenlijk is.

Als het aan de .htaccess zou liggen, zou het indirect aan je apache webserver moeten liggen. Als die langzaam is, dan moeten er configuraties oid veranderen. Alles wat je htaccess nu doet is iedereen behalve je IP blokkeren, dus als je al een pagina ziet, betekent dat je htaccess in orde is. Anders zou je helemaal niks moeten zien.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit wordt me een veel te vaag verhaal. Stroopwafels: doe me een plezier en maak even een nieuw topic aan waarin je duidelijk vertelt wat het probleem is, het liefst met relevante code daarbij.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.