Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
Hoi :)

Sinds een week heb ik enorme problemen met Telfort vast bellen.:( Het is als het volgt:

De gesprekken naar buiten werken niet helemaal. Als ik met mijn vaste toestel bel, dan hoor ik geen kiestoon meer. De telefoon waar ik naar toe bel, gaat wel 1x over. Pas na 1 a anderhalve minuut. Gesprekken zijn niet te voeren, als er verbinding is, hoor je elkaar niet.

De inkomende gesprekken doen helemaal niets meer. Als ik mijn telefoonnummer bel, dan gaat het toestel niet over. Op de telefoon, waar ik van af bel, krijg ik na 3x de kiestoon gehoord te hebben, de mededeling dat het mobiele telefoonnummer niet bereikbaar is, of ik krijg een verbindings fout. 8)7

Ik heb een Linksys PAP2T er tussen zitten, en hij registreert niet dat er iets binnenkomt. Uitgaand registreert de Linksys PAP2T nog wel. Tevens zie ik in de webpagina van de PAP2T dat mijn telefoonnummer goed is geregistreerd.

De Linksys heeft een vast IP adres, de UDP Poort 5060 is open gezet naar de PAP2T. Tevens de poortrange 6384-32767 is opengezet voor de PAP2T. Nu is het vreemde, het heeft goed gewerkt voor 1 jaar.

Sinds 18 december is er geen gesprek meer te voeren. Ik kan niet zien waarom dit mis gaat. Het telefoonnummer registreert zich goed, en dat kan de klantenservice van Telfort ook zien. Nu het vervelende :P

Telfort wil mij niet helpen. Reden? Omdat ik niet gebruik maak van hun Zyxel modem. De medewerking daar is zo beroerd, dat ik er met hun niet uit kom, en als ik het verzoek aan Telfort stel, om even de lijn te controleren, of het telefoonnummer na te lopen, dan komt er constant uit: U heeft geen modem, wij geven geen ondersteuning.

Nu weet ik niet meer wat ik kan doen, Telfort werkt niet mee, de instellingen bij mij staan goed, en al een week geen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Domme vraag misschien, maar waarom heb je hun modem niet in gebruik? Misschien hebben zij via provisioning een of andere lame kleine instelling veranderd, waardoor het bij jou niet werkt. Als je toch zo'n zilveren geval hebt, sluit hem eens aan, en test het. Als het daarmee wel werkt, ok, instellingen nog eens overnemen. Als het daar óók niet mee werkt (zou zomaar kunnen) dan kun je iig tegen Telfort zeggen: ja, WTF, ik gebruik jullie modem en nog werkt het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
Dat is het lastige, het telfort modem is defect gegaan na blikseminslag..

Dat gaat het dus niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Wat voor modem heb je?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
Linksys WAG160N en een Linksys PAP2T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oke, en je hebt dat modem in bruikleen? Nieuw modem aanvragen?
Overigens, mijn moeder heeft een Speedtouch 780WL, ooit bellen ingesteld via de wizard, werkt al ruim een jaar prima zonder herconfigureren. Dus ik vermoed ook eerder een probleem met jouw account en niet met je VoIP-adapter.

[ Voor 64% gewijzigd door BèR op 24-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
Ik denk zelf ook dat het problemen zijn met mijn VOIP account, alleen de medewerking van Telfort.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Welke medewerking? Jij gebruikt een eigen modem, dan geven ze je gewoon de instellingen en gaan er vanuit dat jij die gewoon kunt gebruiken. Wil je support? Gebruik de producten die zij leveren. Je kunt moeilijk bij de slager gaan klagen dat het brood van de bakker niet te vreten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je kan bij Telfort gewoon je contract met een jaar verlengen en krijg je een modem in bruikleen tegenwoordig. Als hij dan defect gaat krijg je weer een nieuwe.

Vroeger kreeg je een modem bij je ISP, is het je eigendom. Tegenwoordig niet meer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
Ik heb dit inderdaad gedaan. Ik krijg een nieuw modem opgestuurd.

Ik zal wel laten weten of het probleem hiermee verholpen wordt.

Bedankt ;)

Topic mag van mij dicht.
Pagina: 1