Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website komt niet online? (xara webdesign)

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik werk met xara webdesign & smart FTP. en ik zit met een probleem

- wanneer ik mijn site publish upload hij al de bestanden gewoon naar de server (zoals ik kan zien in smartftp)
- de website komt alleen niet online. (403 forbidden you don't have permission to access/ on this server)
- vanwege een compleet vernieuwde site heb ik een aantal mappen gewist van de ftp server.
- al mijn bestanden staan wel in de HTML map, maar ik weet niet of ik daar nog iets aan moet veranderen/bijvoegen?
- kan ik de instellingen voor de website gewist hebben p.o?

Ik zou het verder niet weten. Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Vriendelijke groet, VdW

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Is dit niet iets wat je met de webhost moet overleggen? :Y

Ook Google doet een hoop suggesties als je zoekt op "403 forbidden you don't have permission to access / on this server". Zie het beleid: Serversoftware en Windows Servers - Beleid ;)

Geen directory browsing aan staan en vergeten een default document te uploaden zoals default.ext? Een .htaccess bestand verwijderd waar bepaalde instellingen in staan zoals het default document, enz, enz?

Verwijderd

Topicstarter
enz enz...klinkt hoopgevend om vanavond nog achter het probleem te komen.

- directory browsing?
- default document?

Ik ben een redelijke leek op dit gebied. Ik kan een website maken, ik kan in ftp, maar veel meer verstand heb ik niet. Met de vorige instelling (toen gebruikte ik nog easy website pro) lukte het in 1 keer.

Help :-)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

403 forbidden is een melding dat er geen machtigingen zijn op de map waarvan je de inhoud wil bekijken.
Weet je zeker dat je de bestanden goed hebt geplaatst (in de juiste (sub)map op de host)?
En hoe staan de machtigingen daar op? Dat is (uitgaande dat de host Unix-based) is 755 op de map.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:50:
403 forbidden is een melding dat er geen machtigingen zijn op de map waarvan je de inhoud wil bekijken.
Weet je zeker dat je de bestanden goed hebt geplaatst (in de juiste (sub)map op de host)?
En hoe staan de machtigingen daar op? Dat is (uitgaande dat de host Unix-based) is 755 op de map.
Hoe weet ik welke map ik moet hebben op de host? (er staat verder niks op de host)
En wat zijn de machtigingen? 755 zie ik niet?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:47:
Hoe weet ik welke map ik moet hebben op de host? (er staat verder niks op de host)
Dat heeft de host aangegeven, meestal de public_html of www folder.
En wat zijn de machtigingen? 755 zie ik niet?
Dat is de modus voor chmodding. Daarmee geef je alleen leesrechten op de map.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:40:
enz enz...klinkt hoopgevend om vanavond nog achter het probleem te komen.

- directory browsing?
- default document?

Ik ben een redelijke leek op dit gebied. Ik kan een website maken, ik kan in ftp, maar veel meer verstand heb ik niet. Met de vorige instelling (toen gebruikte ik nog easy website pro) lukte het in 1 keer.

Help :-)
Maarruh realiseer je dan wel aub 2 dingen:

1: Dit is tweakers.net . Leek zijn is prima, eigen inzet wordt echter wel bekeken.
2: Wil je dan wel een webserver/website bestieren? Dit is allemaal beveiligingswerk, en wat als die host nu / morgen / volgende week gehackt wordt? Als je niet goed weet wat je doet ben je imo soms beter af met je af te vragen of je het wel moet willen.

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Heb je wel een pagina die index.html, index.htm, index.php oid heet?
Als je niet zo'n pagina hebt, zal de server kijken of hij permissies heeft om dan maar een lijstje met bestanden weer te geven, en vaak is dat niet het geval.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat ligt ook maar net aan de instellingen van je server (de DirectoryIndex in apache-termen) , maar index.htm(l), index.php en mischien ook wel index.asp (als het een windows host is, zie het subforum) zullen vast wel standaard zijn ja ;).

Verwijderd

Topicstarter
Repsaj_Nav schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:00:
Heb je wel een pagina die index.html, index.htm, index.php oid heet?
Als je niet zo'n pagina hebt, zal de server kijken of hij permissies heeft om dan maar een lijstje met bestanden weer te geven, en vaak is dat niet het geval.
ik heb een map die index_html_files heet die in de map HTML staat op de server.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aha ...maak daar eens een index.html in aan met wat meer informatie?
In die directory (map???) "HTML" dan ;).

En heb je enig idee wat je aan het doen bent?

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:54:
[...]
Dat heeft de host aangegeven, meestal de public_html of www folder.
[...]
Dat is de modus voor chmodding. Daarmee geef je alleen leesrechten op de map.
Mijn host is toch gewoon ftd.voorbeeld.nl? en waar geeft die host dat aan?

chmodding ga ik even opzoeken. die leesrechten moet uiteindelijk op de server komen of moet ik die via smart-ftd bijvoorbeeld instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:27:
Aha ...maak daar eens een index.html in aan met wat meer informatie?
In die directory (map???) "HTML" dan ;).

En heb je enig idee wat je aan het doen bent?
Het enige idee wat ik heb over wat ik aan het doen ben is de site proberen online te krijgen. Ik ben druk bezig :-)

die index.html map maak ik aan in de directory...met welke informatie? Alle informatie van mijn site (de map index_html_files?) of andere informatie?

Bedankt voor jullie hulp trouwens!

VdW

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

index.html is GEEN map (en ook geen directory) maar een file.

gewoon een willekeurige index page, zodat je weet of het aan de server ligt of aan je permissies of je code.

Kom op zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:38:
index.html is GEEN map (en ook geen directory) maar een file.

gewoon een willekeurige index page, zodat je weet of het aan de server ligt of aan je permissies of je code.

Kom op zeg.
Oke...ik heb een voorbeeld index.html file van internet afgehaald. die in de directory gezet....en nu verschijnt die het inderdaad correct in mijn browser.

bedankt...maar dan snap ik nog iets niet.

Waarom is mijn pagina (die ik aan het maken ben) niet als zodanig opgeslagen en hoe krijg ik dat nu wel voor elkaar?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

die index.html map maak ik aan in de directory...met welke informatie? Alle informatie van mijn site (de map index_html_files?) of andere informatie?
;)

Haal je spullen eens uit die dir en zet ze in je directory "HTML".

Dus HTML/index_html_files/foo.bar wordt HTML/foo.bar.

Noot: foo.bar is een fictieve bestandsnaam ;).

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Wanneer je hier op GoT een topic post verwachten we enige inzet van je. Dit vorige topic heeft een collega mod al een aantal zaken uitgelegd. Lees dat aub even goed door: F_J_K in "Beste website software zonder html?"

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.