Welke Gaming Router...

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo,ik zou een stabiele en super snelle Gaming Router willen aan kopen;maar welke,dit voor streaming met de PS3(Games) of Films...

Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Seki op 24-12-2010 17:49 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gaming voegt niets toe aan een router, dus. Wil je spelen over wifi ?

• Seki
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:46:
gaming voegt niets toe aan een router, dus. Wil je spelen over wifi ?
Vooral voor draadloos Gaming met de PS3 en ook voor PS3 Mediaserver.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan zou ik voor een goede wireless N router gaan van cisco, linksys, netgear of D-Link.
Ik heb persoonlijke goede ervaringen met de Linksys E3000.
Deze doet ook simultaan 2.4 en 5 Ghz

• Seki
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:59:
dan zou ik voor een goede wireless N router gaan van cisco, linksys, netgear of D-Link.
Ik heb persoonlijke goede ervaringen met de Linksys E3000.
Deze doet ook simultaan 2.4 en 5 Ghz
Ge hoort van alle verhalen,dus de nieuwe Linksys E3000 is dus goed,want de vorige routers van Linksys zouden van alle problemen geven.Heb nu een Belkin N1,maar die valt geregeld uit voor een paar seconden.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
Een gaming router? Valt dat in dezelfde categorie als die overhyped gaming NIC's?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• amx
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

0siris schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:07:
Een gaming router? Valt dat in dezelfde categorie als die overhyped gaming NIC's?
de Sitecom WL308 had WISH, een soort intelligente QoS waarbij gaming verkeer prioriteit krijgt, werkt ook best goed, al heeft de WL-308 grote problemen dat de voeding kan doorbranden (is bij mij helaas ook gebeurd), de WL-309 (ook wel Gaming router 2) heeft geloof ik ook WISH, en doet het ook vrij goed, misschien een aanrader

• Seki
amx schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:25:
[...]

de Sitecom WL308 had WISH, een soort intelligente QoS waarbij gaming verkeer prioriteit krijgt, werkt ook best goed, al heeft de WL-308 grote problemen dat de voeding kan doorbranden (is bij mij helaas ook gebeurd), de WL-309 (ook wel Gaming router 2) heeft geloof ik ook WISH, en doet het ook vrij goed, misschien een aanrader
Zou ik de WL-309 kunnen gebruiken met de PS3 voor Online te spelen draadloos voor Call of Duty Black Ops en dergelijke...

• Seki
Hoor ook van Draytek Vigor 2130n,maar dit merk ken ik niet goed...

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

allure

Titaan fase 2/3

De draytek komt uit een semi-profesionele hoek, wel heel wat anders dan een sitecom...

• Seki
allure schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:39:
De draytek komt uit een semi-profesionele hoek, wel heel wat anders dan een sitecom...
Is dit de bij beste Pro routers voor draadloos Gaming.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je staart je nu helemaal blind op gaming, dat is imho grote onzin. Ik heb dan welliswaar gewoon een draadje naar de router, maar ik heb altijd de laagste ping van iedereen in de server en nooit lag..
QoS is ook grote onzin imho..

Verwijderd

Wat voor internet snelheid heb je van je ? afhankelijk daarvan kan je een router aanschaffen . Het zou natuurlijk nutteloos zijn als je een hele dure router heb , maar een crappy verbinding van je provider.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:52:
Wat voor internet snelheid heb je van je ? afhankelijk daarvan kan je een router aanschaffen . Het zou natuurlijk nutteloos zijn als je een hele dure router heb , maar een crappy verbinding van je provider.
Even voor de duidelijkheid, bandbreedte staat volledig los van de snelheid .

Bandbreedte (waar ik denk dat je op doelt) is voor gaming totaal irrelevant tegenwoordig (tijnzij je nog inbelt met een 14k4 modem)"
Een lage ping is veel belangrijker

*checkt ping met tweakers*, 2 ms, kijk dat is goed. 100 ms is bijv al onwenselijk

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 25-12-2010 02:00 ]

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Seki schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:46:
Hallo,ik zou een stabiele en super snelle Gaming Router willen aan kopen;maar welke,dit voor streaming met de PS3(Games) of Films...

Alvast bedankt
en wat had je zelf al gevonden :)

GoT is niet je persoonlijke helpdesk. We verwachten enige inzet van de gebruikers. Je kan prima zelf op zoek naar wat routers. Zoek wat er in je budget valt, en ga kijken naar reviews. http://www.smallnetbuilder.com heeft een paar mooie reviews van routers, maar er zijn er ook genoeg te vinden in onze eigen http://tweakers.net/pricewatch
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.