[Windows 7]Zwart scherm na opstart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al vanaf gisterenavond met een groot probleem, namelijk dat mijn computer niet meer werkt. Gisterenavond blokkeerde plots mijn computer en moest ik hem handmatig (via de knop) afsluiten. Toen ik hem opnieuw opstartte, stonden er vertikale strepen bij het begin waar het logo van het merk staat (en informatie hoe je de BOOT-sectie kan opstarten). Dit zie je ook (niet echt duidelijk) bij het scherm waar er staat 'Windows starten'. Dan als ik bijna door het aanmeld-scherm ben, dan schakelt het toetsenbord zichzelf uit (de lichten waar de Caps, etc staan gaan uit) en dan zie ik enkel een zwart scherm. Normaal doet het toetsenbord en monitor (dit gebeurt dan ook wanneer de monitor op 1024 x 752 staat) dit ook, maar dan blijft het geen zwart scherm (en gaat die op de normale resolutie).

Ik kon wel nog op veilige modus (en daar werkte het wel normaal), ik heb gescand en niets gevonden. Maar nu kan ik enkel opstartherstel doen (wat niet werkt en systeemherstel werkt ook niet)...

Vorige week had ik ook een probleem met m'n monitor, maar dat was plotseling weg. Ik heb al heel wat problemen met m'n monitor en de computer, maar dit is wel het toppunt... Wat moet ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt de laatste 3 weken met vandaag als dieptepunt een zwart scherm dat na 3 seconden na het opstartscherm verscheen.

Remedie: de image van 7 maanden geleden die ik bij het installeren (Windows Vista) had aangemaakt, teruggezet mbv Acronis True Image.

Alles werkt weer als vanouds (dus gelukkig geen brakke videokaart oid)

Waarschijnlijk helpt het opnieuw installeren van de driver (videokaart) .... of andere drivers.

[ Voor 17% gewijzigd door Haaglander op 24-12-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat voor een videokaart heb je, want als het een Geforce 8000 serie is, is die waarschijnlijk overleden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nvidia Geforce 7500Le. Ik heb Windows 7 al herinstalleert, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dan ben ik bang dat de videokaart kaduuk is.