Harman Kardon AVR 142

Pagina: 1
Acties:

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 13:13
Goedemiddag,

Ik heb vanmiddag een nieuwe set aangeschaft. De Harman Kardon BK200 met de versterker AVR 142.
De situatie is als volgt:

PS3 loopt met HDMI naar de AVR 142, van hieruit loopt er weer een HDMI kabel naar de TV.
Van de TV loopt er een optische kabel naar de Reciever en in de tv zi een CI+ module.

Er werd mij verteld dat de versterker het geluid direct van de PS3 pakt over de HDMI kabel echter moet ik de audio bron op OPT1 zetten voor het geluid, daarmee gaat het geluid dus eerst door naar de televisie en dan pas naar de versterker. Wie weet hoe ik dit aan moet passen?

2e waar ik een probleem mee heb is dat als ik tv kijk ik kan zien wat voor audiobron het is de op tv. De meeste HD kanalen bieden het geluid aan in Dolby Digital en dan hoor ik het geluid ook over de surround set maar als ik naar een gewoon kanaal ga. Bijvoorbeeld RTL4 zie ik dat de audiobron MPEG is en heb ik geen geluid. Ik kan dan kiezen wat ik wil maar hoor helemaal niks.

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Pizza!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Merijn21 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:59:
Er werd mij verteld dat de versterker het geluid direct van de PS3 pakt over de HDMI kabel echter moet ik de audio bron op OPT1 zetten voor het geluid, daarmee gaat het geluid dus eerst door naar de televisie en dan pas naar de versterker. Wie weet hoe ik dit aan moet passen?
Harman Kardon heeft pas HDMI Processing vanaf de AVR155. Dus jouw AVR142 gaat nooit audio van het HDMI-spoor af kunnen halen. Je zal altijd met een tweede kabel moeten werken voor het geluid. Alleen kijken of het beter is de optische kabel vanaf de TV naar de receiver te leggen of direct vanaf de PS3 naar de receiver. Laatste lijkt mij beter aangezien je dan 100% weet dat DTS en Dolby Digial ondersteund worden. Helaas ga je met deze receiver dus nooit 7.1 LPCM of HD Audio krijgen.

Puntje twee zou ik zo niet durven zeggen. Het lijkt dat je receiver geen MPEG aan kan als audio, maar hoe dat op te lossen is weet ik niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Thaimaster
Ok, bedankt voor je snelle reactie, dan leg ik er nog wel een extra optische kabel tussen vanaf de PS3.
Nu hopen dat iemand een antwoord weet op mn 2e vraag.

Hier is trouwens nog de manual te vinden, ik heb alleen de dvd speler er niet bij.
http://www.harmankardon.c...om_system_13828_dutch.pdf

[ Voor 41% gewijzigd door Thaimaster op 24-12-2010 17:10 ]

Pizza!

Verwijderd

Ik heb vandaag de AVR 460 besteld van Harman Kardon. Ben benieuwd volgende week!

Heb tevens ook de The bridge III erbij besteld en ook Harman Kardon Soundsticks III !

Volgende week alles uitproberen :)

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:49:
Ik heb vandaag de AVR 460 besteld van Harman Kardon. Ben benieuwd volgende week!

Heb tevens ook de The bridge III erbij besteld en ook Harman Kardon Soundsticks III !

Volgende week alles uitproberen :)
Hun?! Waarom de soundsticks icm met deze receiver? En wat THE f@ck heeft dit met de vraag van ts te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 24-12-2010 19:19 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hokkie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:17:
[...]
Hun?! Waarom de soundsticks icm met deze receiver?
Inderdaad :X
Sowieso zijn er voor het geld van een AVR460 wel (veel) betere receivers te vinden. Maar goed, smaken verschillen...
En wat THE f@ck heeft dit met de vraag van ts te maken?
Op zich heb je gelijk, maar wat voegt jouw opmerking toe aan de vraag van de TS ;)

Maar goed, nu weer ontopic :)

Verwijderd

haha nee die soundsticks zijn echt niet voor de receiver, geen zorgen. Puur voor de laptop! :X

Ik zag dat het over de AVR van harman ging weliswaar de 142 maar ik zal de topic niet langer verstoren :O

En dat fear1986 iets tegen Harman Kardon heeft begint inmiddels ook wel duidelijk te worden op dit forum.. ;) . Geeft niks 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 20:01 ]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:59:
haha nee die soundsticks zijn echt niet voor de receiver, geen zorgen. Puur voor de laptop! :X

Ik zag dat het over de AVR van harman ging weliswaar de 142 maar ik zal de topic niet langer verstoren :O

En dat fear1986 iets tegen Harman Kardon heeft begint inmiddels ook wel duidelijk te worden op dit forum.. ;) . Geeft niks 8)
Ik heb niets tegen Harman Kardon, het is alleen dat het merk niet meer is wat het geweest is. En dat je voor het geld van de AVR460 ook heel veel andere opties hebt. Ben ik dan meteen tegen een merk?
Ik ben zelf fan van Denon, maar ook die dalen flink op mijn lijstje: Een AVR-2311 uitbrengen met zes maal HDMI op de achterzijde en dan de AVR-3311 er maar vijf geven aangezien de zesde op de voorkant zit :N

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:10:
[...]

Ik heb niets tegen Harman Kardon, het is alleen dat het merk niet meer is wat het geweest is. En dat je voor het geld van de AVR460 ook heel veel andere opties hebt. Ben ik dan meteen tegen een merk?
Ik ben zelf fan van Denon, maar ook die dalen flink op mijn lijstje: Een AVR-2311 uitbrengen met zes maal HDMI op de achterzijde en dan de AVR-3311 er maar vijf geven aangezien de zesde op de voorkant zit :N
Oké Fear ik snap het... mijn excuses!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@TS: welke tv heb je? Is er een instelling die je misschien over het hoofd hebt gezien?

@ralufff: ah okee! Mooie setje voor dat geld.

[ Voor 21% gewijzigd door Hokkie op 24-12-2010 20:51 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Thaimaster
De tv is een: LG 42" LCD TV 42LH3300. Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Groet!

Pizza!

• Hokkie

Hokkie

Hello

In de handleiding blz. 82-90 (ongeveer) staat een stukje over digitaal audio.

Als je dit ingesteld hebt op dolby digital, zal je dan ook alleen dolby digital signalen via de optische uitgang gestuurd krijgen. Wil je alle audio optisch doorgestuurd hebben, dien je dit op PCM in te schakelen (stereo). Kort gezegd gaat je tv alle audio "downgraden" naar stereo en dan werkt het, als het goed is.

• Thaimaster
Hokkie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:09:
In de handleiding blz. 82-90 (ongeveer) staat een stukje over digitaal audio.

Als je dit ingesteld hebt op dolby digital, zal je dan ook alleen dolby digital signalen via de optische uitgang gestuurd krijgen. Wil je alle audio optisch doorgestuurd hebben, dien je dit op PCM in te schakelen (stereo). Kort gezegd gaat je tv alle audio "downgraden" naar stereo en dan werkt het, als het goed is.
Hoi,

Dit inderdaad getest maar de kanalen die dan DD hebben worden gedowngrade naar mpeg en ook dan hoor ik niets. Wat me nog wel opviel was dat bijvoorbeeld het etalagekanaal en het tv overzicht ook beide MPEG staat maar ik hier wel het geluid van hoor.

Tevens nog een andere vraag:

Op de versterker kan ik ook alle boxen aansluiten maar dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Tevens kan ik per groep instellen wat voor box het is, dit met de keuze large en small echter hoor ik bij beide geen verschil. Nu las ik wel dat het met de toonhoogte te maken heeft maar geen idee wat ik moet kiezen.

Groet,

Pizza!

Pagina: 1