Ik ben zonet geswitched van provider en mijn huidige provider is UPC. Nu is het IP-adres daar niet vast, maar ik heb thuis een svn servertje staan welke ik zowel extern als binnen m'n eigen netwerk wil gebruiken. Ik heb daarom dynDNS geconfigureerd, zodat ik die hostname altijd kan gebruiken ipv een veranderend ip.
Op dit moment werkt het in zoverre dat:
- ik vanuit mijn thuisnetwerk kan pingen naar m'n huidige externe IP-adres en m'n hostname
- ik buiten mijn thuisnetwerk m'n svn server zonder problemen kan bereiken.
Daaruit kan ik concluderen dat de portforwarding (nogsteeds) correct werkt. Maar het is helaas niet mogelijk om mijn svn server te bereiken als ik dat doe binnen m'n thuisnetwerk (waar de svn server dus ook staat). Dit werkte voorheen wel (ISP: Online, modem: Wanadoo livebox).
De netwerk configuratie is als volgt:
--[UPC-modem*]----[DD-WRT Router]--[pc1,pc2,svnserver,..pcn]
*Aris TM502B20
De DD-WRT router is geconfigureerd als Gateway.
Is er een mogelijkheid om IP-loopback (wat volgens mij de juiste term hiervoor is) werkend te krijgen? Het liefst dan ook op zo'n manier dat ik niets meer hoef te veranderen als mijn externe ip adres veranderd.
Op dit moment werkt het in zoverre dat:
- ik vanuit mijn thuisnetwerk kan pingen naar m'n huidige externe IP-adres en m'n hostname
- ik buiten mijn thuisnetwerk m'n svn server zonder problemen kan bereiken.
Daaruit kan ik concluderen dat de portforwarding (nogsteeds) correct werkt. Maar het is helaas niet mogelijk om mijn svn server te bereiken als ik dat doe binnen m'n thuisnetwerk (waar de svn server dus ook staat). Dit werkte voorheen wel (ISP: Online, modem: Wanadoo livebox).
De netwerk configuratie is als volgt:
--[UPC-modem*]----[DD-WRT Router]--[pc1,pc2,svnserver,..pcn]
*Aris TM502B20
De DD-WRT router is geconfigureerd als Gateway.
Is er een mogelijkheid om IP-loopback (wat volgens mij de juiste term hiervoor is) werkend te krijgen? Het liefst dan ook op zo'n manier dat ik niets meer hoef te veranderen als mijn externe ip adres veranderd.