Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lg Dvd-Rom werkt niet meer ofzo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week ene nieuwe kast gekocht. ben er helemaal blij mee en heb alles(d8 ik) goed terug gedaan. Op gegeven moment heb ik een spel gekocht en dat wou ik vandaag instaleren. maar me dvd-rom ging niet open. Heb noog even gecheckt. Zat ie niet goed erin. Dus heb op internet gekeken hoe da tprecies moest. Heb de Ide erin, Stoom toevoer en heb de jumper op master zitten. Maar hij reageert nogsteeds niet en mijn bios die ziet hem ook niet.. iemand ideeën, want voordat ik van kast wisselde deed ie het nog wel..
Bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit het ding wel op het moederbord geprikt? Heb je meerdere apparaten aan de kabel hangen? Hoe zijn deze gejumperd?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Staat IDE/legacy ingeschakeld in de bios?

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 24-12-2010 18:30 ]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:21
Als hij nog steeds niet open en dicht gaat krijgt je DVD speler nog steeds geen stroom of hij is stuk.

• Nielson
  • Laatst online: 01:32
Ide kabel er op de een of andere manier niet verkeerd om op weten te krijgen? Rode streepje moet aan de kant van de voedingsplug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op filmpjes gekeken hoe hij erin moet komen. streep zit aan goede kant. de jumper zat als het goed is al goed, had al gekeken of dat het probleem was. ik zal wel kijken of het in de bios zit. want heb ook de batterij v.d moederboard eruit gehaalt bij het schoonmaken toen ik van kast verwisselde.

• Nielson
Wat voor een mainboard heb je? Tegenwoordig zit er vaak een aparte controllerchip op voor de p-ata poort, mogelijk staat deze in de bios uigeschakeld. Hoewel dan nog steeds de lade gewoon open en dicht zou moeten willen. Probeer eens met alleen de voedingsplug, doet 'ie het dan nog niet is 'ie ws defect.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even in me bios rondegesnuffelt. Hij kan geen drive vinden, maar ik kan we iets van atapi cd boot priority veranderen. zit dat er standaard in? ik zal nu wel even testen met alleen voeding.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:52
Een optisch station gaat altijd open, ookal is de IDE kabel niet aangesloten.
Dus ofwel is je voedingskabel niet goed ingeplugd, ofwel is je dvd station dood.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ie dood is. Maar das mooi kut want Black & white 2 zit erin. Herinnerde me net dat ie het nog wel deed toen ik em opnieuw erin deed, want anders heb ik nooit bw2 kunnen instaleren xd
Iemand advies voor een nieuwe?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 21:37 ]

• Nielson
Vaak zit er wel een nood eject op, klein gaatje waarmee je met een recht gemaakte paperclip de tray los kunt doen. Voor een nieuwe gewoon even in de pricewatch kijken, voor twee tientjes heb je al een nieuwe dvd brander. Let wel even op p-ata/s-ata.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor allemaal dingen rommelen in dit ding toen ik nood eject deed. ik denk dat ik S-ata moet nemen? me moederboard is P5KPL AM SE

Verwijderd

Topicstarter
Heb een samsung ding besteld bij mycom. 25 euro niet duur :P

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

In een grijs verleden heb ik soortgelijk probleem gehad. Het bleek toen dat ik het voor elkaar gekregen had om de molex verkeerd aan te sluiten waardoor er 12 volt op de 5 volt ingang stond en 5 volt op de 12 volt..(kostte mij toen een nieuwe 24 speed cdrom speler...) Was/is dit bij jou misschien ook het geval?? Bij een molex moet altijd het gele kabeltje naar de buitenkant wijzen en de rode richting je moederbord

7400 Wp op het dak

Pagina: 1