Directional sound voor consumenten?

Pagina: 1
Acties:

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Wat ik mij afvroeg, is er al iets beschikbaar voor consumenten op het gebied van directional sound?

Directional sound is een systeem wat geluid gericht uitzendt. Je kan het vergelijken met een laser, maar dan van geluid. Je moet er recht voor zitten om het geluid te kunnen horen. Als je er naast staat, hoor je (bijna) niets!

EDIT: En ja, zoiets bestaat! YouTube: BBC - Audio Spotlight

[ Voor 16% gewijzigd door Darkblaster op 24-12-2010 17:51 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Een hoofdtelefoon? ;)

Geloof niet dat zoiets bestaat! Weet het bijna zeker.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Darkblaster
bovendien wordt deze techniek ook al toegepast in winkels en bij andere bedrijven.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Okee! Check. My mistake!

Dan heeft TS ook een antwoord.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Darkblaster
ahem nee, mijn vraag is niet beantwoord :) ik vroeg of er al iets beschikbaar is voor CONSUMENTEN.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan dat spul gewoon kopen toch? Zo'n Sennheiser Audiobeam kost tussen de €3000 en €3500 als ik het zo even snel zie.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik denk dat hij 'betaalbaar' bedoelt ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

De elektronica voor dit soort speelgoed zal niet al te duur zijn denk ik. Het probleem zit hem volgens mij in de grote piezo-elektrische transducers. Die volgens mij geen andere toepassing hebben dan dit, en dus niet massageproduceerd worden.

Het zou best een leuk en geavanceerd DIY project zijn om dit eens te proberen met de kleinere elementen, zoals in anzichtkaarten. Ook zul je het een en ander aan RF-versterker kennis moeten hebben. Want volgens mij zitten we hier in het megahertz gebied.

Echotransducers voor diagnostiek zitten zo rond de 3-14 MHz weet ik toevallig.
Pagina: 1