Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
-probleem opgelost-

Oplossing: 20m ready-made kabel kopen.

Beste GoT,

Even een grove toelichting van mijn situatie.
Recentelijk is onze router verplaatst van de meterkast naar de woonkamer ivm een nieuw internetabbonnement (ziggo alles in een extra). Hierdoor moesten wat nieuwe kabels getrokken worden die over het algemeen een langere lengte hebben dan de kabels die ik voorheen gebruikte. Voorheen had ik hetzelfde probleem met de KPN router, echter was dit opgelost door een kortere kabel te gebruiken.

Mijn probleem.
Ik kan geen verbinding maken met de router via de nieuwe kabel. Met de oude (kortere) kabel die aan de router van KPN (vorig abbo) zit in de meterkast heb ik wel verbinding met de KPN router.

Wat ik geprobeerd heb.
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, alle kabels werken niet op mijn PC, behalve de kortere oude kabel.
Ik heb toen verschillende laptops op de kabels geprobeerd, op 2 laptops (een HP en een ASUS) werken de kabels wel en op 2 andere (een DELL en een COMPAQ) niet.
Ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht voor mijn PC, eerst gebruikte ik de LAN aansluiting op mijn moederbord, nogsteeds werken de kabels niet.

Verdere specificaties.
De oude (werkende) kabel is 10-12m
De nieuwe kabels zijn 15m en 20m
De nieuwe ziggo router is een Sitecom WL-582
De netwerkkaart is een sitecom LN-027
Ik gebruik zelf bestekkerde CAT5e kabels
Mobo: MSI P35 neo 2 FR

Als er info mist geef ik die graag.

[ Voor 2% gewijzigd door Broan op 24-12-2010 16:22 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Achwel, probleem opgelost door bij de speciaalzaak 20m ready-made kabel te kopen.
Wijze les: vertrouw niet teveel op die kabeltjes die je voor nop uit de afvalbak van bekabelaars haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
haha :) kan gebeuren