[Win7] Homegroup werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows 7 Ultimate x64 op mijn desktop geinstalleerd, en wou die graag via homegroup ook koppelen met mijn laptop. Nu kan ik gewoon op de desktop een homegroup maken, en die ziet de laptop ook gewoon, (geeft melding in netwerkcentrum dat ik die kan joinen) maar als ik vervolgens de code wil invoeren doet hij het niet.

OS van beide pc's:
Desktop: Windows 7 Ultimate,x64
Laptop: Windows 7 Enterprise, x86
Aangezien deze laptop geleverd is door de TU/e heeft hij standaard een domein ingesteld en nog andere netwerk-opties. Wel heb ik hier ondertussen de IPv6 aan moeten zetten bij de laptop, die kwam op bij de troubleshooter.

Doordat de laptop is ingesteld in een domein (wat ook graag zo wil houden) kan deze geen homegroup aanmaken, maar alleen joinen. En zou hij ook geen files met de rest van de homegroup kunnen delen, aldus de handleiding.

Ik hoor graag hoe ik de homegroup kan instellen, bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Misschien dat je eens kunt aangeven welke melding je krijgt i.p.v. alleen te vermelden als ik vervolgens de code wil invoeren doet hij het niet....

Daarbij zou het in 'theorie' gewoon moeten werken. 'k heb hier dezelfde opstelling. Een desktop met Homegroup en een laptop (aan het domein) die ik aan de bestaande homegroup heb toegevoegd.

Ik zou je overigens ook willen vragen om eerst ook eens zelf e.e.a. aan Google te voeren, want volgens mij moet hier toch wel iets voor te vinden zijn. Mocht je dat al geprobeerd hebben, geef hier dan even aan wat je precies hebt geprobeerd en waar je op hebt gezocht. Misschien dat we je dan iets verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:19:
Misschien dat je eens kunt aangeven welke melding je krijgt i.p.v. alleen te vermelden als ik vervolgens de code wil invoeren doet hij het niet....
Dat is juist ook het vreemde, hij geeft geen melding. In plaats daarvan gaat hij gewoon terug naar het venster waarbij je de code moet invoeren, en geeft hij aan: "an error has occurred", verder geen informatie of foutcode beschikbaar. Ik weet zeker dat de code goed is, ik heb ook al een keer de code veranderd om die vervolgens te proberen. Verder heb ik al wel op internet hiernaar gezocht, maar ik heb niks nuttigs kunnen vindent, behalve dan de IPv6 die de troubleshooter ook aangaf.

EDIT:
na nog een keer troubleshooter kwam eruit dat het misschien te maken kan hebben met symantec Antivirus, deze heb ik op beide pc's geinstalleerd. Ik kan echter geen opties vinden symantec waar dit ingesteld kan worden, en beide installs zijn up-to-date en geschikt voor w7.

EDIT2:
GELUKT!!!!
door Symantec Endpoint Protection op beide pc's te disablen heb ik de homegroup kunnen joinen. Vervolgens heb ik ze weer aangezet, nu werkt alles prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 15:33 ]