Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoeveel van jullie een screen protector gebruiken bij een smartphone met een glazen scherm? Is het echt nodig als je je toestel gewoon los, zonder ander dingen zoals sleutels, in je zak houdt?

Ik had wad dingen over screen protectors opgezocht, maar ze schijnen allemaal een nadeel te hebben. De ene heeft bijna geen vingerafdrukken en heeft anti-glare, maar is mat, verandert de beeldkwaliteit en de responsiviteit van het toestel drastisch. De andere is glossy, goed te bedienen en verandert de beeldkwaliteit minimaal, maar is een magneet wat betreft vingerafdrukken, en biedt ook iets mindere krasbescherming dan de ene.

Persoonlijk geef ik niks om vingerafdrukken, omdat ik het scherm toch wel elke dag even schoon veeg. Wat ik wel belangrijk vind, is de responsiviteit en de beeldkwaliteit. Het moet dus een glossy screen protector worden, waarvan je bijna niet merkt dat hij op je scherm zit.

Tot zo ver heb ik drie opties kunnen vinden (niet voor een specifieke smartphone):
- Seidio Ultimate Screen Guard (Crystal Clear)
- Steinheil Ultra Crystal
- Realook Screen Protector

Er zit weinig verschil tussen deze drie, ze zijn allemaal super helder, erg responsief en makkelijk aan te brengen. Precies wat ik wil dus. De responsiviteit schijnt in het begin iets minder te zijn, maar dit gaat beter na een paar dagen.

Weet iemand nog een screen protector die even goed of beter is dan de drie genoemde (in de zin van helderheid en responsiviteit, niet in de zin van krasbestendigheid en tegen vingerafdrukken)? En zijn er mensen die een van de genoemde screen protectors zelf heeft, of, nog beter, ze alle drie heeft gebruikt/gezien, en kan vertellen welke het best is?

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 11:09
Voor mijn mobiel (htc desire) gebruik ik nooit een screenprotector. Vindt het dan niet echt fijn werken.. ik zorg er altijd voor dat mijn mobiel alleen in mijn broekzak zit, mijn sleutels stop ik automatisch in m'n andere broekzak. Heb er nog geen enkel krasje op zitten.

Maar als je sleutels erbij gaat doen, of muntjes etc, dan zou ik het zeker aanraden.(ervaring met vorige mobiel, die zat daarna onder de krasjes).

Anders moet je even op eBay kijken, heb je zat screenprotectors, voor een dollar of 2. Desnoods om het zelf even uit te proberen.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 20:03
Voor mijn Desire heb ik wél een protector, deze heb ik er vanaf het begin opzitten! Ik zie hem echt niet zitten, en de responsiviteit doet er ook niet voor onder. Het is zelfs wat gladder heb ik het idee. Soms is het wel iets eh, stofvasthoudender, maar daar doe ik niet moeilijk over.

Er zit een klein deukje in m'n protector, weet niet of die ook in mn scherm was gekomen, omdat die natuurlijk harder is. Maar ben blij dat die protector erop zit, want wie weet had ik anders n deuk in m'n scherm :P.

En ik zou sowieso nooit je mobiel in dezelfde zak als je sleutels doen. Die kunnen ook in het ergste geval kortsluiting maken in de connector.

[ Voor 12% gewijzigd door PerfectLight op 24-12-2010 03:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de HTC Desire geen Gorilla Glass heeft, maar ik neem aan dat het scherm wel van gewoon glas is, niet van kunststof?

Ik doe mijn telefoon altijd in mij rechterzak, en mijn overige spullen (sleutels, kaartjes, kleingeld) in mijn linkerzak. Ik had al begrepen dat de meeste krassen van het schuren langs sleutels en muntjes komt, dus dat moet dan wel te voorkomen zijn. Ik laat mijn telefoon (bijna) nooit vallen, en als ik ga voetballen of iets anders 'wild', dan leg ik 'm ergens neer.

Ik heb inderdaad het liefst geen screen protector, en een klein krasje maakt me niet zo heel veel uit, zo lang je het maar niet kan zien als de telefoon gewoon aan staat.

• Craztas
Voor zover ik weet is het gewoon glas. Ik doe altijd hetzelfde, gewoon naast de doelpaal neerleggen. Heb hem nu een half jaar en zonder screenprotector en er zit geen enkel krasje op.

Verwijderd

Topicstarter
Craztas schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:33:
Voor zover ik weet is het gewoon glas. Ik doe altijd hetzelfde, gewoon naast de doelpaal neerleggen. Heb hem nu een half jaar en zonder screenprotector en er zit geen enkel krasje op.
Ik hoor altijd van mensen die zweren bij een screen protector, maar als je gewoon normaal met je telefoon om gaat kan je 'm dus aardig heel houden. Zo'n screen protector is gewoon zonde, je verpest de kwaliteit van je scherm en de responsiviteit ermee.

Gebruik je wel een hoesje?

• Craztas
Nee, ik gebruik helemaal niks. Zoals je zelf al zegt, het is zonde van je mobiel. Hetzelfde met zon hoesje erom heen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 17:57
Nu heb ik vorige week een nieuwe screenprotector op mijn Desire geplakt. Mijn hond had het toestel gepakt en er zaten pitjes in de protector. Nadat ik de protector verwijderd had kwam het scherm 100% goed te voorschijn. Was erg opgelucht! Nu heb ik een nieuwe geplakt. Maar op de 1 of andere gekke reden zie ik hem niet meer zitten op mijn scherm. De vorige die ik had kon je beetje zien omdat hij ietsjes scheef zit.

Hoe kan je nu erachter komen of je screenprotector er nog wel op zit? Echt bizar haha.
Ik gebruik de huismerk protector van www.screenprotector.nl... bevallen goed en zijn niet duur.

Welke gebruiken jullie?
Pagina: 1