Moderatie frontpage verschillende afronding?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Gemiddeld 0,5
Effectief +1
----------------------
Gemiddeld 1,5
Effectief +1

Een 0.5 wordt een 1, maar een 1.5 ook. Kijk ik nu scheef?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die afronding zal ook wel afgerond zijn misschien?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
1,49 => 1,5 => 1
1,51 => 1,5 => 2

:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jejking schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:18:
Die afronding zal ook wel afgerond zijn misschien?
Dat, of er wordt een Round half to odd gebruikt of...

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 23-12-2010 23:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:17
Zoals Dirk zegt :)
Kun je ook even snel narekenen als je alle moderaties optelt en deelt door het aantal moderaties ;)

• Dirk

Dirk

Waarom zou je, ik kan me eerlijk gezegd ook geen enkele situatie indenken waar die methode nuttig is?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Weet ik veel :P Ik heb geen intieme kennis van heel dat punten/score systeem dus misschien was er wel een reden voor; Jejking's en jouw verklaring was (voor mij) net zo logisch als de mijne maar dat komt door mijn gebrek aan moderatiekennis (ik doe 't zelden tot nooit) en misschien ook wel omdat ik "in my time" wel wazigere constructies ben tegengekomen (soms met reden, soms onwetendheid). En juist door dat laatste ga je dan al snel met "mijn soort suggesties" op de proppen komen als mogelijke oorzaak :Y)

En als je echt wil weten "waarom zou je" dan moet je even de wikipedia tekst lezen; daar staat uitgelegd wanneer deze systematiek wel van pas kan komen (evenals andere afrondingsmethoden etc.). De methode die we allemaal op de basisschool hebben geleerd is dus niet de enige ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 23-12-2010 23:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dirk

Dirk

Zolang je het maar hebt over jouw eigen onwetendheid, de devvers van t.net zijn natuurlijk alwetend! O-)

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:32:
de devvers van t.net zijn natuurlijk alwetend! O-)
_O-

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:27:
[...]

Waarom zou je, ik kan me eerlijk gezegd ook geen enkele situatie indenken waar die methode nuttig is?
Dat staat gewoon in die link die er gegeven werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indeling op de FP is op hele punten, afwijking in tienden. Zoals eerder aangehaald is het dan logisch dat een 1,5 alles tussen 1,45 en 1.5499999 kan zijn. Dezelfde 1,5 in hele punten kan zowel 1 als 2 zijn, afhankelijk van de bronwaarde.

Het lijkt me ook niet reëel om 1,45 > 1,5 > 2 toe te passen. Ik heb dat vroegâh op school een keer voorgesteld: 4,5 > 5 > 10 dus met alleen 4,5 gemiddeld slaag je cum laude, maar op de een of andere manier heb ik dat diploma nooit gekregen en was de suggestie een poltieke carrière te ambiëren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:28:
en was de suggestie een poltieke carrière te ambiëren O-)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3057/2367515373_515ff7a325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

We schoppen dit maar naar TMF, want het lijkt geen bug maar de manier van afronden. Mocht het nog nodig zijn om het de devvers te vragen dan komt dit wel na ons onderzoek :+

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1