Toon posts:

Zeer traag/Compleet wegvallend internet op Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Ik heb al een aantal aanden veel problemen met het internet op mijn mac (Macbook, 2009 op Snow Leopard), bij mijn ouders thuis waar ik in het weekend verblijf. Het internet valt vaak compleet weg (al zie je dit niet in het signaal van de Airport), waardoor het simpelweg versturen van een mail wel een uur kan duren. Af en toe is de snelheid redelijk, maar om het even te illustreren: ik probeerde dit bericht al twee keer eerder teplaatsen, mijn internet werkte ehter totaal niet mee.

Ik weet niet of de volgende informatie totaal relevant is, maar ik kan beter teveel informatie geven dan te weinig dacht ik zo.

Bij m'n ouders thuis is internet van Ziggo. Er staat een modem van Motorola (SBV5121E) en een Ziggo Netgear Router (WGR614). De rest van de computers thuis (allemaal Windows-computers) en de PlayStation hebben prima internet. Het gekke is dat ik in mijn eigen huis prima internet heb (overigens geen Ziggo, al betwijfel ik of het probleem daarin ligt) Overigens heb k toen de Macbook net had gewoon goed internet gehad, het moet een maand of 3/4 geleden zijn begonnen (ik weet het niet meer precies)

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik weet niet wat het kan zijn. Modem+Routers zijn verschillende keren gereset en heb verschillende DNS-servers geprobeerd. Wat instellingen die ik nu heb (heb hiervoor wel andere geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2nv8aow.png
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34t4gf8.png

Heb sinds kort een programmatje draaien waarop goed te zien is hoe af en toe de verbinding compleet wegvalt:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2exmw0g.png

Overigens, als ik het op het Airport icoontje druk, staat er Airport: Ingeschakeld, maar om de paar seconde gaat deze over naar Airport: netwerken zoeken, ik weet niet of dit iets zegt?

Het zou fantastisch zijn als dit irritante probleem verholpen kon worden, hebben jullie een idee?

Bvd,

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Je screenshot van hoe de verbinding weg valt zie ik niet; verwijdert of verplaatst. edit: zie het nu wel, een complete drop van je verbinding ;)
Zelf heb ik soortgelijke problemen gehad met een iMac en een WRT54G/Philips Router (hoewel dat meer aan de staat van de producten lag op dat moment). Ik heb op dit moment een Airport Extreme staan en dit werkt prima.

Wellicht kun je eens kijken naar alternatieve firmware voor de router bij je ouders. Om achter de oorzaak te komen kun je natuurlijk altijd eens je eigen router meenemen, dan weet je direct of daar het probleem ligt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door EoG op 23-12-2010 23:12 ]

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 13:40
Misschien zou je kunnen proberen om de router in te stellen op een ander kanaal? Kan zijn dat een ander netwerk in de buurt het signaal van het jouwe verstoord (uitgaande van een wireless netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik had hier eerst een Netgear WGR614v7 staan. Daar had ik ook een hoop gezeur mee en sinds er hier een Airport Extreme staat zijn de problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Valt de verbinding niet toevallig weg wanneer de magnetron aan gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Awoodentree schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:12:
Ik had hier eerst een Netgear WGR614v7 staan. Daar had ik ook een hoop gezeur mee en sinds er hier een Airport Extreme staat zijn de problemen over.
Grappig, ik had ook gezeik met mn wifi tot ik een Time Capsule ertussen had gezet. Nu draait alles als een zonnetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
wat dacht je van even controleren bij je provider of je sync wel oke is? kabel modem bij hoofdaansluitpunt? goed ip van je router? fixed ip ingesteld? UpnP aanstaan op modem/router? bekabel het zelfde probleem als draadloos?

even goede troubleshoot doen aub. of meer info geven...

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Check ook eens of er een lege regel tussen de DNS servers staan, heb ik ook een keer gehad waardoor opvragen van sites superlang duurde (liep tegen timeouts aan). Ideetje om QOS aan te zetten en je zelf als High Prio erin te zetten ;)

Vreemd dat alleen jij als Mac gebruiker er last van hebt, ik zou het ook zoeken in de AP/Router firmware en kanalen. Check of Wifi kanalen op Auto staat en probeer een vast kanaal.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt te maken in mijn optiek met het probleem dat er teveel wifi netwerken bij jullie in de buurt op het zelfde kanaal nummer zitten.

Met de applicatie KisMac kun je laten scannen welke netwerken er in de buurt draaien. Kijk welke kanaalnummers er worden gebruikt en probeer zo uniek mogelijk je eigen airport in te stellen.

Daarnaast update de Firmware van de Airport tot de laatste versie. Zitten namelijk een aantal fixes in.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
Falcon schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:55:
Je hebt te maken in mijn optiek met het probleem dat er teveel wifi netwerken bij jullie in de buurt op het zelfde kanaal nummer zitten.
er staat nergens dat het puur om een wifi verbinding die weg valt het kan net zo goed bij de provider zitten...
graag even resultaten van bekabelde verbinding etc. etc.

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn opmerking is puur op basis van ervaring. Ook ik had het probleem dat mijn internetverbinding wegviel terwijl MacOS X aangaf gewoon verbinding te hebben met de Airport. Op 1 of andere manier wordt de bandbreedte toch beinvloed door de andere WIFI netwerken die in de lucht zitten.

Daarnaast ben ik het eens met je opmerking hoor en ik denk ook niet dat dit echt het gehele probleem oplost. Maar een poging waard is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
des al niet de min, is de verbinding van de brond naar de pc controleren effectieverd dan direct bij je draadloos gaan kijken.

ik geef toe, wifi gaat wel eens fout en is zeker niet water dicht, ook met de vrieskou is mijn ervaring dat internet echt moetlijk word als het binnen echt koud is (-5 :P )

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst sorry voor m'n late reactie!
Even wat dingen:

- Ik heb inderdaad al gecheckt met m'n provider of alles goed zat, er zijn verschillende tests gedaan maar daar is niks uitgekomen. Zou ook vreemd zijn toch, als het met de andere PC's geen probleem is?
- De magnetron staat op die tijden niet aan ;)
- Bekabelde verbinding geeft zelfde resultaten, daarbij heb ik ook al geprobeerd hem op een ander kanaal te zetten, maar geeft geen verbetering

@de mensen die een andere router erin hebben: Hadden jullie ook Windows-PC's op het netwerk die het wel goed deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat je nog kan proberen is de dhcp-lease tijd te veranderen naar bijvoorbeeld 48 uur. Ik heb namelijk met mijn oude Mac Mini gehad dat de draadloze verbinding regelmatig wegviel, toen ik dit wijzigde was het over.

Nadat je dit doet moet je ook even de verbinding verbreken en dan opnieuw verbinding maken natuurlijk :) .

edit: Dit moet je dus veranderen op de router.

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 27-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
modem en router uit, eerst modem op laten starten, kabel checke, van lan naar lan verbinden met router, dan router aan zetten...

dan zou het moeten werken..

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In mijn geval was het probleem pas definitief opgelost nadat ik een extra airport express had aangesloten en deze het internetsignaal liet versterken. Al het andere (time capsule, kanalen, draden, powerlineset en dhcp) werkte niet. Een probleem die onder bootcamp trouwens veel erger was dan onder osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@TS: Is het niet eens tijd om contact op te nemen met je provider voor wat speedchecks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden dat ik in dit topic gepost heb, ben vrij weinig bij m'n ouders thuis geweest, vandaar. Het probleem is echter gebleven, speedchecks etc. zijn gedaan: Probleem is dat hij soms gewoon prima is, maar soms ook helemaal wegvalt.

Opnieuw over gebeld, uiteindelijk ervoor gezorgd dat het Motorola modem werd vervangen door eentje van Ubee. Probleem leek verholpen te zijn, de afgelopen dagen geen problemen gehad; maar nu vanavond weer totaal geen verbinding te maken. DIt probleem is er alleen op mijn MacBook, alles nu al geprobeerd en snap er helemaal niks meer van. Draai gewoon OSX, niks onder Bootcamp. Zou mijn enige mogelijkheid nog de aanschaf van een Airport express zijn? Wat ik persoonlijk een vrij fikse uitgave vind, aangezien internet toch op zich gewoon al zou moeten werken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug naar de basis: hoe werkt de verbinding zonder dat er een router tussenzit?

Overigens: In de screenshot zie ik een 2-tal DNS-en die er niet als Ziggo uitzien (openDNS). Heb je die er al uitgehaald om te zien hoe de router dit afhandelt? Welke DNS-en staan er op de wel werkende PC's ingesteld? Kun je een compleet schone verbinding naar de router maken waarin alles standaard staat? Hoe werkt dit dan? Heb hier ook Ziggo, met een Cisco router en een Time Capsule. Beide verbindingen werken prima, maar ik heb dan ook nergens aparte DNS-en hard ingeklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 08:17
Ik weet dat dit een heel oud topic is maar ik heb naar heeeel lang zoeken eindelijk dit probleem opgelost en dat wilde ik toch graag met anderen delen.

Bij mij viel ook steeds alleen het internet weg. Het interne netwerk kon ik gewoon benaderen maar alleen het internet was weg op mijn iMac. Alle andere apparaten konden op dat moment wel internetten.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door zowel op mijn linksys router, cisco modem van upc en op de imac de MTU size aan te passen van auotmatisch (dhcp) naar handmatig en de waarde 1492 in te vullen. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad en werkt mijn iMac fantastisch met het internet!!

Het gaat om een iMac van eind 2007 met OSX Lion.

Ik hoop dat dit anderen ook helpt!
Pagina: 1