• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi fellow tweakers, zo kort voor kerst nog even een prangende vraag.
Sinds 1,5 jaar tijd geniet ik met veel teugen van mijn pre-loved HP Compaq dc7800 Small Form Factor PC waarop ik een OEM versie van Vista 64 Business heb geinstalleerd. Maar nu is er de behoefte aan de laatste stap in de upgrade, namelijk van de niet malse C2D E6750 naar een Intel Quad Core. Technisch kan het maar hoe zal mijn Vista installatie reageren na deze upgrade.

Onderzoek heeft mij geleerd dat ik vast gevraagd zal worden om Vista opnieuw te activeren, nu daar wringt te schoen MS zegt, jammer Snuggels maar das een nieuwe PC dan dus.. koop maar een nieuwe licentie. Maar nu heb ik wat gelezen over Acronis® True Image™ Home 2011 Plus Pack. Volgens de specs zou ik echter als ik nu een image gemaakt heb van mijn huidige installatie geen probleem mogen onder vinden als ik de image terug zet op de dan mogelijk geupgrade HP met dan een Quad Core.

Voor dat ik het allemaal waag ben ik erg benieuwd naar de ervaring van andere tweakers met dit product van Acronis, of activering van Windows OEM na een dergelijke upgrade.

Verwijderd

Een CPU upgrade zorgt er doorgaans niet voor dat je Windows opnieuw geactiveerd hoeft te worden. En indien wel, wat is het probleem?

• DocSnuggels
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:20:
Een CPU upgrade zorgt er doorgaans niet voor dat je Windows opnieuw geactiveerd hoeft te worden. En indien wel, wat is het probleem?
Nou als je een Windows Retail versie hebt dan heb je geen probleem echter als je zoals ik een OEM versie hebt dan kan dat weleens een probleem worden. Maar goed daarom vraag ik ook om ervaringen van andere en natuurlijk heel welkom mogelijk ervaringen van andere met dit Acronis True Image Plus Pakket.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Mocht je niet door de activatie komen gewoon met Microsoft bellen. Vertellen dat je een upgrade van je processor hebt gedaan en je krijgt een nieuwe installatie-id.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• DocSnuggels
  • Niet online
Strikie schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:42:
Mocht je niet door de activatie komen gewoon met Microsoft bellen. Vertellen dat je een upgrade van je processor hebt gedaan en je krijgt een nieuwe installatie-id.
Ook bij een OEM versie ?? Het is niet dat ik je niet geloof maar beetje meer zekerheid is niet weg.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DocSnuggels schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:47:
[...]

Ook bij een OEM versie ?? Het is niet dat ik je niet geloof maar beetje meer zekerheid is niet weg.
Volgens mij kan je tegenwoordig met een OEM-installatie MS niet meer contacteren.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wat een onzin in dit topic.

Gewoon je CPU vervangen. Mocht de Windows installatie om her-activatie vragen dan doe je dat. Mocht de heractivatie niet lukken dan bel je Microsoft en je krijgt een nieuwe activatiecode. En ja, dat kan ook gewoon met OEM licenties Haanglander. Je mag een Vista Business OEM licentie zelfs downgraden naar Windows XP Professional OEM. Als je Microsoft vervolgens belt en aangeeft dat je de Windows XP OEM licentie geactiveerd wil hebben op basis van het recht je Vista Business OEM te downgraden dan krijg je ook een activatiecode. Je moet overigens zelf al wel in het bezit zijn van een Windows XP OEM code en media maar dat mag van een andere machine zijn.

PS. Producten van Acronis hierbij betrekken raakt helemaal kant noch wal.

[ Voor 5% gewijzigd door Dysmael op 23-12-2010 23:14 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

DocSnuggels schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:47:
[...]
Ja, probeer windows gewoon te activeren, mocht de code niet worden geaccepteerd dan krijg je de optie om ze te bellen. En als jij uitlegt waarom je hem opnieuw wilt activeren krijg je bijna altijd een activatie code.

En zoals al is aangegeven heeft Acronis er niets mee te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Kwastie op 23-12-2010 23:19 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja daar heb ik eerder een discussie over gehad -> kfaessen in "Systeemrecovery werkt niet. Partitie nog..."

Je krijgt niet altijd een activatie code, sommige zijn geregeld dmv een oem certificaat die bij het oem moederboard hoord
en dan is het je zoekt het maar uit. Maar wanner je een losse oem hebt zal het wel werken gok ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 23-12-2010 23:27 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Fellow Tweakers ik dank u voor het participeren in deze draad.

Ik begrijp in elk geval dat er methoden zijn om de noodzaak tot her-activering de nek om valt te draaien. Echt medewerking verwacht ik niet van de firma uit Redmond.

PS ik krijg wel opmerkingen van jullie dat mijn op/aanmerking over Acronis er niet toe zouden doen , maar ik verneem juist dat die extra tool van Acronis je dus feitelijk instaat stelt om de noodzaak tot heractivering te omzeilen mits je je Windows installatie kloont volgens de gegeven instructies die je het dan mogelijk maken om deze kloon te herstellen op volledige nieuwe hardware .

Ik had verwachtte dat u als voorlopers, innovators, early adopters wel iets meer wist van deze mogelijkheid. Niet dus maar goed dan loop ik misschien 'even voor'.

Mijn dank blijft even goed aanwezig, ik laat nog weten of ik die upgrade echt ga doorvoeren dus naar een Q8300 oid. Nu eerst even nog een kosten-baten analyse. Dat wordt een vergelijk waarbij de aanschaf van volledige nieuwe hardware (AMD / Intel) vergelijk met de kosten-baten van een eventuele upgrade van mijn HP.

Ik moet wel zeggen dat ik wel een crush heb op dat kleine SFF format dat lekker handzaam is, goed koelt, stil is, makkelijk te vervoeren. Dat zie ik wel als flink nadeel bij DYI systemen, althans ik heb nog geen kast gevonden die zo makkelijk te hanteren is als de kasten van HP, zoals bij de HP Z serie workstations of pakweg mijn DC 7800 SFF.

Nog een fijne kerstavond en een voorspoedig 2011!

[ Voor 27% gewijzigd door DocSnuggels op 25-12-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DocSnuggels schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:32:
Fellow Tweakers ik dank u voor het participeren in deze draad.

Ik begrijp in elk geval dat er methoden zijn om de noodzaak tot her-activering de nek om valt te draaien. Echt medewerking verwacht ik niet van de firma uit Redmond.
Dat zal best wel meevallen, ook bij OEM installaties die bij een hardware wisseling heractiveerd moeten worden.
Zeker met jouw uitgangspunt van een processorupgrade (c2d naar c2q) heb je grote kans dat het gewoon blijft werken.
En zelfs als je dan een heractivatie moet doen kun je dat altijd nog handmatig/telefonisch doen - het is enkel de processor toch?
Niets wat een
slui /4
niet moet kunnen verhelpen.
PS ik krijg wel opmerkingen van jullie dat mijn op/aanmerking over Acronis er niet toe zouden doen , maar ik verneem juist dat die extra tool van Acronis je dus feitelijk instaat stelt om de noodzaak tot heractivering te omzeilen mits je je Windows installatie kloont volgens de gegeven instructies die je het dan mogelijk maken om deze kloon te herstellen op volledige nieuwe hardware .

Ik had verwachtte dat u als voorlopers, innovators, early adopters wel iets meer wist van deze mogelijkheid. Niet dus maar goed dan loop ik misschien 'even voor'.
Dat staat helemaal los van de verschillende activatiemethoden, die hebben namelijk te maken met de licentievorm - een SLP OEM met BIOS lockin werkt anders dan een 'standaard' OEM uit de computershop om de hoek, en een Retail licentie heeft ook weer zijn eigen eigenschappen, maar dat wist je al.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:36:
[...]

Dat zal best wel meevallen, ook bij OEM installaties die bij een hardware wisseling heractiveerd moeten worden.
Zeker met jouw uitgangspunt van een processorupgrade (c2d naar c2q) heb je grote kans dat het gewoon blijft werken.
En zelfs als je dan een heractivatie moet doen kun je dat altijd nog handmatig/telefonisch doen - het is enkel de processor toch?
Niets wat een
slui /4
niet moet kunnen verhelpen.
Het is inderdaad slechts een upgrade van een E6750 c2d naar een Q9450 c2q
alt-92 schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:36:
[...]

Dat staat helemaal los van de verschillende activatiemethoden, die hebben namelijk te maken met de licentievorm - een SLP OEM met BIOS lockin werkt anders dan een 'standaard' OEM uit de computershop om de hoek, en een Retail licentie heeft ook weer zijn eigen eigenschappen, maar dat wist je al.
Ja de verschillen tussende OEM's en de Retail zijn mij wel bekend. Ik heb zelf een 'standaard' OEM x64 bit versie verkregen via het retail kanaal. Mijn HP kwam namelijk geheel zonder OS en dito licentie sticker.

Ik ga het in elk geval wel zien, ik heb een bod uitgebracht op een c2q die ik wil hebben, nu nog zien of ik inderdaad met de buit naar huis kan. Zo niet dan mogelijk nog verder sparen voor echt nieuwe hardware (kast, voeding, cpu (vermoedelijk dan AMD Phenom II), mobo, memory en een losse grafische kaart of misschien toch de huidige gra fische 1 Gbyte Nvidia kaart uit de HP SFF peuteren en transplanteren in de andere hardware). Nieuwe hardware betekent in elk geval een nieuwe kast en bij een dergelijke n ie uwe kast... zal ik het kleine handzame format van mijn huidige SFF met BTX bord wel gaan missen :? . Jammer toch dat de nieuwe kasten allemaal karikaturen van zijn van zichzelf en amper de de kasten van de HP workstation Z series weten te benaderen. Die kasten kan je namelijk ook nog eens handzaam dmv een handgreep meeslepen van kamer naar kamer.

[ Voor 1% gewijzigd door DocSnuggels op 26-12-2010 16:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DocSnuggels schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:10:
Ja de verschillen tussende OEM's en de Retail zijn mij wel bekend. Ik heb zelf een 'standaard' OEM x64 bit versie verkregen via het retail kanaal. Mijn HP kwam namelijk geheel zonder OS en dito licentie sticker.
Dan kun je 'm gewoon heractiveren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1