Toon posts:

Airflow tips nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn eigen pc gebouwt maar ik weet niet of mn airflow optimaal is. Mn grafische kaarten zitten TE dicht op elkaar waardoor de bovenste zo goed als onbruikbaar is voor gamen, tenzij ik de ventilator snelheid opvoer.
Nu dacht ik aan een andere koeler voor mn bovenste kaart maar ze zijn allemaal even groot behalve waterkoeling, maar daar heb ik op dit moment niet zo veel geld voor.

Wat stellen jullie voor?

http://img408.imageshack.us/f/airflow.jpg/

greetz!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:48
Ik zou de 5870 onderin doen, de 5850 heeft een lager verbruik dus die zal ook minder warm worden. Verder mogen kaarten aardig warm worden, als jij met handmatig opvoeren van de ventilatorsnelheid de kaart koel kan houden dan lukt dat de kaarten zelf ook wel. Ik weet niet hoe warm de kaart wordt maar 80 graden is niks bijzonders voor een gpu.
edit: Als je de kaart liever koeler wil kan je altijd de fan profiles aanpassen, hetzij met een overclocktool of met een aangepaste gpu bios.

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 23-12-2010 20:29 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je er ook goed aan doet om onderin nog een intakefan te plaatsen waardoor rechtstreeks koelere lucht naar je gpu's geblazen word, en dan kan je in principe die kleine stockkoeler ernaast wel weg laten. Verder inderdaad wat haarbal schrijft om je 5870 om te wissellen met die 5850 vanwege warmteontwikkeling maar daarbij valt mij op dat je moederboard ook nogal krap is qua plaats.

Verwijderd

1. Wmb zit je CPU cooler echt beroerd; hij zuigt lucht aan van een minimale opening tussen de grafische kaart en de CPU cooler. Kan je de airflow daar niet 45 graden draaien, zodat hij warme lucht naar achteren blaast (en evt. met een airduct de warme lucht gelijk naar buiten laten blazen)?
2.Als je de grafische kaarten kunt omwisselen, zou dat waarschijnlijk helpen
3. Zo'n oude CPU cooler is a) lawaaierig en b) zorgt maar voor erg 'smalle' stroom luchtverplaatsing die ook nog eens niet ver rijkt. Mogelijk kan je die contructie vervangen door een meer efficientere (en wellicht beter geplaatste) 80 of 120mm fan?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan ook een zijpaneel fan maken die tegen de zijkant van de grafischekaarten blaast.
Verder de tips van de andere, dus de kaarten omdraaien, cpu koeler kwartslag draaien, en die oude fan weghalen

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeert om de kaarten om te draaien alleen is de 5850 1 mm groter, en daardoor raakt ie helaas de andere kaart. Cpu fan draaien kan ook helaas niet want dant raakt ie mn bovenste kaart...
Een mooie oplossing zou zijn om een nieuw mobo te kopen maar dan verlies ik behoorlijk veel geld.
Ik ga dan maar een extra fan voor onderin kopen en kijken wat dat doet. Que geluid maakt het me allemaal niks uit want mn kast staat op de gang met open raam voor meer koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad al naar gekeken maar er staat dat je het in combi met de vrm r5 moet doen en die past niet met crossfire.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31

Harrie

NederVlaming

Bedoel je hier dat je side-panel open/eraf is, of dat je effectief het raam in de gang open hebt staan? :+
Een open side-panel is namelijk niet altijd goed voor koeling...

edit: ah ik zie dat je ook een sidepanel fan hebt, dus ik neem aan dat die panel er wel in zit...

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 23-12-2010 21:29 ]

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
1) Je zou een korte koker kunnen maken met een doorsnede van 200mm en deze aan de binnenkant van je zijpaneel kunnen plaatsen, ter hoogte van je zij-fan. Je laat deze dan net ophouden aan de zijkanten van je grafische kaarten, je verlengt dan de zij-fan en koude lucht wordt heel direct aan je kaarten gegeven.

2) Iets anders wat zou kunnen werken, is een spot cooler kopen en die tussen je kaarten laten blazen....

http://azerty.nl/8-1088-1...ot-cool-ventilatorhu.html
Pagina: 1