Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Color LaserJet 4650dn geeft error 10.00.01

Pagina: 1
Acties:

• reit0705
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 22:04
Hallo allemaal,

Ik gebruik thuis voor privédoeleinden een HP Color LaserJet 4650dn. Ik heb de printer enige tijd terug tweedehands gekocht en gebruik hem nu zelf een aantal maanden. Tot nu toe helemaal geen problemen gehad met de printer.

Vanaf begin deze week krijg ik echter de melding "10.00.01 supply memory error" op het display.

De printer geeft een foutmelding op het beeldscherm bij de zwarte en de cyaan-toner. Ik heb eerst eens op de website van HP gezocht naar de foutmelding en kwam deze oplossing tegen:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpl11648#A1

Na deze stappen (twee keer) door te zijn gelopen, kwam de error nog steeds terug. Ik heb toen de HP chat geprobeerd, waar ze mij weer terugverwezen naar bovenstaande link. Ook niet een oplossing.

Als ik de zwarte en de magenta toner verwissel, geeft de printer de fout: 'incorrect supplies' en geeft aan dat ik de toners weer terug moet wisselen.

Vervolgens vandaag met de HP helpdesk gebeld. Wat blijkt: aangezien het een Business model printer is, wordt ik alleen geholpen indien ik een offerte vraag à €35,-.

Daarom hier op Tweakers de vraag: Wat zou een oplossing kunnen zijn voor dit probleem? En daarvoor nog: Wat kan de oorzaak zijn? Zit de fout in de toners of ligt het aan het contact tussen toner en printer?

Is een nieuwe toner een oplossing? Ik vindt het alleen wel een dure manier om een 'poging' te doen de error weg te krijgen. Een campatible toner is voor €45,- te krijgen over Ebay, maar ik vindt het zonde om een goede toner te hebben liggen voor een printer die het niet doet.

Alvast bedankt.

• reit0705
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 22:04
Het probleem is inmiddels opgelost. De fout zit in de toner. Na aanschaf van een nieuwe toner deed de printer het weer als een trein!

• evberkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 10:31
Modbreak:Check je e-mail - spammen wordt hier niet gewaardeerd.
Zie de FAQ ook voor andere tips voor gebruik van Tweakers.net

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 12:04 ]