[Powerpoint] welke video codecs werken gegarandeerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik heb twee mp4 filmpjes, elk van ~ 4 minuten. Nu wil ik deze in een powerpoint presentatie plaatsen en afspelen. Het probleem is dat de presentatie moet draaien op een andere computer waar ik nu niet bij kan. MP4 formaat in powerpoint wilt sowieso al niet, dus ik moet de filmpjes omzetten naar een ander formaat. Nu heb ik dat even geprobeerd, en dat gaat, maar op 3 verschillende computers werken sommige formaten filmpjes wel en andere niet.

mpeg1 en mpeg2 werken op de ene pc wel, op de andere niet. WMV werkt maar op 1 pc en AVI ook.

Met welke codec moet ik coderen naar welk formaat om ervoor te zorgen dat de filmpjes gegarandeerd werken op iedere windows xp, vista, win7 pc met powerpoint 2007 of 2010?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Succes!

Ik heb ook heel lang gespeeld met dit probleem! Mpeg2 met een lage bitrate is over het algemeen nog het meest succesvol, maar powerpoint gaat uberhaupt heel slecht om met video en vooral codecs.

Avi is geen codec maar een container, een avi bestand kan diverse verschillende codecs (waaronder : xvid, divx, en x264) bevatten overigens..

http://specs.tweak.to/16495

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Avi zegt inderdaad niets, het gaat meer om de codecs. Maar: ik zou het zekere voor het onzekere nemen en tenminste ook een portable mediaplayer (bijv. VLC) meenemen om het buiten de PPT om te kunnen starten.

Regelen dat je je eigen laptop mag gebruiken is nog beter.
Offtopic:
Als je nog niets van die PC weet, zorg dan dat je tenminste zeker weet dat er Windows en een redelijk recente PPT op draait, en dat je er bijv. met USB-stick je PPT(X) op kunt zetten. En dat je het ding kan bedienen (remote, muis, whatever en een eigen scherm).
* F_J_K heeft wat dat betreft te vaak meegemaakt dat dat fout zou gaan als je het niet zelf vooraf checkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)