2 beeldschermen op 2 verschillende videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 21:27
Hey allemaal!

Ik zit met de volgende vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik zit al een hele tijd met 1 beeldscherm voor m'n neus. Hartstikke leuk natuurlijk, en werkt altijd perfect ;)

Nu kreeg ik gisteren van een kennis een 2e beeldscherm. Super tof en aardig natuurlijk, alleen jammer dat ik dat scherm niet op m'n videokaart aangesloten krijg. Het scherm heeft vga aansluiting en op m'n videokaart (HD5770) zit alleen maar dvi. Ik weet dat je dit met een simpel verloopstukje op kan lossen, alleen heb ik die niet, en heb ik ook geen zin om daar een week op te wachten.,.

Ik heb echter nog wel een 2e videokaart in de la liggen, een nVidia Geforce 9300 GE. Ik weet dat je deze naast een andere videokaart kan installeren en hem zo kan gebruiken als dedicated Physx kaart.

Wat echter mooi is aan deze kaart, is dat er nog een vga aansluiting op zit, waar ik m'n 2e scherm dus probleemloos aan kan hangen. Is het echter mogelijk om dit werkend te krijgen?

Voor de duidelijkheid nog even een samenvatting van het verhaal:

Ik heb nu 1 HD5770 in m'n pc, met daaraan 1 beeldscherm.
Ik wil daar een 9300 GE naast zetten, en daar m'n andere scherm aan hangen.

Dit lijkt me vreselijk handig! Ik kan bijvoorbeeld een spel spelen op m'n 5770, en dan laat ik op het scherm dat aan de 9300 hangt, msn/xfire/steam staan.

Gaat dit werken of niet?

Alvast bedankt, kronolith!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Ik zou zeggen probeer het?
Trouwens, een verloopstukje kost niets en kan je zo ophalen bij je lokale computerboer. 2 beeldschermen op 1 videokaart lijkt me een stuk praktischer om eerlijk te zijn.

Soundcloud

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou gewoon voor een verloopje gaan, dat werkt het best. Anders moet je ook weer 2 verschillende drivers gaan installeren, en ik weet niet of dat perfect gaat werken.

---RAWE CEEK!!!---

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Iets zegt me dat AMD/Ati en Nvidia elkaar niet leuk vinden qua drivers. Dus zoals eerder gezegd, verloopje :)

Soundcloud

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 12:44
Op XP en 7 werken 2 verschillende merken videokaart wel, op Vista weer niet.
Op Linux zaten er geloof ik ook een haak of een oog aan.

Maar probeer het zou ik zeggen.
Ik zou het persoonlijk bij een enkele videokaart houden.

• kronolith
Ik heb geen verloopstukje, en ook geen lokale computerboer ;)

Ik zou hem dan online moeten bestellen, maar dan betaal in zo'n beetje meer verzendkosten dan dat dat ding zelf kost :9

Ik hou wel van een beetje knutselen, anders ga ik het van het weekend eens gewoon proberen, kijken of het werkt!

EDIT: Heb windows 7 trouwens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kronolith op 23-12-2010 17:42 ]

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Dan zou ik het gewoon eens proberen, werkt het niet kun je bij Paradigit (of iedere andere computerzaak ) voor 6 euro een verloopstukje halen

• kronolith
Ok :9

Zaterdag horen jullie meer van me, ik post m'n bevindingen/problemen hier wel weer ;)

• heszol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 20:28
Ik heb het ook geprobeerd met de onboard Nvidia 8300 gpu en de Ati Radeon hd 4350, omdat ik dit onder vista probeerde gaf het alleen maar storingen. De twee drivers wilden inderdaad zoals hierboven vermeldt niet naast elkaar. Hij gaf dan onder de properties van de gpu in device manager code 43 aan, er is iets fout met de driver. Na een upgrade naar windows 7 werkte het perfect. Succes!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

kronolith schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:36:
Nu kreeg ik gisteren van een kennis een 2e beeldscherm. Super tof en aardig natuurlijk, alleen jammer dat ik dat scherm niet op m'n videokaart aangesloten krijg. Het scherm heeft vga aansluiting en op m'n videokaart (HD5770) zit alleen maar dvi. Ik weet dat je dit met een simpel verloopstukje op kan lossen, alleen heb ik die niet, en heb ik ook geen zin om daar een week op te wachten.
Bij een HD5770 zit standaard al een DVI-I -> VGA verloopje, kijk eventjes snel in het doosje! Misschien heb je hem nog ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

lezzmeister schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:41:
Op XP en 7 werken 2 verschillende merken videokaart wel, op Vista weer niet.
Na de Platform Update waarmee WDDM 1.1 geïnstalleerd wordt, zou het onder Vista ook moeten werken. Onder XP (tot en met SP3) is het me nooit gelukt om verschillende merken tegelijkertijd aan de praat te krijgen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

8088 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 03:47:
Onder XP (tot en met SP3) is het me nooit gelukt om verschillende merken tegelijkertijd aan de praat te krijgen.
Toch werkt dat prima. Ik heb onder Win2000 en WinXP prima met een Radeon 9250 en een GF ti 4200 gewerkt. Nooit ook maar 1 driverissue gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dit nou Tweakers of niet :?

Het is de bedoeling dat je pas om hulp komt vragen als je zelf gedaan hebt wat je kunt. Je hebt hier twee kaarten en twee schermen liggen. Niets houdt je dus tegen om het zelf te proberen. Daar komt bij dat "doen wat je zelf kunt" ook inhoudt dat je zelf op zoek gaat naar info of eerdere topics over een onderwerp. Uit niets lees ik hier dat je dat gedaan hebt, terwijl dit een vraag is wat echt vaker voorbij gekomen is.

Pas als je zelf gezocht hebt naar info en vervolgens zelf geprobeerd hebt is het tijd om als er nog problemen zijn een topic aan te maken. Daar is hier geen sprake van, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.