Toon posts:

HD ready? >> 6-Core CPU Ready?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Sinds een aantal maanden speur ik dit forum af naar hoe een computer werkt en waarom.Toen ik hier aan begon was ik dus ook een echte Noob. Gelukkig staat het hier boordevol met informatie en Google is onze vriend. Nu ben ik inmiddels een stuk verder om mijn ultieme droom pc samen te stellen, maar toch beland ik op een paar domme vragen. Ik was begonnen met het uitzoeken van processors, en dit was redelijk te doen. De best buy gids erbij en we komen een end. Toen ben ik gaan kijken naar geheugen, want welk geheugen past waarbij?

Afijn, inmiddels weet ik nu dingen ivm sata-600 Het pci slot met 8 lanes of 16, ivm nieuwe videokaarten. Dat niet elk moederbord elk geheugen ondersteunt etc etc etc. Een hele waslijst aan zaken en dingen waarna we kunnen kijken en zoeken. Nu blijven er natuurlijk altijd zaken over waar ik mij nog verder in moet en ga verdiepen. Maar ik loop vast op 1 vraag op dit moment. En ik kan hier niet echt iets over vinden, of ik zoek verkeerd?, of mijn vraag is dom :)

six-core ready! En toen dacht ik..... ja...... ready, waar komt mij dat nog bekent van voor? HD-Ready?

Wanneer ik mijn keuze zet op een ASRock 890GX Extreme 3, dan lees ik bij de fabrikant 6-Core CPU Ready
En op dat moment begint iets in mij te kriebelen dat ik denk............ dit haalt niet het maximale uit de CPU.
Wie kan mij hier een antwoord op geven, of mij een richting op duwen waar ik moet zoeken? Ik heb het vermoeden dat het met het aantal lanes of iets dergelijks te maken heeft? Maar weet niet exact waar ik moet zoeken over het hoe of wat.

Ik weet dat de combinatie werkt van Asrock 890GX icm Phenom II X6, althans volgens de best buy gids, en vele verhalen op internet. Maar toch, dat 6-Core CPU Ready staat mij niet aan. Wie kan mij hier mee helpen? Of zoek ik een SPOOK?

Greetzzzz Stef

Edit: De aangeraden moederbord type's volgens AMD, geven allemaal aan dat de X6 geschikt is. En niet ready! Waarbij de Asrock toch overduidelijk loopt te pronken met Ready? Daarbij valt mij op dat deze moederborden tevens DDR3 2000(OC) ondersteunen en de Asrock niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 17:05 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 10:23
Ik vermoed dat moederborden door middel van bios updates geschikt werden gemaakt voor de 6 cores, aangezien er nog geen 6 cores uitgebracht waren toen de meeste moederborden released werden. Dus wanneer je een specifieke moederbord op het ook hebt, moet je even controleren of deze dus 6 core's ondersteunen, eventueel na een bios update.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Je zoekt een spook... Een CPU werkt wel of werkt niet... Tussen moederborden zit maar een enkele procent verschil als het gaat om CPU performance. Welk merk ook, het chipset is vaak belangrijker dan het merk. En een 890GX is een prima chipset.

Als je overclocken meeneemt in de vergelijking is het wel anders, omdat elke fabrikant zijn eigen kunstjes doet om buiten de standaard specs te lopen. Met alle gevolgen van dien.

Even niets...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 14:36
Six Core Ready betekend er een X6 opkan :) niks meer niks minders
Dat houdt dus in als je het incombinatie met 4core's koopt het werkt, maar dat als je 6core's wil het ook kan ;)
Er zijn zat borden die dat niet willen, en dan noteren ze dat er niet bij.
Zelfde als dat er op het bord staat 1600mhz geheugen capable !!.
Maar heb je niet nodig 1333mhz zal al voldoende zijn, maar hij kan wel 1600 hebben ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iedere fabrikant heeft een CPU supportlist op de site staan. Kijk daar of je CPU er bij staat. Soms moet je nog een bepaalde biosversie hebben voordat het bord overweg kan met de CPU. Als je zorgt dat dat klopt, dan gaat het gewoon werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik weet dat de combinatie werkt van Asrock 890GX icm Phenom II X6, althans volgens de best buy gids, en vele verhalen op internet. Maar toch, dat 6-Core CPU Ready staat mij niet aan. Wie kan mij hier mee helpen? Of zoek ik een SPOOK?
6-Core Ready slaat gewoon op het feit dat 't bord geschikt is voor de nieuwe sixcore amd cpu's. De 800-serie is AMD's laatste generatie chipsets, dus uitermate geschikt voor de laatste AMD cpu's, hoewel de cpu ook gewoon op oudere bordjes/chipsets werkt. Snap ook de connectie met HD-Ready niet?

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zoek dus een spook. :)

M.b.t. de HD ready connectie: Ready is 1080i en Full is 1080p. p is sneller/vloeiender/scherper/beter dan i. Vandaar mijn vraag m.b.t. tot 'ready' Want zou het dan ook zo zijn dat een ready moederbord voor 6 core langzamer zou zijn.

Afijn, dat is dus niet zo, duidelijk en bedankt.

Greetzzz Stef

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HD ready is 720p. De reden dat dat ready heet is dat je er prima HD op kan spelen maar dat je niet de volledige resolutie krijgt en is dus niet te vergelijken met six core ready :)

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:01
Tja je bent eigenlijk gek gemaakt door de misleidende naamgeving van HD inderdaad. HD Ready = geen full HD, is helemaal nergens klaar voor, is gewoon niks.

Maar in de gewone wereld zoals bij je moederbord betekent * ready nog wel gewoon nog steeds dat het er klaar voor is dus ermee kan omgaan als het er komt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Problem solved :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.