Toon posts:

Welke van deze drie laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

ik ben al een tijdje op het internet aan het kijken voor een laptop. Ik heb er drie gevonden die aan mijn eisen voldoen: Ik wil namelijk een laptop van maximaal 450 euro waarmee ik vooral het internet en de tekstverwerker kan gebruiken. Ik gebruik hem grotendeels voor mijn studie.

Deze 4(Ik heb nog eentje gevonden die wat anders is :P, maar mischien wel beter)heb ik gevonden, maar het probleem is dat ik niet kan kiezen tussen één van deze vier. Mijn vraag aan jullie is dan ook: Welke zou jij nemen, als je naar de prestaties kijkt?

Acer Aspire 5736Z
  • Processor: Intel Pentium Dual Core T4500
  • Kloksnelheid: 2,3GHz
  • Chipset: Intel GL40
  • Hardeschijftype: 5400rpm
  • Videokaart: Intel GMA 4500M
  • Intern geheugen: 3GB DDR3
Compaq Presario CQ56-120SD
  • Intern geheugen: 2GB DDR2
Compaq Presario CQ56-101SD
  • Intern geheugen: 3GB DDR2
HP625
  • Processor: AMD Athlon II Dual-Core P320
  • Kloksnelheid: 2,1GHz
  • Chipset: AMD RS880M
  • Hardeschijftype: 320GB 5400rpm SATA II
  • Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 4200
  • Intern geheugen: 3GB DDR3
Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 01:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die 3 gevonden hebt heb je dat vast gedaan met een reden.
Als je ze naast elkaar zet en kijkt naar de verschillen, dan kun je per onderdeel bepalen welke van de 3 het beste is. Tel dit op en degene met de meest positieve uitkomt koop je.

Internetten en tekstverwerken kun je op praktisch ieder oud aftands beestje al, dus kijk naar wat je eventueeel nog meer nodig hebt (of wat je gewoon makkelijk vind om ook te hebben).

Voor verdere aankoopadviezen kun je ook eens in Best Buy Guide overzichtstopic kijken, daar staan de nodige configs uitgezocht.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 23-12-2010 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is het juist: Ze verschillen nauwelijks van elkaar. Ik ben op zoek naar mensen die me kunnen overtuigen waarom ik bijvoorbeeld eerder een Acer moet kopen of juist eerder voor een Compaq moet gaan ;). En in de best-buy guide staan deze drie er niet in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar er is verschil. Als er echt 0,0 verschil is is het simpel natuurlijk, gewoon de goedkoopste nemen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20
Die mensen zijn er wel, maar zijn te vinden in [NBBG Aanschaf]-topics. Lees even *LET OP* - Wat moet ik kopen , want losse topics zijn niet toegestaan om een wildgroei te voorkomen. Iedere dag zijn er wel 10-20 man die advies willen, dus vandaar dat alles wat verzameld is en kun je gelijk ook lezen wat andere gebruikers hebben gekozen en waarom ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 23-12-2010 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Acer Aspire 5736Z? Ik wil graag weten of de Intel GMA 4500M videokaart redelijk is ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoek dan eens wat benchmarks op. http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html bijvoorbeeld
De enige die jouw notebook kan uitzoeken ben jezelf, maar dan moet je wel weten wat je nu eigenlijk wil weten.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:55:
Heeft iemand ervaring met de Acer Aspire 5736Z? Ik wil graag weten of de Intel GMA 4500M videokaart redelijk is ?
Kijk, dit is dus een reden waarom we je op dit vlak heel moeilijk kunnen helpen! Je geeft aan de notebook voor tekstverwerking en internet wilt gebruiken, maar je vraagt wel of de videokaart redelijk is. Voor internet en tekstverwerken heb je helemaal geen extreme videokaart nodig, elke voldoet in principe. ;)

Heb je naast tekstverwerking en internet nog andere eisen?

Daarnaast kun je het BBG overzichtstop eens kunnen nalezen en, ook zoals hierboven aangegeven, benchmarks na kunnen kijken.

Verwijderd

Je hebt geen linkjes naar de laptops (en ik ben te lui om ze op te zoeken). Maar als je hem voor je studie wilt gebruiken is het misschien slim om te kijken naar dingen als gewicht, scherm grootte en accu duur. Er van uitgaande dat je hem mee wilt nemen naar je studie.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:45:
Als je die 3 gevonden hebt heb je dat vast gedaan met een reden.
Als je ze naast elkaar zet en kijkt naar de verschillen, dan kun je per onderdeel bepalen welke van de 3 het beste is. Tel dit op en degene met de meest positieve uitkomt koop je.

Internetten en tekstverwerken kun je op praktisch ieder oud aftands beestje al, dus kijk naar wat je eventueeel nog meer nodig hebt (of wat je gewoon makkelijk vind om ook te hebben).

Voor verdere aankoopadviezen kun je ook eens in Best Buy Guide overzichtstopic kijken, daar staan de nodige configs uitgezocht.
Je mag deze reactie onderhand wel onder een macrotoets zetten. Hoe veel tweakers gaan nog soortgelijke onnodige topics openen?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica