• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met de GT-I5800 van Samsung (=Galaxy Apollo, =Galaxy 3). Ik kan namelijk af en toe geen SMSen ontvangen. In het begin was dit niet het geval, maar na een tweetal maanden is dit probleem opgedoken en erger geworden. Nu komt er slechts 10% a 20% van de SMSen aan.
Na enkele dagen krijg ik dan ineens heel de lading SMSen in een keer.

Het probleem ligt volgens mij aan de telefoonsoftware:
- Als ik mijn simkaart in een andere telefoon steek krijg ik binnen de 10 minuten alle achtergebleven SMSen.
- Dit probleem is onafhankelijk van het verbindingstype (HSDPA, UMTS, EDGE, GSM, ...) en van de signaalkwaliteit (zelfs bij een extreem sterk signaal krijg ik de achtergebleven SMSen nog steeds niet).
- Het ontvangen en verzenden van e-mails, internetten en bellen gaat wel altijd. Het probleem doet zich dus enkel voor bij inkomende SMS berichten (en waarschijnlijk dus ook MMS, maar dit heb ik nog niet getest).

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De telefoon uit/aan zetten (inclusief batterij er even uithalen).
- De verbinding op WCDMA-only zetten.
- De verbinding op GSM=only zetten.

Ik zou een volledige reset als laatste optie gebruiken. Ik wil namelijk het probleem kennen zodat ik er zeker van kan zijn dat dit niet nogmaals gebeurd of zodat ik weet wat ik in het oog moet houden om dit probleem te voorkomen. Het niet ontvangen van SMSen heb je meestal pas vrij laat (lees: te laat) door, dus de bedoeling is echt dat dit probleem zich niet meer voordoet, en een reset kan dit uiteraard niet garanderen.

- Heeft er iemand hier suggesties of een oplossing voor? Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
- Helaas weet ik niet hoe ik het probleem kan reproduceren, momenteel lijkt het erop dat dit probleem zich "random" voordoet, dus als iemand hier suggesties voor heeft zijn die ook welkom uiteraard.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
hoe vol zit je geheugen?
heb zoiets eerder gelezen

iRacing Profiel

• DePhille
Intern geheugen: 89.26 MBytes vrij
SD kaart: 12.91 GBytes vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
hmm.. lijkt me voldoende om wat smsjes op te slaan :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-07 11:15
Ik heb dit gehad icm vol geheugen (zelfde telefoon) maar dat lijkt me hier idd niet van toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePhille
Zou dit eventueel te maken kunnen hebben met een slecht functionerende app? Of kunnen apps hier geen invloed op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-07 11:15
DePhille schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:01:
Zou dit eventueel te maken kunnen hebben met een slecht functionerende app? Of kunnen apps hier geen invloed op hebben?
Tenzij je apps hebt die aan je sms-gegevens zitten, lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat dat het geval kan zijn. Wellicht kun je voor de zekerheid je sms-opslag opruimen en wat apps verwijderen, omdat de vrije-ruimte-indicator misschien niet de werkelijke situatie aangeeft. Heb je al de eerste update binnengehaald voor de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welke provider is het. Kreeg net van mijn vriendin te horen dat ze haar positie op het web/netwerk gingen resetten (Vodafone). Heeft ook een Samsung en had ook moeite met haar sms/mms. Ze hoefde alleen 20min :P te wachten en te zeggen dat haar positie op het web/netwerk gereset moest worden.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePhille
Volgens Kies is mijn telefoon volledig up-to-date (2.1-update1). Froyo komt pas tegen April voor de GT-I5800 heb ik ergens gelezen :(.

Onvoldoende vrije ruimte lijkt mij niet echt de oorzaak van dit probleem, ik kan nog steeds alle SMSen ontvangen, het probleem is dat ik de meeste berichten pas na twee dagen (allemaal ineens) ontvang.Maar ik kan me vergissen uiteraard :).

Ik heb enkele apps verwijderd, ik zal laten weten of dit het probleem heeft opgelost.

Ik zit momenteel bij JIM (BASE, België) maar daar ligt het probleem niet volgens mij. Als ik mijn simkaartje in een andere GSM steek werkt alles perfect.
Pagina: 1