Schrijfsnelheden op mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Hallo mede tweakers,

Het volgende stoort mij tijdens het gebruik van mac os X.
Wanneer ik bestanden ga kopieren / knippen / plakken naar verschillende locaties op mijn schijf, of naar mijn synology nas, wordt ik getrakteerd met een progress schermpje zoals het voorbeeld hieronder. Afbeeldingslocatie: http://www.sapdesignguild.org/community/images/progress_bar_en_lt1m.gif

Echter wil ik niet alleen weten hoe lang het duurt, maar ook hoe snel het gaat. Bijvoorbeeld; 4mb/s.
Ik weet dat ik dit zelf kan berekenen, maar heb hier niet elke keer zin in.

Is er een manier om dit te zien op een mac? Naar mijn weten niet. Ik heb gezocht op google, maar kon hierover niets vinden.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens mij ondersteund de GUI het inderdaad niet. Om de snelheid te testen/zien doe ik altijd een scp in de terminal...

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
In de activity monitor kun je bij disk activity het één en ander zien, maar dat is wel alle disk activiteit van dat moment bij elkaar opgeteld. Als je aan het kopiëren bent zal echter het leeuwendeel van de activiteit daar wel aan toe te schrijven zijn.

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
zAo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:34:
Volgens mij ondersteund de GUI het inderdaad niet. Om de snelheid te testen/zien doe ik altijd een scp in de terminal...
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Klinkt namelijk erg interessant en ik wil wel eens weten hoe snel ik tegenwoordig bestanden overzet i.v.m. mijn nieuwe router.
Tjoekbezoer schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:42:
In de activity monitor kun je bij disk activity het één en ander zien, maar dat is wel alle disk activiteit van dat moment bij elkaar opgeteld. Als je aan het kopiëren bent zal echter het leeuwendeel van de activiteit daar wel aan toe te schrijven zijn.
Dat is inderdaad een slim idee. Dat is in ieder geval goed genoeg om af en toe eens te kijken hoe het ongeveer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan ook iStatmenu Pro installeren, die kan in de menu bar netjes laten zien hoe snel er gelezen/geschreven wordt. Ik had zelf ook liever een Teracopy client gezien voor OSX :)

Instagram / YouTube