Cablemanagement - Kabels achter moederbord

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik hoop dat dit topic hier hoort, aangezien de achterliggende gedachte koeling is.

Ik ben bezig met alle kabels in mijn kast netjes weg te werken om de koeling en looks te verbeteren.
Nu heb ik alleen de 8-pins 12v kabel voor de cpu die moeilijk doet. Deze is namelijk te kort om weg te werken en moet ik strak over de videokaart heentrekken.

Nu kan ik deze wel achter het moederbord laten lopen en dan zie je hem niet meer en dan zit hij nergens te strak. Maar mijn vraag is of dit verstandig is. Word dit niet te warm oid of kan het kortsluiting veroorzaken? Het gaat enkel om de 8-pins cpu connector.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan in principe gewoon kabels achter je mobo langs laten lopen, tape deze wel met geïsoleerd tape vast.

Kortsluiting kan het niet veroorzaken, tenzij de kabels kapot zijn. Te warm word het ook niet, aangezien de kabels amper warm worden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laat hem gewoon onder je videokaart door lopen. Tussen backplate (waar de connectors zitten) en pci-e poort past precies een kabel. Wel even de videokaart uit het slot halen, maar dan heb je ook wat!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Bedankt voor de tips! Ik zal het zsm uitproberen. Maar ik wacht helaas nog op mijn CPU-Koeler dus kan momenteel even niks. Ik zal dat met de videokaart eens proberen als de kabels het halen. Deze zijn helaas nogal kort. Ik heb ooit een verlengkabeltje hiervoor gekocht maar ik kan geen winkel meer vinden die deze verkoopt..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De route onder je videokaart door is absoluut de kortste, dus dat mag het punt niet zijn.

Verwijderd

2 weken geleden bij een winkel een verlengkabel gekocht Bij diverse webshops is die te vinden, zelfs gesleeved.

http://www.freezinghardwa...V_verlengkabel_30_cm.html

pricewatch unsorted: NZXT 8-Pin to 8-Pin - Adapter voor voeding - 8 PINS interne stroom - 8 PINS - 25 cm

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 10:41 . Reden: edit: ik moet beter leren lezen ;) en links toegevoegd ]

Pagina: 1