Toon posts:

Problemen RAM geheugen Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
done

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nader onderzoek wijst dit uit:

Officiele foto's van de Kingston DDR3 ValueRam:
http://img.hexus.net/v2/i.../DSCF4139_cropped-big.jpg
http://i137.photobucket.c...pc3-10600_kvr1333d3n8.jpg

De Kingston DDR3 ValueRam die ik heb toegezonden kregen:
http://img96.imageshack.us/i/23122010994.jpg/

De mijne mist dus gewoon een hele gleuf aan de zijkant + een volle gedeelte in de breedte van bovenkant van de module.

Is dit een productiefout?

Dank u.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 20:46 ]

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21
Die hele gleuf aan de zijkant zie ik nog niet zo snel? Je hebt low-profile memory. Dit is vaak het geval bij Kingston. De hoogte is dan ongeveer de helft van de standaardhoogte van geheugen. Het is makkelijk bij grote aftermarket CPU-koelers zoals de Mugen 2.
Werkt je computer ook niet als je alleen de nieuwe reepjes erin doet? En staat je geheugen op de QVL van je moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je geheugen gewoon niet compatible is met je systeem. Probeer dit mem eens in een ander systeem om te zien of het werkt.
Verder heb je gewoon low profile mem zoals Lars ook zegt, niets bijzonder dus.

Verwijderd

Topicstarter
@ Lars93, Terw_Dan,

Dank je wel voor de nuttige aanwijzingen. Kijk weer eens wat geleerd: Low profile memory.

Ik heb me suf zitten zoeken, maar heb geen QVL kunnen bemachtigen.

Daarnaast, ben ik een risico-avers persoon, zodoende wil ik niet al te veel gaan zitten "knoeien" aan mijn systeem om de originele reepjes te demonteren.

Er zit er niets anders op dan retourneren (naar Databyte), indien mogelijk. Voorts, zal ik een stap moeten zetten naar een fysieke computerzaak en het daar maar laten afhandelen.

Ik vind het heel teleurstellend dat een merk als Packard Bell geen fatsoenlijke support service afdeling hanteert anno 2010.

Ik zal uiteindelijke resultaat posten, zodoende andere mede packard bell gebruikers een hoop ellende bespaard blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 20:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het een OEMbak is zijn QVLs meestal lastig te krijgen.
Ik zie niet in waarom je de originele modules er niet uit zou halen om compatibiliteitsproblemen uit te sluiten, dan weet je in elk geval wat er fout gaat.

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
@ erasmus:

Je kan het uiteraard zelf eerst even proberen, want als je het bij een winkel laat doen ben je al rond de 50 euro kwijt aan het analyseren van het probleem. En daar komen de kosten van de reparatie en werkuren nog bovenop. Wordt dan niet goedkoop

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Pagina: 1