Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2008 maakt internet traag

Pagina: 1
Acties:

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:19
Hallo

Ik heb een vraag,

Ik heb hier een Server 2008R2 draaien voor puur test doeleinden en zelf bij te leren.
Nu heb ik deze zo goed als klaar.

Echter ik loop tegen een probleem aan:
Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn server zodat deze ook als router fungeert.
Echter als ik dan verbinding maak via de server (dus DHCP en DNS en mikmak) duurt het ontzettend lang eer de gebruikers een webpagina kunnen laden (NAT is juist ingesteld)

Sluit ik de gebruikers aan op een andere router is het internet een 3 maal sneller.

Echter ik kan nergens iets vinden wat ik eventueel vergeten ben of niet juist ingesteld heb.

(situatie schets

Internet -----> 2008R2 Router -----> clients Traag
Internet ----> Linksys Router -----> Clients Snel
)

PSN: McMillan0984

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
Heb je de DHCP daadwerkelijk geinstalleert? Wat voor IP-adres krijgen de clients van de 2008R2 router? Een automatic private IP adres? (169.x.x.x)?

• Clavat
Ze krijgen gewoon een IP adres van de server als ik ze via hem laat lopen geen 169 adres

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Weet je zeker dat je DNS goed hebt opgezet?

• Clavat
Ja want als ik bij de cliënts IPconfig doe en op de Server NSLookup dan zien ze ind mijn naam van het domein.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
wat zegt de browser als de pagina aan het laden is? rechts onder iets van detecting proxy? en wat krijg je als antwoord als je ping webpagina doet? en de traceroute webpagina wat laat die zien?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Je bent waarschijnlijk vergeten om de DNS van je Server in te stellen om alle requests te forwarden naar je router... Als je dat niet doet, gaat hij eerst zelf proberen te resolven (wat niet lukt) waarna hij het request aan zijn default gateway geeft... Die timeout staat standaard op 3 seconden.

Even niets...

• Clavat
FireDrunk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:38:
Je bent waarschijnlijk vergeten om de DNS van je Server in te stellen om alle requests te forwarden naar je router... Als je dat niet doet, gaat hij eerst zelf proberen te resolven (wat niet lukt) waarna hij het request aan zijn default gateway geeft... Die timeout staat standaard op 3 seconden.
En wat maak ik dan aan in mijn DNS
ik neem aan naar forward lookup zones
en dan naar de mijndomein.nl en dan een New Host en dan die naar de router verwijzen?

er blijft een tijd staan onder bij internet:
aanvraag word verstuurd..

[ Voor 6% gewijzigd door Clavat op 23-12-2010 15:53 ]

• FireDrunk
Nee, dat dus niet.. Je moet bij de eigenschappen van je DNS Server bij DNS Forwarders kijken.

Even niets...

• Clavat
Heb ik ook gedaan heb daar mijn Publieke IP adres ingevuld en krijg dan als reactie terug:
A timeout occurred during Validation.

Heb Ziggo btw

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Wat gebeurt er als je vanuit je server het internet op gaat?

• FireDrunk
Je moet daar of het ipadres van je router, of het ipadres van de DNS server van je ISP invoeren. Niks met je eigen ip adres doen.. heeft er niets mee te maken...

Even niets...

• Clavat
Oke dat heb ik ingesteld en nog duurt het langer waar kan ik die time out dan aanpassen.
Ik heb de time out bijde forwarder al ingesteld met de dns van ziggo, maar hij blijft traag

• FireDrunk
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:01:
Oke dat heb ik ingesteld en nog duurt het langer waar kan ik die time out dan aanpassen.
Ik heb de time out bijde forwarder al ingesteld met de dns van ziggo, maar hij blijft traag
Wat heb je nou precies ingesteld? De timeout ingesteld met de dns van ziggo?
Ik wil je best helpen, maar hier kan ik niet zoveel van maken...

Even niets...

• Clavat
Ik heb bij de forwarderds de DNS van Ziggo opgegeven en daar onderaan de time out op 1 gezet.
en het vinkje Use Root hints.... staat gewoon aan..

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
http://img192.imageshack....dnssettingsforwarding.png

is hoe wij het op het werk hebben..

eerste 2 zijn de dns servers van OpenDNS, die andere 2 zijn van kpn zakelijk

http://www.opendns.com/

hoe kom je er?

je opens de DNS applet, rechtermuisknop op de server en kies voor "eigenschappen"

[ Voor 19% gewijzigd door Dutch2007 op 23-12-2010 16:44 ]

• Clavat
Dutch2007 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:43:
http://img192.imageshack....dnssettingsforwarding.png

is hoe wij het op het werk hebben..

eerste 2 zijn de dns servers van OpenDNS, die andere 2 zijn van kpn zakelijk

http://www.opendns.com/

hoe kom je er?

je opens de DNS applet, rechtermuisknop op de server en kies voor "eigenschappen"
Dat heb ik ook gedaan ik heb nu die van OpenDns erbij gezet en het resultaat is

dat het nog steeds ontzettend lang duurt eer de pagina geladen word.
Er blijft een tijd staan bij internet een 3 tot 5sec. Aanvraag word verstuurd..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Even opsommend, de clients krijgen dus als dns-server het ip-adres van je server, de server heb je een vast ip gegeven en bij dns-server datzelfde (eigen) ip-adres ingesteld en bij de forwarders staat een externe dns server zoals opendns/google/ziggo?

• Clavat
Nielson schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:01:
Even opsommend, de clients krijgen dus als dns-server het ip-adres van je server, de server heb je een vast ip gegeven en bij dns-server datzelfde (eigen) ip-adres ingesteld en bij de forward lookup zones staat een externe dns server zoals opendns/google/ziggo?
Ja ind. dat is zo
moet wel zeggen zowel wireless als bedraad doen ze het traag.
als ze via de server gaan internetten

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Staan de netwerkkaarten wel ingesteld op 100Mbit/1Gbit full duplex i.p.v. standaard op automatisch?

• Clavat
KhaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:05:
Staan de netwerkkaarten wel ingesteld op 100Mbit/1Gbit full duplex i.p.v. standaard op automatisch?
deze staan op 100Mbit Full duplex
Echter nu zie ik in mijn Router de optie aan staan: enable DNS Relay (de router die ik voor wireless gebruik na de server) kan dit er mee te maken hebben?

• FireDrunk
Een simpele DNS query zal zelfs bij kaktraag netwerk (100MBit met collisions) sneller drie seconden zijn...
Probeer eens op een client nslookup www.google.nl, kijk van wie je een resultaat krijgt.
Kijk ook hoe vaak er geprobeerd word.

Probeer ook eens een ping vanaf je server naar die dns servers die je ingesteld hebt. Werkt dat uberhaupt wel.

Je kan ook nslookup op je server starten en www.google.nl proberen te resolven. Dan weet je of de vertraging tussen de client en de server of tussen de server en het volgende station ligt.

Even niets...

• Clavat
Ik heb de enable DNS Relay eens uitgezet in de router.
en nu is het internet wel wat sneller alleen af en toe moet hij 3 seconden laden

echter blijft nu wel staan Aanvraag word verstuurd een 3 sec..

De tijden bij bijv google.nl zijn:
zonder server gemiddeld 3 sec
met server gemiddeld 18sec..

[ Voor 19% gewijzigd door Clavat op 23-12-2010 17:57 ]

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Probeer eens een Linux Security Gateway op de server te installeren. Bijvoorbeeld Astaro, kinderlijk eenvoudig. Internet snel? Mooizo, geen hardware issue. Dan door met Windows Server.

*Sef heeft ook ontzettende problemen met Windhoos Server 2008 DNS gehad, na de overstap op Linux had hij nergens last meer van

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:55
Wat als je een pc lokaal met een fixed ip zet en een dns van bijvoorbeeld google : 8.8.4.4 heb je dan ook nog steeds problemen?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Clavat
tc982 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:19:
Wat als je een pc lokaal met een fixed ip zet en een dns van bijvoorbeeld google : 8.8.4.4 heb je dan ook nog steeds problemen?
Ja dan blijft het probleem ook bestaan

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
Post je IPconfig van een client eens nadat je
ipconfig /renew
hebt gedraait?

• tc982
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:31:
[...]

Ja dan blijft het probleem ook bestaan
Dan is het geen Server 2008 DNS probleem, want dan ga je nu rechtstreeks naar buiten. Dan zou ik eerder aan de modem/router denken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij gebruikt RRAS op 2008 als routing manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Clavat
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DBU8GCNY.jpg

mijn ipconfig

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Draadloos?

Je server heeft dus ook een draadloze adapter?

Probeer het in ieder geval ook eens bedraad, indien mogelijk (ik heb een hekel aan draadloze netwerken).

This footer is intentionally left blank

• Clavat
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S6VA3AUI.jpg

met kabel zonder wireless

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En dat maakt dus geen verschil?

This footer is intentionally left blank

• Clavat
Ind.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Probeer eens een client met een fixed DNS config (8.8.8.8 Google DNS) en kijk of het dan nog snel gaat (Via de server uiteraard)
Probeer eens roothints uit te zetten op je DNS server (Wel forwarders aan laten staan!)
Je kan ook nog proberen om een stub zone voor bijvoorbeeld google.com te maken en dan kijken hoe snel je dat specifieke domein kan resolven.

Probeer het ook eens op te zetten met bijvoorbeeld een HOWTO van internet.

[ Voor 0% gewijzigd door Appel op 23-12-2010 20:32 . Reden: Ik moet ook leren opletten dat er meer pagina's kunnen zijn... ]

• Clavat
LzpAppel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:26:
Probeer eens een client met een fixed DNS config (8.8.8.8 Google DNS) en kijk of het dan nog snel gaat (Via de server uiteraard)
Probeer eens roothints uit te zetten op je DNS server (Wel forwarders aan laten staan!)
Je kan ook nog proberen om een stub zone voor bijvoorbeeld google.com te maken en dan kijken hoe snel je dat specifieke domein kan resolven.

Probeer het ook eens op te zetten met bijvoorbeeld een HOWTO van internet.
Waarvoor zijn die Roothints dan? want deze zoekt toch in de Toplayer van internet en dat is ook van belang dacht ik zo

• Appel
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:33:
[...]

Waarvoor zijn die Roothints dan? want deze zoekt toch in de Toplayer van internet en dat is ook van belang dacht ik zo
Dat klopt. Is een beetje dubbel als je ook nog van een forwarder gebruik maakt :)

• Clavat
Dus ik kan bij de eigenschappen van de DNS server al die root hints die er standaard instaan zonder consequenties verwijderen?

• Appel
Desnoods maak je er even een snelle backup van (Printscreen)

EDIT: Je kan het ook vinkje bij forwarders uitzetten. "Use root hints if no forwarders are available"

[ Voor 46% gewijzigd door Appel op 23-12-2010 20:47 ]

• Clavat
Helaas heeft het ook geen bevorderingen

• Appel
Is het internet ook traag op de server zelf?
Zijn er DNS warnings/errors te zien in de event viewer?
Heb je de DNS service en/of de server al een keer een goede schop gegeven?

• Clavat
Op de server is deze ook trager dan hoort te zijn.

Echter ik heb geen rode kruisjes bij DNS informatie staan of kan geen error vinden in de LOGS daar had ik al naar gezocht
Heb de DNS zelf al eens gereboot maar helaas

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou een Netmon capture kunnen als iemand een Request doet naar een site, om te kijken wat er precies gebeurt, maar dat is best wel pittig om die captures te analyseren omdat je dan low-level ziet wat er gebeurt op het netwerk.

Heb je al eens een Performance Log gedraaid op je 2008 server om te kijken wat er traag is (Storage, Netwerk, Processor, Memory problemen).

Het beste zou je via Performance Monitor vooral naar de volgende counters te kijken, en eventueel een counter log maken om de performance over een langere tijd te kunnen analyseren.Je kunt daarvoor deze netwerk gerelateerde counters voor gebruiken (Bron: Performance Tuning Guidelines for Windows Server 2008 R2)

edit:
Owh trouwens volgens mij staat Ziggo een eigen server niet toe, dat kan misschien het probleem zijn.Zie daarvoor de specificaties van je abonnement bij Ziggo.

IPv4
  • Datagrams received per second.
  • Datagrams sent per second.
IPv6
  • Datagrams received per second.
  • Datagrams sent per second.
Network Interface > [adapter name]
  • Bytes received per second.
  • Bytes sent per second.
  • Packets received per second.
  • Packets sent per second.
  • Output queue length.
    This counter is the length of the output packet queue (in packets). If this is longer than 2, delays occur. You should find the bottleneck and eliminate it if you can. Because NDIS queues the requests, this length should always be 0.
  • Packets received errors.
    This counter is the number of incoming packets that contain errors that prevent them from being deliverable to a higher-layer protocol. A zero value does not guarantee that there are no receive errors. The value is polled from the network driver, and it can be inaccurate.
  • Packets outgoing errors.
Processor Information
  • Percent of processor time.
  • Interrupts per second.
  • DPCs queued per second.
    This counter is an average rate at which DPCs were added to the processor's DPC queue. Each processor has its own DPC queue. This counter measures the rate at which DPCs are added to the queue, not the number of DPCs in the queue. It displays the difference between the values that were observed in the last two samples, divided by the duration of the sample interval.
TCPv4
  • Connection failures.
  • Segments sent per second.
  • Segments received per second.
  • Segments retransmitted per second.
TCPv6
  • Connection failures.
  • Segments sent per second.
  • Segments received per second.
  • Segments retransmitted per second.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 23-12-2010 22:33 ]

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:59:
Op de server is deze ook trager dan hoort te zijn.

Echter ik heb geen rode kruisjes bij DNS informatie staan of kan geen error vinden in de LOGS daar had ik al naar gezocht
Heb de DNS zelf al eens gereboot maar helaas
Erg vreemd, in dat geval zou het zowiezo geen DNS en/of NAT gerelateerd probleem mogen zijn, ik zou inderdaad, zoals bovenstaand eens in je performance logs kunnen kijken of dat iets aan nuttige info bevat.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Ik zou is beginnen met een simpele check of het probleem uberhaupt bij dns ligt. Doe is een ping naar een of ander vaag domein (Iepel.nl), zorg iig dat het nergens in je cache staat. Krijg je direct response -> geen dns probleem. Duurt het wat langer. Dan is het wel dns.

Ik zie overigens dat je een .nl domein hebt opgegeven? Ben je ook de eigenaar van dat domein? Ik weet niet zeker hoe dit in de knoop komt met rras. Heb ik nog nooit geprobeerd. Maar best practice is eigenlijk om een .local of .lan of iets dergelijks aan je lokale netwerk te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Craven op 23-12-2010 21:39 ]

• tc982
Craven schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:38:
Ik zou is beginnen met een simpele check of het probleem uberhaupt bij dns ligt. Doe is een ping naar een of ander vaag domein (Iepel.nl), zorg iig dat het nergens in je cache staat. Krijg je direct response -> geen dns probleem. Duurt het wat langer. Dan is het wel dns.

Ik zie overigens dat je een .nl domein hebt opgegeven? Ben je ook de eigenaar van dat domein? Ik weet niet zeker hoe dit in de knoop komt met rras. Heb ik nog nooit geprobeerd. Maar best practice is eigenlijk om een .local of .lan of iets dergelijks aan je lokale netwerk te geven.
Hij heeft hetzelfde probleem als hij een DNS server manueel ingeeft op de client. Dus : Geen DNS issue. Misschien gewoon een performatie issue van de NIC op de kaart. Wat als je de default gateway rechtstreeks op de router zet? ( Op een client dus )

• Clavat
Ik ben ook eigenaar van het .nl domein dus daar hoef ik geen zorgen om te maken.
Zet ik de default gateway op de router merk ik wel verschil..
dus zal dan mijn nic niet in orde zijn?

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:56:
Ik ben ook eigenaar van het .nl domein dus daar hoef ik geen zorgen om te maken.
Zet ik de default gateway op de router merk ik wel verschil..
dus zal dan mijn nic niet in orde zijn?
Kleine kans. Wat zijn de specs van je server? Misschien dat we daar wat verder mee komen.

• Clavat
De specs:

Server 2008 R2
Intel Core 2 Quad Q8300
4 GB Memory
Op een Dell Optiplex 960 SFF
en een extra NIC van Realtek (deze was als enige verkrijgbaar als Low Profile)

• Turdie
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:12:
De specs:

Server 2008 R2
Intel Core 2 Quad Q8300
4 GB Memory
Op een Dell Optiplex 960 SFF
en een extra NIC van Realtek (deze was als enige verkrijgbaar als Low Profile)
Een Dell Optiplex dat is toch geen server??? Weet niet voor hoeveel users maar goed.Routing zal niet zo heel disk intensief zijn maar wel processor intensief, je hebt er wel een Quad Core inzitten. Ik zou dan wel is weten wat een performance log aangeeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 23-12-2010 22:19 ]

• Clavat
Dat mag toch niets uitmaken?
Waarom zou er dan slechtere performance van moeten komen?

• Turdie
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:17:
Desktop hardware is niet ontworpen om server taken uit te voeren, server hardware is dat wel. Hoeveel users maken hier dan gebruik van?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 23-12-2010 22:21 ]

• EoG

EoG

BOFH

shadowman12 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:15:
[...]

Een Dell Optiplex dat is toch geen server??? Dat vind ik het niet raar dat je performance problemen hebt als je routing gaat gebruiken. Weet niet voor hoeveel users maar goed.
Slechts voor 2, als ik het goed begrepen heb, maar je hebt zeker een punt.
Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:17:
Een Optiplex is niet gebouwd om Server 2008 op te draaien; sterker, dit is een PC welke bedoeld is voor de zakelijke lijn en zelfs slechter zal presteren dan een consumenten-PC als hier een server-versie van Windows op wordt gedraaid, laat staan als "router". Ervaring? Jarenlang bij Dell gewerkt als product specialist voor de zakelijke markt ;). De Optiplex-range is niet gebouwd om twee NIC's te hanteren.

• Clavat
Omdat dit in test fase is 5 gebruikers max.
Als ik thuis mijn Poweredge 1850 kon opzetten was het miss geen probleem geweest helaas kan ik deze nog niet opzetten vanwege het geluid dat deze produceert en ik er eerst iets op moet zien te vinden vandaar ik het zo doe.

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:23:
Omdat dit in test fase is 5 gebruikers max.
Als ik thuis mijn Poweredge 1850 kon opzetten was het miss geen probleem geweest helaas kan ik deze nog niet opzetten vanwege het geluid dat deze produceert en ik er eerst iets op moet zien te vinden vandaar ik het zo doe.
Zet hem op zolder/meterkast! Een Poweredge kan dit makkelijk af, maar je zult hem niet makkelijk stil krijgen, server-eigen :)

• Clavat
Ik wil hem graag op de Zolder neer zetten maar ik wil ook nog ergens kunnen slapen om zo te zeggen.
De meterkast is klein hier thuis.. en dus geen plaats voor ik heb al die mogelijkheden bekeken, echter kan deze dus niet plaatsen momenteel..

Dus heb ik momenteel geen andere oplossing dan dit..

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:28:
Ik wil hem graag op de Zolder neer zetten maar ik wil ook nog ergens kunnen slapen om zo te zeggen.
De meterkast is klein hier thuis.. en dus geen plaats voor ik heb al die mogelijkheden bekeken, echter kan deze dus niet plaatsen momenteel..

Dus heb ik momenteel geen andere oplossing dan dit..
Dan ben ik bang dat de performance op je clients op dit moment zo blijft, je zou natuurlijk aan het modden kunnen slaan door stillere fan's etcetera te installeren in je Poweredge, echter zul je je schijven blijven horen. Een budget oplossing is hier helaas niet voor.

[ Voor 4% gewijzigd door EoG op 23-12-2010 22:32 ]

• Clavat
Hmm das minder
en dan even een advies
als ik dan dit moederbord ga gebruiken dat hier alleen maar ligt: foxconn c51xem2aa? zal de performace dan iets beter worden?

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:37:
Hmm das minder
en dan even een advies
als ik dan dit moederbord ga gebruiken dat hier alleen maar ligt: foxconn c51xem2aa? zal de performace dan iets beter worden?
Ik zou zeggen; proberen. Waarschijnlijk moet je Server 2k8 opnieuw installeren, maar dit moederboard is wel wat beter qua performance, dan de board's die Dell in z'n workstations gooit.

edit: het blijft natuurlijk een moederboard wat gefabriceerd is voor Desktop PC's.

[ Voor 8% gewijzigd door EoG op 23-12-2010 22:41 ]

• Clavat
hmm dat word weer alles opnieuw inrichten na de kerst dagen das iets minder maar we gaan gewoon proberen.

Edit maar hoe kan het dan dat alles snel en goed werkt behalve dat? daar zet ik even mijn vraagtekens bij

[ Voor 34% gewijzigd door Clavat op 23-12-2010 22:44 ]

• EoG

EoG

BOFH

Clavat schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:43:
hmm dat word weer alles opnieuw inrichten na de kerst dagen das iets minder maar we gaan gewoon proberen.

Edit maar hoe kan het dan dat alles snel en goed werkt behalve dat? daar zet ik even mijn vraagtekens bij
Zoals shadowman12 en ik al aangaven; deze hardware is niet ontworpen voor server doeleinden. Dat je een extra NIC in een PC plaats wilt niet zeggen dat het moederboard en de overige hardware dit aankan, het is ontworpen voor 1 ding; een verbinding opzetten en het verhandelen van netwerkverkeer, niet het doorspelen van netwerkverkeer. In een huishouden heb je daar andere hardware voor, wat je zelf al ondervonden hebt. ;)

Het is inderdaad een kwestie van proberen; mocht het hetzelfde resultaat hebben dan weet je nu in ieder geval de oorzak. Belangrijk is wel dat je nu weet hoe je dit kan opzetten, daar heb je in de praktijk veel meer aan dan de limieten die de hardware je geeft! :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EoG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:48:
[...]

Zoals shadowman12 en ik al aangaven; deze hardware is niet ontworpen voor server doeleinden
Pffff.

Overdrijven is ook een vak apart hoor. Voor thuisgebruik (5 users) een Poweredge gaan gebruiken, dán spoor je dus totaal niet meer. Ik heb nog geen Windows Server-OS onderhanden gehad wat niet op bogstandard HP of Dell desktop hardware wilde lopen.

* alt-92 aait z'n dc7800 sff met drie nics en 2003 Server + ISA2006 nog maar eens.

Dit is gewoon een RRAS issue wat de TS heeft, meer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 24-12-2010 07:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Clavat
Ja maar wat voor Issue is het dan? want ik was ook al aan het zoeken geweest e.d.
Maar een netwerk kaart 100mbit moet toch ook gewoon 100mbit doorgeven? dan..
Of zit ik er gewoon naast?

• tc982
Clavat schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:46:
Ja maar wat voor Issue is het dan? want ik was ook al aan het zoeken geweest e.d.
Elke netwerkkaart is anders. Vroeger gebruikte ik enkel 3COM 3C905TX kaarten en liet ik de onboard kaart voor wat het is. Een kaart van 5euro zal niet dezeflde performantie geven als een deftige Intel NIC los.

• Turdie
Clavat schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:46:
Lees dit anders even door, en kijken of je config helemaal in orde is:
Routing How To...

En ook deze:
Common routing problems

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 24-12-2010 10:02 ]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Wat gebeurt er als je de client zelf een vast ipadres geeft? Al eens een driver update van je netwerk kaart uitgevoerd , zelfde probleem eens gehad met SBS2003. Update eroverheen en alle problemen waren verholpen

Verwijderd

kijk hier eens Windows Server 2008 - Troubleshouting onbereikbare website

Probleem was conflict met DNS. Kan je detecteren in foutmeldingen in server manager.

Voorbeeld van zo een foutmelding : http://www.screencast.com...c4-4da4-ab2d-837abfdf9006

Na het deactiveren van het DNS (+ instelling internet even op automatisch zetten) werkte het internet veel sneller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 04:33:
kijk hier eens Windows Server 2008 - Troubleshouting onbereikbare website

Probleem was conflict met DNS. Kan je detecteren in foutmeldingen in server manager.

Voorbeeld van zo een foutmelding : http://www.screencast.com...c4-4da4-ab2d-837abfdf9006

Na het deactiveren van het DNS (+ instelling internet even op automatisch zetten) werkte het internet veel sneller.
Wat zijn de round-trip tijden (in ms latency) indien je door de server externe adressen test?
Probeer dit MET DNS resolving en ZONDER DNS resolving
Wat zijn diezelfde tijden VANAF de server zelf?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
shadowman12 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:15:
[...]

Een Dell Optiplex dat is toch geen server??? Weet niet voor hoeveel users maar goed.Routing zal niet zo heel disk intensief zijn maar wel processor intensief, je hebt er wel een Quad Core inzitten. Ik zou dan wel is weten wat een performance log aangeeft.
Jouw reactie heeft toch niets te maken met het probleem van de TS? Routing is pas cpu-intensief als je met je quad core meer dan 5000Mbit gaat routeren waarschijnlijk, een dns request heeft daar niets mee van doen.

Ik kan alleen maar adviseren om wireshark of een andere sniffer te installeren, en op je verschillende interfaces te sniffen wat er aan de hand is.

Staat niet toevallig tussen je forward zones de zone "."? Zo ja, dan kun je die weggooien..

Edit: en zie nu pas dat er nog een pagina 2 was |:(

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 27-12-2010 15:58 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
EoG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:22:
[...]

Slechts voor 2, als ik het goed begrepen heb, maar je hebt zeker een punt.

[...]

Een Optiplex is niet gebouwd om Server 2008 op te draaien; sterker, dit is een PC welke bedoeld is voor de zakelijke lijn en zelfs slechter zal presteren dan een consumenten-PC als hier een server-versie van Windows op wordt gedraaid, laat staan als "router". Ervaring? Jarenlang bij Dell gewerkt als product specialist voor de zakelijke markt ;). De Optiplex-range is niet gebouwd om twee NIC's te hanteren.
Heb jarenlang gerouteerd met een Optiplex GX620 uit mijn hoofd.. Haalde tot 950Mbps zonder te zweten.. Ik geloof best dat je bij dell hebt gewerkt, maar een computer is een computer..

Iedere computer heeft zijn eigen performancelimiet, en ja, uit mijn nieuwe R710's haal ik meer performance dan uit een desktopje, maar ze kunnen allemaal in principe hetzelfde.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
TS, je kunt ooks eens EDNS probes uitzetten, heb ik ook problemen mee gehad toen ik wat DNS server upgrade naar 2008R2. (http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)

of "dnscmd /config /EnableEDNSProbes 0" als je geen zin hebt om te zoeken..

Pagina: 1