• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16
Blijkbaar was de firmware voor de Samsung HD204UI nog niet uitontwikkeld en is het noodzakelijk om de firmware te patchen. http://forums.whirlpool.net.au/archive/1597038 Hiervoor heb je echter een PC nodig. En die heb ik niet. Ik heb wel een laptop. En de schrijven draaien in een synology DS211

Is er iemand die weet hoe je de firmware van de Samsung HD204UI kan upgraden met een laptop (XP) of met de DS211? Of eventueel met een HDD docking station http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31937

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 02-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Heeft je laptop eSata? Het is mij gelukt toen ik die harde schijf op een eSata aansluiting heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:02
Prima plan om een eSata poort te gebruiken !
Maar wat ik me afvraag, hoe noodzakelijk is het nou precies om te upgraden? Ik heb er hier sinds een maand 4 in een 411J draaien en heb tot nu toe nergens last van. . . is het een kwestie van tijd tot ik dit wel heb of heb ik gewoon mazzel?

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Free rider schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:09:
Heeft je laptop eSata? Het is mij gelukt toen ik die harde schijf op een eSata aansluiting heb aangesloten.
Helaas ik heb een Dell D620 en daar zit geen eSata op. Ik kan hem wel openschroeven en de schijf vervangen, maar ik ben bang dat de laptop te weinig power geeft om een 3,5 inch harddisk rond te draaien. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Je zou een aparte voeding kunnen gebruiken die voor de stroomvoorziening zorgt.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Sjoerten schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:29:
Maar wat ik me afvraag, hoe noodzakelijk is het nou precies om te upgraden? Ik heb er hier sinds een maand 4 in een 411J draaien en heb tot nu toe nergens last van. . . is het een kwestie van tijd tot ik dit wel heb of heb ik gewoon mazzel?
Voor zover ik begreep, loop je risico als de harde schijf wordt aangestuurd met AHCI en write caching aanstaat. Ik heb geen idee of dat het geval is in de Synology.
Mocht dat het geval zijn dan zou ik zeker die upgrade uitvoeren, het probleem kwam pas enkele maanden na de release aan het licht.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Kun je niet even bij een vriend de schijf aan een PC hangen? Dat updaten zal heus geen uren in beslag nemen lijkt me zo.

Anoniem: 16536

IDE/SATA naar USB doosje van 3 tientjes bij de mycom ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Free rider schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:09:
Anoniem: 292340 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:55:
Je zou een aparte voeding kunnen gebruiken die voor de stroomvoorziening zorgt.
Thanks harddisk eruit en een verloop kabeltje van HDD sata naar esata van mijn HDD docking did the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Sjoerten schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:29:
Prima plan om een eSata poort te gebruiken !
De data wordt niet goed weggeschreven als er tijdens een wegschrijf actie ook smartinformatie wordt opgevraagd. Maar ik zou nog ff wachten met patchen als ik jou was. Ik heb nu spin up problemen met 1 disk.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=31364

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 14:40
die spin-up problemen treden alleen op bij Synology, dus dat is niet perse het probleem van Samsung...
Pagina: 1