Nieuwe chip maakt 'slimme camera's' op Android mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:17
http://www.ambarella.com/...-Based-Smart-Cameras.html

Vooropgesteld snap ik niet waarom het persbericht het ding introduceert alsof het enkel en alleen voor Android geschikt is - ik zie namelijk een system on a chip bestaande uit drie cores en een tweetal DSPs. Tuurlijk is een Android-based telefoon een van de vele mogelijkheden, maar de claim uit het artikel dat de SoC 'op Android' draait is enigzins loos.

Misschien is het dan ook niet juist om 't in de inleiding een 'beeldprocessor' te noemen, aangezien het meer is dan enkel dat.
en stelt de smart camera in staat om binnen een seconde te starten.
Ook dit is m.i. een vreemde opmerking. In het persbericht lees ik:
By leveraging the fast growing Android ecosystem and cloud-based video services, the iOne will open the door for a new class of smart camera device capable
en
while a third 533-MHz ARM-11 handles real-time camera tasks and enables camera boot time of under one second.
Met andere woorden, een camerasensor die je aan de SoC hangt kun je binnen een seconde initaliseren. Misschien is 'een smart camera' dan een alternatief, aangezien 'de' suggereert dat er een specifieke device/unit wordt bedoeld.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ambarella maakte meerdere keren specifiek melding van Android, vandaar ook mijn insteek, maar je hebt gelijk dat nergens staat dat de soc op Android draait. Ik nam alleen aan vanwege het feit dat Ambarella zegt dat de chip Android-applicaties kan draaien, er ook gebruik wordt gemaakt van Android als besturingssysteem. In die zin zou de soc dan dus 'draaien' op Android.

Ik heb in de intro inderdaad foutief het woord 'beeldprocessor' gebruikt en dit klopt niet. Ik heb dit gewijzigd in 'systeemchip voor camera's'. Dat dekt wel de lading.
Thralas schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:59:
http://www.ambarella.com/...-Based-Smart-Cameras.html

Vooropgesteld snap ik niet waarom het persbericht het ding introduceert alsof het enkel en alleen voor Android geschikt is - ik zie namelijk een system on a chip bestaande uit drie cores en een tweetal DSPs. Tuurlijk is een Android-based telefoon een van de vele mogelijkheden, maar de claim uit het artikel dat de SoC 'op Android' draait is enigzins loos.

Misschien is het dan ook niet juist om 't in de inleiding een 'beeldprocessor' te noemen, aangezien het meer is dan enkel dat.