M'n camera met de 70-300 VR erop is zonet van ongeveer 90cm op de grond gevallen, vol op de lens. Even getest of alles werkte dus, en ik blijk pech te hebben. Op het focuspunt waarop hij stond (2m) hoor je nu een klik bij het heen- en weer focussen (manueel) en met de AF komt hij daar niet meer voorbij. Daarnaast is het zo dat de autofocus nogal varieert: de ene keer kan hij van 2m naar de korste focusafstand en weer terug, de andere keer vanaf 1.7m: een heel verschil.
Manueel focussen gaat ook niet goed, ook daar is het de ene keer dat je niet voorbij een meter of 3 komt, de andere keer kom je bijna tot oneindig. De VR aanzetten verslechtert het allemaal nog wat meer, dan is autofocussen bijna onmogelijk en manueel focussen lukt alleen nog tussen 1.7 en de kortste focusafstand.
De VR doet het verder op zich nog wel, de diafragmabladen gaan goed open en dicht. Wat moet ik er nu mee? Is het gedaan, of nog enigszins reparabel?
Manueel focussen gaat ook niet goed, ook daar is het de ene keer dat je niet voorbij een meter of 3 komt, de andere keer kom je bijna tot oneindig. De VR aanzetten verslechtert het allemaal nog wat meer, dan is autofocussen bijna onmogelijk en manueel focussen lukt alleen nog tussen 1.7 en de kortste focusafstand.
De VR doet het verder op zich nog wel, de diafragmabladen gaan goed open en dicht. Wat moet ik er nu mee? Is het gedaan, of nog enigszins reparabel?