Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Automatische bestand actie: cut file, paste file, delete fol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben op zoek naar een script of een programma die de volgende zaken zou kunnen uitvoeren.

1. Knip bestand in subfolder
2. plak bestand in root folder
3. wis subfolder

Ik heb namelijk heel veel bestanden die zich bevinden in een subfolder met daarin één enkel bestand. Ik zou deze bestanden graag samen hebben in de root folder.

Nu ben ik persoonlijk niet echt sterk in windows scripting, maar wil gerust wel wat bijleren. Dus alle duwtjes in de juiste richting zijn welkom.

Thanks

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zoeken met *.* in map, inclusief sub folder, dan de uitkomst alles slecteren, en naar root doen, dmv cut of move.
Met total commander of verkenner proberen.

Verwijderd

Topicstarter
idd zo doe ik het nu :-)
Alleen het is zo een root folder of 300 en na een goeie 60 is dat toch al een heel vervelende optie

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt echt niet knip/plak doen, maar gewoon verplaatsen.

Als je wilt scripten, ga dan voor WSH/VBScript of voor Powershell. Nu nog batch aanleren is niet erg handig.

PS: met foreach kan je een lijst doorlopen, met move-item verplaatsen. Zie bijv. [google=powershell move files], maar vergeet natuurlijk niet eerst een tutorial of twee te lezen!

Datzelfde geldt voor VBScript, [google=vbscript move files] (bijv. http://www.activexperts.c...ripts/filesfolders/files/) geeft voorbeelden maar je wilt eerst de basics lezen/leren.

In beide gevallen: maak bijv in een tekstbestand een lijst directory-namen, en per directory ga je alle bestanden langs.

Edit: of als je geen zin hebt om iets bij te leren: sleep eenmalig alle 300 dirs in 1 dir, dan is het maar 1 keer zoeken op * en slepen maar.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 23-12-2010 14:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)