Geluidsproductie Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een aantal recensies lees ik klachten over de Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB. Het gaat dan om bijvoorbeeld een tikkend geluid. Tegelijk neemt de c't (juni 2010) de HD103SJ (hoewel ik hier niet de toevoeging F3 bij zag staan) op in een systeem waarin ze geen concessies hebben willen doen op het gebied van geluidsproductie. Aangiezien ik de c't hoog aansla, heeft dit me in verwarring gebracht. Weet iemand hoe dit zit? Is dit een stille HDD? Of misschien erg goed op andere terreinen en iets minder op het gebied van geluidsproductie?

Verwijderd

Vindt hem een hoop geluid maken ,meestal boot ik van ssd maar af en toe ook van de samsung , dan heb ik welleens het idee dat die kapot gaat omdat die zoveel herrie maakt :(

Edit ,
bij mij zit die strak tegen een alu kast aangeschroefd wat niet bevoorderlijk is voor enige demping van het geluid , eerder een versterking. En booten is wat anders als bestanden copieren naar je hd ,booten bestaat vooral uit hele kleine leesacties :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 14:58 ]

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb 2 Samsung F3's in mn computer zitten, met als bootschijf een SSD. In mijn kast (Antec Sonata Elite) zijn de harde schijven zo goed als onhoorbaar. Ze zijn opgehangen in rubber fyi, maar zoals ik al zei, zo goed als onhoorbaar!

Edit: Voor alle duidelijkheid, ze zijn ook onhoorbaar als er data naar geschreven / van gelezen wordt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door nWn op 23-12-2010 14:25 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is dit niet ook een probleem van de bouwkwaliteit van de behuizing? Samsung heeft namelijk altijd de naam gehad stille hardeschijfen te bouwen. Vaak dat trillingen door reconantie van (goedkopere?) behuizingen versterkt worden. Als je de duurdere behuizing neemt zie je vaak dat hardeschijfen worden bevestigd met rubberen ringetjes of dat de hele drivecage is opgehangen in rubbers.

Je kunt overigens ook wel materialen kopen om dit als nog te bewerkstelligen. Oa. Zalman heeft hier het een en ander voor, maar ook Scythe heeft hier wel oplossingen voor, zie de pricewatch: http://tweakers.net/price...5/hardeschijfkoeling.html

Wat je ook kunt doen (is wel prijzig) een SSD gebruiken voor OS en applicaties en bijvoorbeeld een grote Western Digital GP hardeschijf voor dataopslag en applicaties die miner "snelheid" nodig zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:58:

Als je de duurdere behuizing neemt zie je vaak dat hardeschijfen worden bevestigd met rubberen ringetjes of dat de hele drivecage is opgehangen in rubbers.
Zit me toch af te vragen of dat niet nadelig is voor de hd zijn random acces speeds ,ivm met de actuator in de hd die een bepaalde kracht genereerd .Die kracht die gegeneerd wordt met een bepaalde beweging moet opgevangen worden , met rubber heb je denk ik altijd een elasticiteit , Waarintegen strak op ijzer gemonteerd blijft de hd veel vaster zitten .Het geluid wat je hoort is van de energie van de actuator die korte bewegingen maakt op over de platters.

wha zal wel niet uitmaken met een hd :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net een ander probleem met geluidsproductie en deze schijf. Het schijnt dat er een compatibiliteitsprobleem is tussen de Samsung Spinpoint F3 HD502HJ en de be quiet! Pure Power L7 530W. Bij deze combinatie ontstaat een hoge fluittoon in de voeding. Weet iemand hoe dit komt (en of er een oplossing is)? En zou hetzelfde gelden voor het hier besproken model (HD103SJ)?
Pagina: 1