Toon posts:

Via 133A: Asus en Abit, who's da man

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens lekker gesurfd over de sites van Asus en Abit en heb (geprobeerd ;)) een review gedaan van de Asus P3V4x en de Abit VT6x4.
Bij de Asus heb ik als enige mogelijke nadeel gevonden de overclockbaarheid. Wat errug goed is zijn de 6 pci-sloten:')
Bij de Abit zit zo'n irritante soundchip en dat is ook vrijwel het enige minpunt. Jammer dat er 5 pci-sloten opzitten, maar ja daar kunnen we ook mee leven. Er zit daarentegen wel een 2e isa-slotje op (voor mijn AWE64:'))

Mijn conclusie: ik denk dat ik toch voor die Abit ga omdat ie op de eerste plaats goedkoper is (zie pricewatch), op de 2e plaats goed te overclocken is en als last but not least het 2e ISA-slot.

Als jullie willen reageren (en het zeker niet kunnen laten om niet te doen :)) doe dat dan ook, ik wil graag jullie reacties (en ervaringen) horen..

Greetzzzzzz......da Monsta

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Waarom ga je niet voor de Abit KA7? Die komt binnekort ook uit (midden april I think), en die lijkt me wel vetjes...
Wat voor compie hebbie want anders kan ik je die Abit KA7 natuurlijk ook niet aanbevelen.. duh...
Mzzl

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
ik denk dat het hier over een p2/3 mobo gaat

ik als asus en abit gebruiken, zal altijd asus aanbevelen. Gewoon omdat ik merk dat mijn asus mobo's voor de p2/3/celly (ik heb de p2b, p2b-f gehad, werk nu met de p3b-f)
zeker stabieler zijn dan de abit mobo's.

Ook draai ik er nu een abit BP6 naast, deze is zeker onstabieler dan de p3b-f en heeft ook nog verrot gedoe met insteek kaarten.

Druk ik al mijn kaarten, v770 agp, sb live, 2x 3com nic, dxr3 en een isa dynalink modem in de p3b-f draait alles perfect, doe ik ze in de BP6 dan wil een van de 2 3com's niet werken. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik mijn eerste pci slot niet kan gebruiken omdat daar de koeler van de viper voor hangt.

Ik adviseer dus Asus

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb je goed in de gaten DennisM. Het gaat inderdaad erom dat ik een P3 bordje ga kopen. Eigenlijk nog even voor een matige Celly 400 ;), maar later als ik weer wat geld bij elkaar gesprokkeld hebt, kan ik er een leuke Coppermine in pompen, met een G-Force >:)
Maar zou je mij die Asus aanraden alleen omdat ie stabieler is, die Abits zijn ook redelijk stabiel hoor. Doe jij ook aan oc'en op dat Asus bordje? Ik wil namelijk mijn celeron zo snel mogelijk laten rennen, namelijk op 600 (6*100 :9, indien mogelijk)
Tot nu toe al bedankt voor de info.
P.S. geen reacties over AMD Athlons want die vind ik op het moment te duur.... thnx