Ik lees op diverse plaatsen dat de be quiet! Pure Power L7 300W een hoge fluittoon zou produceren. Hoe zit dat? Weet iemand hier meer over?
De kans is aanwezig bij elke voeding, maar ook bij elk moederbord of elke videokaart. Is niet echt te zeggen bij welk merk het nu meer voorkomt. Is iig niet zo dat een groot gedeelte er last van heeft, zijn altijd uitzonderingen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zou dat dan aan de condensatoren liggen? In dat geval zou ik namelijk denken dat producten met goede condensatoren hier minder last van hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan het Gigabyte GA-H55M-USB3 moederbord. Gigabyte stelt op dit bord condensatoren van hoge kwaliteit te gebruiken.
L7 530W heeft in ieder geval een compatibiliteits probleem met de Samsung Spinpoint F3 HD502HJ waardoor inderdaad een geluid van zeer hoge frequentie ontstaat.
Is het fluiten/piepen niet eerder te wijten aan "coil whine" (resonerende spoelen)!?
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Hee, dat is interessant. Ik las voor het eerst over deze fluittoon in een artikel in de c't waarin inderdaad een Spinpoint gebruikt werd. Weet je toevallig waar dit compatibiliteitsprobleem door veroorzaakt wordt? En geldt het alleen voor deze specifieke modellen, of ook voor bijvoorbeeld een andere Spinpoint?Saturnus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:04:
L7 530W heeft in ieder geval een compatibiliteits probleem met de Samsung Spinpoint F3 HD502HJ waardoor inderdaad een geluid van zeer hoge frequentie ontstaat.
Een topicstart van een enkele zin met geen enkele eigen inzet (of in ieder geval met geen melding van de inzet die je zelf gedaan hebt) voldoet geheel niet aan de eisen die we op GoT stellen aan het openen van een topic.
Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart
Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.