• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Hallo tweakers,
Ik heb eigenlijk al anderhalf jaar een probleem met mijn router. Het betreft een Sitecom WL-153. Met een aantal apparaten is de draadloze verbinding erg onbetrouwbaar. Als ik een officiële sitecom adapter gebruik valt de verbinding eigenlijk nooit weg. Ook met een Belkin adapter is de verbinding goed. Echter met veel ingebouwde adapters (zoals in een Dell en Asus laptop), of met een HTC Hero of BB Curve, valt de verbinding na een paar minuten weg. Op de laptops herpakt die de verbinding wel weer automatisch (toch blijft dit irritant met downloaden), maar op de mobieltjes moet ik zelf weer Wi-Fi opnieuw aanzetten. Het vreemde is dat dit met een Nokia N97 weer niet gebeurt. Daar blijft de verbinding wel tot stand. Ik heb met de HTC Hero andere routers geprobeerd, daar blijft de verbinding wel tot stand. Nu is mijn vraag of dit door de router kan komen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Is er niemand die hier antwoord op heeft? Of is mijn probleem onduidelijk. Ik ben namelijk bereid een nieuwe router te kopen maar wil dan wel weten of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

Tazzios

..

Al op google gekeken? Er lijken meer mensen probleem te hebben met het apparaat.
Indien die ook geen oplossing hebben kunnen vinden is een andere router uit proberen het enige wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Je zou eens kunnen kijken of er een firmware update is...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Heb je al andere kanalen geprobeerd? Andere encryptie (WPA-Only of WPA2-only of als je een schijnveiligheid OK vindt: WEP)?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik gebruik nu WPA2/WPA-PSK en hou het liever daarbij. Zeker geen WEP.
Wel heb ik een firmware-update uitgevoerd, eens kijken of het heeft geholpen.

[ Voor 120% gewijzigd door -Edwin- op 28-12-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
De nieuwe firmware heeft helaas niet geholpen. De verbinding blijft maar wegvallen. Overigens gebeurt dit op een laptop alleen als je even niets met het internet doet. Bijvoorbeeld tijdens het streamen van een video valt de verbinding niet weg. Dat neemt niet weg dat er nog steeds iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Dit zijn zulke specifieke problemen daar kun je weinig aan doen behalve er achter komen aan welk apparaat het ligt. Maar aangezien je al verschillende clients hebt geprobeerd kan het enkel nog aan de router liggen.

Ik zou zeggen reset de router, draadloos beveiliging uit en kijk dan of hij het wel normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Tazzios schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:28:
Dit zijn zulke specifieke problemen daar kun je weinig aan doen behalve er achter komen aan welk apparaat het ligt. Maar aangezien je al verschillende clients hebt geprobeerd kan het enkel nog aan de router liggen.

Ik zou zeggen reset de router, draadloos beveiliging uit en kijk dan of hij het wel normaal doet.
Gedaan, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Welk router adviseren jullie mij? :P Ik zie bij de gouden steeksleutel verkiezingen de ''Linksys WRT610N'' en de ''Netgear WNDR3700'' staan. Dit lijken mij dus goede keuzes. Maar welke is beter?

[ Voor 13% gewijzigd door -Edwin- op 28-12-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Ik heb zelf aardig vaak (18x) de WRT54GL geïnstalleerd met dd-wrt er op, ook bij noobs thuis.
Maar die is alleen G. Thuis heb ik nu de WRT320 staan (weer met dd-wrt) maar de
TP-LINK Wireless N Gigabit Router TL-WR1043ND
is momenteel interessanter i.v.m. externe antenne aansluitingen, de USB aansluiting en prijs.

EDIT:
"beter" in een begrip die voor iedereen anders is. de Netgear heeft meer Flash en RAM dan de linksys dacht ik. Sommige draaien er aardig wat software op. Hij is echter ook +-30 euro duurder.

[ Voor 28% gewijzigd door Tazzios op 28-12-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Tazzios schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:51:
Ik heb zelf aardig vaak (18x) de WRT54GL geïnstalleerd met dd-wrt er op, ook bij noobs thuis.
Maar die is alleen G. Thuis heb ik nu de WRT320 staan (weer met dd-wrt) maar de
TP-LINK Wireless N Gigabit Router TL-WR1043ND
is momenteel interessanter i.v.m. externe antenne aansluitingen, de USB aansluiting en prijs.

EDIT:
"beter" in een begrip die voor iedereen anders is. de Netgear heeft meer Flash en RAM dan de linksys dacht ik. Sommige draaien er aardig wat software op. Hij is echter ook +-30 euro duurder.
Je hebt gelijk. Wat ik meer bedoelde is het verschil in kwaliteit van het merk. Staan Netgear en Linksys bekend om goede routers etc? Want over Sitecom lees ik nu (en toen ik het kocht ook), dat het niet altijd even goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Van linksys kan ik zeggen goede hardware alleen de software is minder.
Netgear ben ik niet zo bekend mee maar heeft onder tweakers volgens mij nog wel een goede reputatie.
Je kan de reviews in de pricewatch er eventueel op na slaan.

Verder zul je jezelf af moeten vragen wat je ermee wilt doen en wat je er aan kwijt wilt zijn.
Pagina: 1