Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op het moment een computerkast aan het verwisselen, namelijk de XION ONYX.
Nu wil ik een moederbord erop plaatsen, maar moet ik dan alsnog standoffs plaatsen.

Het te plaatsen moederbord is een Intel DG31PR.

Ik vroeg me af of standoffs altijd gebruikt moeten worden.

(PS, de schroefplaatsen in de kast hebben een verhoging waardoor het moederbord de kast niet raakt)
Afbeeldingslocatie: http://images.highspeedbackbone.net/itemdetails/A406-1073/A406-1073-out4-ge.jpg

Alvast bedankt.

(kan geen foto's maken)

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Ik zou het voor de zekerheid doen; om het echt zeker te weten kun je natuurlijk even contact opnemen met de fabrikant van de kast.

Daarnaast moet je ook even bedenken of het wel gaat passen met stand-off's erbij ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die verhoging er zit heb je geen spacers meer nodig, waar het om gaat is dat je moederbord niet straks op de metalen plaat geschroefd is, dat gaat meestal niet goed.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
Zo aan te zien zitten die verhogingen in deze kast op de plaatsen van een ATX formaat moederbord.
Het moederbord dat jij aangeeft is een mATX bord. Dus je hebt een aantal andere gaten nodig.
Bij in het linker rijtje, heb je het derde schroefgat nodig (zeg maar dus die twee verhoogde in)
Hier moet je dan wel een afstandbusje inzetten.
In de verhoogde stukken hoef je uiteraard geen busjes te plaatsen. Anders gaat je backplate nooit meer passen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus Pittie,

Ik moet onder het 2e verhoogde schroefgat standoffs plaatsen(van onderaf geteld)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, waarschijnlijk wel. Het is simpel, als je het moederbord hebt, zorg gewoon dat er onder ieder gat een spacer zit (en dat er geen spacers zitten op lekken waar je geen schroefgat in het mobo hebt zitten).

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:19:
Dus Pittie,

Ik moet onder het 2e verhoogde schroefgat standoffs plaatsen(van onderaf geteld)?
Leg je moederbord even los in je kast en kijk waar je extra spacers moet plaatsen. Je wilt absoluut geen spacers plaatsen als er geen overeenkomend gat in je moederbord zit.

[ Voor 13% gewijzigd door tarlitz op 23-12-2010 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, gedaan en het is gelukt.

erg bedankt allen
Pagina: 1