Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week ergens de Sapphire HD 6850 Toxic aangeschaft en ook binnengekregen.
Echter.. als ik deze in mijn systeem inbouw en aanzet, begint de videokaart ontiegelijk hard te blazen. Het lijkt me of de fan op 100% speed gaat. Zelfs met de kast dicht blijft deze ontiegelijk hard en constant blazen.

Normaal zou je zeggen, dat kan best bij het opstarten en dat na het eerste beeld het geluid weer lager gaat. Echter krijg ik helemaal geen beeld. Alles blijft op zwart staan. Het systeem piept wel bij het POST proces (de enkele piep, zoals het normaal ook hoort).

Als ik mijn oude videokaart, XFX GeForce 9800 GTX+, weer terug in mijn systeem plaats werkt alles perfect en krijg ik gelijk weer beeld.

Welk systeem?
1x AMD Phenom X4 9950
1x Asus M3N78 Pro
2x G.Skill F2-8500CL5D 4GB
1x Thermaltake Toughpower 650W

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
- CMOS reset (batterij eruit even wachten)
- Verschillende stroom aansluiting geprobeerd (6-pins)

Voordat ik de videokaart teruggestuurd heb, heb ik eerst contact opgenomen met de technische afdeling. Terwijl het systeem op de achtergrond flinke herrie aan het maken was, en ik een aantal tests heb moeten uitproberen van de technische dienst (andere monitor poort, maar ook de dingen die ik hierboven al heb beschreven over CMOS en stroom aansluiting), werd mij gezegd dat het inderdaad als een defect klinkt (hij hoorde de videokaart door de telefoon heen geluid produceren).

Ik heb de videokaart ook teruggestuurd naar Salland, zij geven echter aan dat de videokaart het gewoon doet.
Mij lijkt het stug dat de videokaart niet op mijn systeem werkt, dan zou de XFX toch ook niet moeten werken?

Zie ik iets over het hoofd wat jullie zien?

Alvast heel erg bedankt.. :)

edit: Topic moet zijn "Geen beeld met nieuwe videokaart" was even niet helemaal wakker..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 14:59 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

Dat je fan op 100% draait kan duiden dat je de voedingskabels niet goed aangesloten hebt. Waardoor je eigenlijk gelijk je probleem oplost als je deze wel goed aansluit. Als je een je een beetje redelijke voeding hebt kun je het beste 2 apparte kabels gebruiken en niet 1tje die gesplitst is..

Waarschijnlijk krijgt de 6850 niet genoeg prik.

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 23-12-2010 12:58 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45
1) proberen in een andere pc
2) kabels dubbel checken
3) juiste slot?

100% fan speed totdat een driver is geladen (in windows bv) komt ook wel voor.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
driver deinstalleren met de catalyst driver!!!!!!!
Windows in veilige modus starten dan driver sweeper er overheen halen.
Dan kaart omwisselen en dan de catalyst driver weer installen.

• neo_theone381
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 21:48
Ik heb de zelfde kaart gekocht, en deze heb ik de volgende configuratie geplaatst:
Intel C2D 6750
ASUS Republic of Gamers Maximus
OCZ 4GB
550 Wat voeding van OCZ

En ik heb verder geen problemen met de kaart, hij draait fantastisch _/-\o_

Maybe dat je voeding het niet trekt.

Verwijderd

Topicstarter
jbkappirossi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:11:
driver deinstalleren met de catalyst driver!!!!!!!
Windows in veilige modus starten dan driver sweeper er overheen halen.
Dan kaart omwisselen en dan de catalyst driver weer installen.
Ik krijg helemaal geen beeld, kom nieteens tot het POST proces. Heb netjes de drivers van oude videokaart weggegooid voordat ik de nieuwe erin stak..
Lumics schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:02:
1) proberen in een andere pc
2) kabels dubbel checken
3) juiste slot?

100% fan speed totdat een driver is geladen (in windows bv) komt ook wel voor.
Enigste wat ik kan bedenken wat nog te proberen valt, is door het bij een vriend van mij in een andere PC te proberen. Het is de juiste PCI slot, en ook de kabels zouden goed moeten zijn (ik gebruik immers precies dezelfde kabel bij mijn XFX, heeft ook 2 x 6-pins stroom nodig (en deze kaart werkt wel)..
Audione0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:57:
Dat je fan op 100% draait kan duiden dat je de voedingskabels niet goed aangesloten hebt. Waardoor je eigenlijk gelijk je probleem oplost als je deze wel goed aansluit. Als je een je een beetje redelijke voeding hebt kun je het beste 2 apparte kabels gebruiken en niet 1tje die gesplitst is..

Waarschijnlijk krijgt de 6850 niet genoeg prik.
Bij de thermaltake toughpower 650w heb je modulaire stroomstekkers, beide stekkers (6-pins) zijn apart in de voeding gestoken..

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45
Ik neem aan dat je een PCI-E slot bedoeld...

Ik zie dat dat mobo onboard video heeft. Stuurt hij het signaal niet naar de Onboard videokaart? Dat alles eigenlijk gewoon goed gaat, maar dat je het niet ziet?

Stop anders eens de oude kaart erin, schakel in de bios de onboard video uit, en plug vervolgens de nieuwe erin.
Misschien kan je nog een biosupdate draaien voor de zekerheid?

[ Voor 46% gewijzigd door Lumics op 23-12-2010 14:07 ]

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:26:
[...]

Ik krijg helemaal geen beeld, kom nieteens tot het POST proces. Heb netjes de drivers van oude videokaart weggegooid voordat ik de nieuwe erin stak..
beetje onduidelijk wat je hier nu zegt?

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:05:
[...]

Ik neem aan dat je een PCI-E slot bedoeld...

Ik zie dat dat mobo onboard video heeft. Stuurt hij het signaal niet naar de Onboard videokaart? Dat alles eigenlijk gewoon goed gaat, maar dat je het niet ziet?

Stop anders eens de oude kaart erin, schakel in de bios de onboard video uit, en plug vervolgens de nieuwe erin.
Misschien kan je nog een biosupdate draaien voor de zekerheid?
PCI-E slot inderdaad, typo :) De onboard videokaart heb ik uitgeschakeld (je kan 'm ook op hybrid zetten maar daar heb je toch niks aan, werkt maar met bepaalde kaarten). BIOS heb ik al tot de nieuwste versie weten te flashen..
jbkappirossi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:06:
[...]

beetje onduidelijk wat je hier nu zegt?
Toen mijn oude kaart nog erin zat (XFX) heb ik eerst de drivers weggegooid, ik had immers wel beeld met de oude kaart. Daarna de nieuwe kaart erin gestoken, en deze geeft geen beeld.

PS:
Foutje, het systeem start wel door, hoor wel een piep van het POST proces, krijg enkel geen beeld en videokaart fan blijft 100%.
(Videokaart is nog bij Salland sinds vorige week, was dit even vergeten)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog voor het reageren mensen.

Ik heb contact opgenomen met Asus, want het blijkt iets met compatibility te zijn tussen Asus M3N78 Pro icm HD6850.
Op het forum van Asus heb ik nog iemand gevonden welke precies hetzelfde probleem ondervind met de HD6850.

Asus TSD heeft een request gedaan om het moederbord te testen met een HD6850. Dit kan ongeveer 7 dagen duren. Hierna hoor ik meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTje-nl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 12:22
hallo, ik wil ook erg graag deze videokaart kopen, alleen is het probleem nog opgelost??
Pagina: 1