odbc met sql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 388828

Topicstarter
Heb een probleem met een ms access database. Hebben onlangs een migratie gehad naar een nieuwe netwerk omgeving. Hierbij zijn we van sql 2000 overgegaan naar sql 2005. In de oude situatie waren er koppelingen naar een sql db. Dit werkte allemaal prima. In de nieuwe situatie moet ik de koppeling opnieuw maken vanwege de migratie. Als ik nu echter een de odbc-koppeling maak zie ik alleen maar systeemtabellen van de desbetreffende sql db terwijl ik de eigenlijke tabellen waarmee voorheen een koppeling was niet kan zien.

De odbc-koppeling maak ik op dezelfde manier aan als voorheen. Onze systeembeheerder wist zo ook niet waar dit aan ligt. Mogelijk is het een rechtenkwestie of misschien een instelling ergens.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:23
Ik gok ook dat het een rechtenkwestie is. Welke methode van authenticatie gebruiken jullie voor SQL 2005? Als dit op basis van je windows account is, mag jij wel iets doen in de databases?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Topicstarter
Hallo Masch, bedankt voor je reactie.

Ik kan op dit moment alleen aangeven hoe de verbinding aan de gebruikerskant gemaakt wordt. Er wordt gebruikt gemaakt van een Win-NT verificatie.

Als het een rechtenkwestie is zoals jij zegt en de rechten worden aangepast (naar laten we zeggen lees- en schrijfrechten), kan ik de tabellen die ik in de vorige omgeving had dan weer zien?

Overigens is de betreffende sql db van ons boekhoudprogramma. Via het programma zelf kan ik gewoon bij de db en dingen wijzigen. De verificatie hiervoor zal hoogst waarschijnlijk via het programma zelf lopen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je probeert een connectie aan te maken naar een MS SQL database waarschijnlijk?

In je ODBC connectie kan je opgeven met welke user/db je verbinding wil maken. Je zit nu waarschijnlijk in de master en niet de db die je wil hebben.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Topicstarter
Hallo Motrax, bedankt voor je reactie.

In de koppeling geeft ik aan met welke db er verbinding moet worden gemaakt. In het geval van het boekhoudprogramma maak ik verbinding met db 101 en voor de testomgeving met db 991. Ik maak dus geen gebruik van de master.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:23
Welke ODBC driver gebruik je?

Als je na de authenticatie een pull down krijgt en je ziet daarin alleen de master, model, etc databases en niet de db's van je boekhoudpakket (Exact??), dan ligt het aan de rechten. Dit moet je op de server, per database aanpassen. Dit doe je met de SQL Server Management Studio, in het geval van MS SQL Server 2005. Hoe precies, daar moet je het wereldwijde web even voor raadplegen, dat weet ik zelf ook niet precies.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Topicstarter
Probleem is inmiddels verholpen. Het was inderdaad een rechtenkwestie. Heb nu full access tot sql db. Thanks voor het meedenken.
Pagina: 1