Rechter acht Brein-onderzoek onvoldoende voor vervolging

Pagina: 1
Acties:

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Speculeren over waarom het Hof zich ogenschijnlijk gemakszuchtig liet leiden door het Brein-dossier wil hij niet, maar gebrek aan expertise zal volgens Engelfriet waarschijnlijk niet de reden zijn.

:?

het OM toch zeker?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Het artikel heeft nogal wat partijen, wat het al een lastig artikel maakt. Het is nog lastiger dat partijen die verschillend worden aangeduid. Dit komt de leesbaarheid zeker niet ten goede.
* de FIOD-ECD, de FIOD
* het OM, het Openbaar Ministerie
* het Hof, het hof, het gerechtshof in Den Haag, het gerechtshof van Den Haag

Localhost, sweet localhost

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

kvdveer schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:44:
Het artikel heeft nogal wat partijen, wat het al een lastig artikel maakt. Het is nog lastiger dat partijen die verschillend worden aangeduid. Dit komt de leesbaarheid zeker niet ten goede.
* de FIOD-ECD, de FIOD
* het OM, het Openbaar Ministerie
* het Hof, het hof, het gerechtshof in Den Haag, het gerechtshof van Den Haag
Eens met sphere, niet met kvdveer. Het staat voor professionalisme als niet continu hetzelfde woord wordt herhaald, maar ook synoniemen worden gebruikt. Van een lezer mag worden verwacht dat ie begrijpend lezen enigszins onder de knie heeft.

LinkedIn WoT Cash Converter

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

PcDealer schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:06:
[...]

Eens met sphere, niet met kvdveer. Het staat voor professionalisme als niet continu hetzelfde woord wordt herhaald, maar ook synoniemen worden gebruikt. Van een lezer mag worden verwacht dat ie begrijpend lezen enigszins onder de knie heeft.
Het gebruik van meerdere synoniemen kan inderdaad nuttig zijn, en zou hier ook zeker verstandig zijn. Zo is het zinvol om het OM de eerste keer het Openbaar Ministerie te noemen, en het Hof de eerste keer voluit te schrijven.

Ik denk echter niet dat de lezer geacht wordt te weten dat FIOD-ECD en FIOD dezelfde instantie is (dat is IIRC zelfs niet eens het geval), en vier verschillende aanduidingen gebruiken voor het Hof is ook niet behulpzaam.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 19:16
De link naar het persbericht van brein is wel erg persoonlijk...
Deze e-mail werd verstuurd naar olaf@tweakers.net.
Klik hier om uit te schrijven.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Ik weet niet waarom we het ineens over synoniemen hebben, maar uit het hele artikel blijkt dat het OM gemakzuchtig met de zaak is omgegaan, maar het Hof krijgt ineens een veeg uit de pan in de laatste alinea. Het lijkt mij een verschrijving.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

sphere schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:23:
[...] Het lijkt mij een verschrijving.
Dat is gewoon een verschrijving en reeds door je aangekaard en door mij direct bevestigd. Dus hier gaat het helemaal niet om bij kvdveer?

LinkedIn WoT Cash Converter

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

PcDealer schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:40:
[...]

Dat is gewoon een verschrijving en reeds door je aangekaard en door mij direct bevestigd. Dus hier gaat het helemaal niet om bij kvdveer?
Dat was inderdaad niet wat ik probeerde duidelijk te maken. Het heeft dezelfde oorzaak (complex onderwerp) verschillend gevolg: namelijk dat het artikel zich lastig laat lezen. Mij punt is dus niet zozeer een "fout" maar een idee voor verbetering.

[ Voor 2% gewijzigd door kvdveer op 23-12-2010 12:24 . Reden: Minder onleesbaar. ]

Pagina: 1