Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Norton verlengen via ander land

Pagina: 1
Acties:

• Berdyon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 13:48
De Norton Internet Security moet hier binnenkort verleng worden, en ik ben iets tegen gekomen waar ik graag advies over wil.

Als ik op verlengen klik krijg ik een scherm waar een dropdown op Nederland staat en de verlenging 125,- euro kost. Als ik dan vervolgens het land op Greece zet kost de verlenging maar 70 euro.

Ik zie geen reden waarom ik het product niet "in Griekenland" zou kunnen verlengen en vervolgens in Nederland kunnen gebruiken, zo bespaar ik 55 euro. Het verbaast met echter wat dat ik hier niks over op internet kan vinden en kan me niet voorstellen dat anderen deze truc nog niet hebben gevonden.

Is er een reden waarom ik bij het verlengen per se het eigen land geselecteerd moet hebben?

Alvast bedankt voor een reactie van eenieder die hier meer van weet.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het hoeft niet afgeleverd te worden, dus het kan in de betaalmogelijkheden zitten. Bij Nederland heb je dan Ideal, in Griekenland wat anders. Probeer het gewoon, in de voormalige Oostbloklanden zou het ook wat goedkoper kunnen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Norton Internet Security lekker via een webwinkel kopen of bij een fysieke winkel. Ben je sowieso goedkoper uit. ;)

Zie: pricewatch: Norton Internet Security 2011, 3 User NL

Somehow, verlenging van een antivirus via internet is altijd duurder dan in een (web)winkel kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 23-12-2010 09:17 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Berdyon
Bedankt voor de reacties.

Een nieuwe versie in de winkel kopen is inderdaad goedkoper dan via Nederland verlengen.
Maar het betreft een 5 user versie, waarschijnlijk deze (maar dan 2010): pricewatch: Norton Internet Security 2011, Sop 5 User NL

Daarvoor geld dat onze 2010 versie verlengen via Griekenland toch 15 euro goedkoper is dan die 2011 aanschaffen.

Betaling kan gewoon met MasterCard, dus wat betreft de betaalmethode maakt het mij niet uit via welk land ik het aanschaf. Grote vraag blijft of ik met vervelende consequenties word geconfronteerd wanneer ik het via Griekenland, of inderdaad een ander misschien nog goedkoper oostblok land, probeer.

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Heb ik ook bij Agnitum Outpost.

Heb het hier gepost, maar zit alweer op slot.
Outpost Firewall 49,95 + BTW = 59.44 euro

US $ => 49,95 -> € 34,87

Verschil van bijna € 25,-

Ook onder andere bij Norton heb je dit.

Dit is niet ok.

Stel, dat ik op vakantie ga naar Latijns-Amerika en daar middels mijn Nederlandse Credicard de licentie koop, voor het lagere bedrag.
Is dat wel ok?

• Berdyon
Ik heb het nu uiteindelijk maar gewoon gedaan.

Ik kwam geen problemen tegen en de verlenging is doorgevoerd.
Ik vind het maar een vreemde situatie en binnen de EU eigenlijk niet kunnen (zulke prijs verschillen).
Maar goed, ik heb mezelf net zo'n 50 euro (of 15 euro ten opzichte van winkel versie) bespaart, dus heb weinig te klagen.

Interessant feit is dat er nergens in de order bevestiging (factuur achtige email) iets over Griekenland wordt gemeld. Wel wordt er 15% BTW gerekend, maar zelfs dat heeft niks met Griekenland te maken volgens de volgende, ook in de bevestiging opgenomen tekst:
Tax Disclosure
The Total price shown is inclusive of VAT. In accordance with the E-Commerce Directive regarding Value Added Tax (VAT) on "online services" (Council Directive 2002/38/EC) and as Symantec Software (Luxembourg) S.à.r.l. is based in Luxembourg , the Luxembourg VAT rate of 15% applies to electronic services made in EU. As goods are shipped from the Netherlands, the Dutch VAT rate of 19% (Local VAT may apply for some countries) applies to supply of goods made in EU. EU companies won't be charged with any VAT if they provide their VAT number. Companies and individual residents in non-EU countries won't be charged with any VAT but may be subject to domestic VAT at the point of import.
All in all heb ik dus het gevoel dat het echt helemaal niks uit maakt via welk land je het koopt, behalve dan wat betreft de prijs.

[ Voor 62% gewijzigd door Berdyon op 30-12-2010 09:39 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als iedereen het gaat doen zal het wel uit gaan maken, maar mooi dat het werkt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1